دوشنبه 14 بهمن 1387-0:0

دري به خانه‌ي خورشيد

به قلم منوچهر علي‌پور، كتابي درباره‌ي زندگي‌نامه و شعر سلمان هراتي منتشر مي‌شود.


 اين كتاب به زندگي و شعر اين شاعر انقلاب مي‌پردازد، كه در زمره‌ي كتاب‌هاي مشاهير ايراني توسط انتشارات تيرگان به چاپ خواهد رسيد.

سلمان هراتي اول فروردين‌ماه سال 1338 در تنكابن به‌دنيا آمد. شعر گفتن را از نوجواني در سال 1355 آغاز كرد. نهم آبان‌ماه سال 1365 در حالي‌كه براي تدريس به يكي از روستاها مي‌رفت، در اثر يك سانحه‌ي رانندگي از دنيا رفت.

اين شاعر معاصر آثاري چون «از اين ستاره تا آن ستاره»، «دري به خانه‌ي خورشيد»، «‌از آسمان سبز»، «گزيده‌ي ادبيات معاصر (2)» و «شعرهاي سلمان هراتي» را از خود به جاي گذاشته است.

علي پور همچنين هم‌اكنون مشغول نگارش كتاب پژوهشي «شادي‌گرايي در شعر فارسي» است. او معتقد است، در ادبيات ما از زمان رودكي، فردوسي، حافظ، مولانا و سعدي شادي و شادي‌گرايي داراي جايگاه ارزنده‌اي بوده؛ اما هرچه به زمان معاصر نزديك‌تر مي‌شويم، اين شادي جاي خود را به غم مي‌دهد.

اخيراً كتاب «هفت شهر عشق» اين نويسنده كه زندگي‌نامه و شعر نزديك به 60‌ شاعر و نويسنده‌ي ايران از زمان رودكي تاكنون را دربر مي‌گيرد، توسط انتشارات تيرگان به چاپ هشتم رسيده است.

منوچهر علي‌پور متولد سال 1349 در تنكابن است. او ازدهه‌ي 60 با سرودن شعر و نوشتن مقالات در روزنامه‌ها و مجلات مختلف به‌صورت حرفه‌يي وارد اين حوزه شده و تا كنون حدود 30 كتاب منتشر كرده است.(isna)