دوشنبه 17 فروردين 1388-0:0

ادامه اصلاحات با تاکتیکي دیگر

دکتر علي کريمي ،استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت:در جامعه عدالت‏محور، دولت مردان با رویکردهای خود آثار ناخوشایندی به جا گذاشته‌اند.


 استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه موسوی ادامه حرکت اصلاحات است اما با یک تاکتیک دیگر، گفت: ساماندهی شرایط فعلی جامعه ما یک امر ضروری است.


دکتر کریمی در همایش (دیروز، امروز، فردا) در محمود آباد افزود:در جامعه عدالت‏محور، دولتمردان با رویکردهای خود آثار ناخوشایندی به جا گذاشته‌اند به طوری که قانون‌پذیری و قانون‌مداری جای خود را به قانون‌گریزی داده است.


استاد دانشگاه مازندران تصریح كرد: آمار و ارقام رو به افزايش سرقت، اعتیاد، خشونت و موارد منافي اخلاق مو را بر بدن هر ایرانی باشرافت راست می‌کند.


وی با اشاره به آموزه‌های دینی امام گفت: حضرت امام(ره) از آغازین روزهای انقلاب، فرایند مشارکت را به ملت ایران آموخت.


این استاد دانشگاه با ابراز نگرانی از معضلات اجتماعی جامعه ابراز داشت: وقتی صاحبان قدرت در مقابل مخاطبان، به جای پاسخگویی به مسائل زمینی، آنها را به عرش آسمان‌ها روانه می‌کنند و جامعه از آزادی سیاسی در عرصه کردار و رفتار از بابت توقف رسانه‌ها، تهدید، تعطیل، محروم کردن و اخراج کردن رنج می‌برد، باید فردی در صحنه سیاست حضور داشته باشد تا اقتصاد زمان را درک کند و واقع‌بینانه از منابع انسانی در بخش سیاسی و اجتماعی که جز منابع نادر و کمیاب هستند، به درستی استفاده کند.


وی با اشاره به تغییرات جامعه انسانی در دنیا گفت: سرعت تغییرات در جامعه انسانی در دنیا رو به گسترش است و در جهت همگام شدن با آن، نیاز به مدیران توانمندي داریم که بر حسب نیاز و مقتضیات زمان برنامه‌ریزی کند.


کریمی با اشاره به جریانات پس از حادثه 11 سپتامبر گفت: بعد از 11 سپتامبر، در دنیا یک جریان همزیستی شکل گرفته است که متاسفانه ما بدون توجه به این امر با اتخاذ سیاست‌هایی درصدد محو تحریم ایران در سطح جهانی هستيم و به خود می‌بالیم که ایران باید مقتدر باشد، اما برای این اقتدار، رضایت عمومی لازم است.

وي افزود:با توجه به همزیستی جهانی، باید به جریانات حاکم در دنیا توجه داشته باشیم نه اینکه با سیاست‌های تهاجمی و روش پرخاشگری در افکار عمومی دنیا محكوم شويم.(ilna)