جمعه 28 فروردين 1388-0:0

رضايي:اگر بيايم،نمي روم!

رضايي-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام -در رامسر اظهار داشت: هفته آینده اعلام می کنم؛ اما اگر بیایم به نفع کاندیدایی کنار نخواهم رفت.


 محسن رضایی -عصر جمعه- در حاشیه یادواره بخش سادات شهر شهرستان رامسر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نامزدها حرفهای جدی برای مردم بزنند و در شعارهای خود صادقانه عمل کنند و حرف های جدیدی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید به صورت واضح و صریح برنامه های خود را در زمینه سیاستهای اقتصادی، سیاستهای خارجی و رفع معضلات جامعه از جمله بیکاری و ... بیان کنند.

به گفته رضایی بازی کردن با احساسات مردم ضمن خدشه وارد کردن به جامعه آینده انتخابات را زیر سئوال می برد، بنابراین بیان صادقانه نامزدها باعث موج آفرینی مثبت در سطح جامعه خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از فضای فعلی و شور و تاب انتخاباتی در جامعه چیست، گفت: انتظار بیش از این است و امیدواریم با حضور فعالتر نخبگان و مردم فضای انتخاباتی جدی تر و شفاف تر شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رقابت بین نامزدهای اصلاح طلب و اصولگرا را در برهه کنونی مساوی دانست و گفت: هنوز از هیچ کدام از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب کاندیدای واحدی برای حمایت قاطع معرفی نشده است بنابراین احتمالا در این دوره از انتخابات چند کاندیدا از طیف های مختلف حضور خواهند داشت.

رضایی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در این مورد که اعلام نهایی حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری دهم، گفت که دولت ائتلافی طی هفته آتی نامزد نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین در مورد دولت ائتلافی گفت: نخبگان کشور برخی از نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا با دولت ائتلافی موافق هستند و نظریه این دولت را قبول دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی توان اداره کشور را ندارد بنابراین دولت ائتلافی می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند چرا که در دولت ائتلافی مسئله سهم خواهی مفهومی ندارد. بنابراین زمینه مدیریتی و استفاده از توانایی مدیران کارا و توانمند و نخبه پروری شاخصه این دولت است.

رضایی خاطر نشان کرد: ایده دولت ائتلافی از تیر ماه 87 در جامعه مطرح شده که نخبگان جامعه، نیروهای ارزشی اصلاح طلب و اصولگرا این نظریه را باور و اعتقاد دارند.
 
وي ادامه داد: وضعيت اصولگرايان در صحنه انتخاباتي در حال حاضر چون اصلاح‌طلبان است و هنوز به كانديداي خاصي نرسيده‌اند و احتمال حضور چند كانديداي اصولگرا نيز در انتخابات رياست جمهوري وجود دارد.


وي در پايان تصريح كرد: تا هفته آينده وضعيت كانديداي دولت ائتلافي مشخص خواهد شد و يا خودم و يا يكي از دوستان مورد حمايت من معرفي خواهد شد.(mehrnews+farsnews)