جمعه 28 فروردين 1388-0:0

تغيير و تقدير

 حسين مرعشي در ساري:به کروبی توصیه نمی کنیم کنار برود-اقبال مردم به احمدي نژاد کم تر موسوي وکروبي است-اگر احمدي نژاد دیگران را تخریب نکنند ما هم او را تخريب نخواهیم کرد-ممكن است اراده خداوند چيز ديگري باشد-كسي نمي‌تواند به ميرحسين اتهام فساد اخلاقي و يا مالي بزند


 حسين مرعشي پنج‌شنبه‌شب گذشته در مراسم آغاز به كار ستاد مردمي ميرحسين موسوي در مركز استان مازندران اظهار داشت: اگر سياست تغيير با تقدير الهي همراه نباشد، مثمر ثمر نخواهد بود.


 سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص مسئولیتش در ستاد مهندس موسوی اظهار داشت: فقط حامی ایشان هستیم و این امر را یک وظیفه ملی می دانم و همچنین کل اعضای حزب تا آخر انتخابات در اختیار آقای موسوی هستند. 

 حسین مرعشی در حاشیه افتتاح ستاد ارتباطات مردمی میر حسین موسوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا موسوی دیر وارد صحنه انتخابات نشد؟ خاطرنشان کرد: جبهه اصلاحات به طور کلی از شخصیتها و احزاب معتبر و در عین حال متفاوت از هم برخوردار است و در مقاطع مختلف می تواند از ظرفیتهای مختلفی استفاده کند.

وی ادامه داد: بحثهای بسیاری برای استفاده از ظرفیت موسوی یا خاتمی در جبهه انجام شد که در نهایت با تصمیم شخص آقای خاتمی جبهه اصلاحات ترجیح داد که با آقای موسوی وارد انتخابات شود.

وی تصریح کرد: خاتمی با کار و زحمت کمتری می توانست بیش از 60 درصد آرای مردم را به خود اختصاص دهد ولی موسوی نیز با توجه فاصله یک ماهه بعد از حضور خاتمی ظرفیت کسب آرایی در حد خاتمی یا بیشتر را نیز دارد.

معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات در ادامه اضافه کرد: به کروبی توصیه نمی کنیم که کناره گیری کند فقط  انتظار می رود که روابط صمیمانه و دوستانه و احترام متقابل را حفظ کنند و در آستانه انتخابات هر چه مصلحت کشور تشخیص دادند عمل کرده و برای منافع انقلاب و کشور گذشت داشته باشند.

وی اعلام امیدواری کرد که کروبی در آستانه انتخابات تصمیمی بگیرد که نشانه پایبندی به انقلاب باشد.

وي گفت:احمدی نژاد تنها کاندیدای اصولگرایان است که طبق اعلام ستاد ایشان به طور مستقل وارد انتخابات خواهد شد و تنها بخش هایی از جبهه اصولگرایان از او حمایت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اعلام رسمی حمایت حزب کارگزاران از آقای موسوی افرادی و نبود اعضایی نظیر نجفی و حمایت کرباسچی از کروبی یک تاکتیک و عدم انسجام نیست، گفت: نجفی تنها عضو هیئت موسس بوده و مدتی است به دلیل حضور در خارج از کشور با حزب رابطه تشکیلاتی و همکاری ندارد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه کرباسچی قبل از مصوبه حزب کارگزاران برای حمایت از موسوی تعهد همکاری به کروبی داده بود، افزود: این مسئله در جلسه شورا بحث شد و شورا به دلیل تعهدات اخلاقی کرباسچی موافقت کرد که ایشان به صورت شخصی از آقای کروبی همکاری کنند و تاکتیک خاصی هم نیست.

مرعشی با اعلام اینکه سکوت در مقابل تخلف از اصول انقلاب، قانون برنامه، سیاستهای کلی مقام معظم رهبری و از بین بردن منافع ملی شایسته سران اصولگرا نیست، یادآور شد: سران جبهه اصولگرا به اصولگرایی بیشتر از آنچه تا به حال عمل کردند پایبند باشند و تعارف را کنار بگذارند و ظرفیتهای واقعی اصولگراها را به صحنه بیاورند.
 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید نظرتان در خصوص تشکیل ستاد صیانت از آرای مردم و مخالف شورای نگهبان با آن چیست گفت:‌ هیچ دغدغه ای در این جهت ندارم من در انقلاب اسلامی و در نظام و مردم آنقدر اصالت می بینم که با حضور وسیع مردم در پای صندوق های رای همه این دغدغه ها رنگ خواهد باخت.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در رابطه با برنامه های کاری موسوی اظهار داشت: ملت ایران بیش از 100 سال که به دنبال خواسته های خود هستند و جبهه اصلاحات نیز در این راستا برای دستیابی به جمهوری اسلامی بر اساس افکار امام و قانون اساسی تلاش خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احتمال پیروزی کروبی در انتخابات بیشتر است یا موسوی، احمدی نژاد را کم اقبالتر از این دو فرد اعلام کرد.

 مرعشی در خصوص تکرار اشتباهات تاکتیکی در انتخابات گذشته و حضور دو کاندیدا از جبهه اصلاحات در انتخابات دهم ریاست جمهوری که سئوال یک خبرنگار بود، گفت: اصلاح طلبان هنوز برای تصمیم گیری نهایی فرصت دارند و آنقدر خام نیستند که در این مدت باقی مانده به انتخابات صرفا با یک فرد مبارزه را ادامه دهند.

وی انتخابات را فرصت انتخاب سرنوشت برای مردم اعلام کرد و یادآور شد: انتخابات را فرصتی را آگاه سازی مردم از وضعیت کشور است و انتخاب قاطع مردم اگر چه به نفع اصلاح طلبان نیز نباشد را قبول داریم.

مرعشی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در سخنرانیها بنا را بر تخریب رقیب قرار می دهید، خاطرنشان کرد: احمدی نژاد را رقیب خود می دانیم و اگر ایشان دیگران را تخریب نکنند ما هم این مسئله را رعایت خواهیم کرد.
 

وي تصريح كرد: براي انجام تكليف تلاش مي‌كنيم، ولي ممكن است به هر دليل اراده خداوند چيز ديگري باشد.


مرعشي تاكيد كرد: بايد صحيح عمل كنيم تا پيروز انتخابات باشيم.


وي با اشاره به نقش مازندران در عالم تشيع بيان داشت: مازندران به شهادت تاريخ حق بزرگي بر گردن ايران دارد و بعد از سركوب نهضت سربداران، مازندراني‌ها شمع فروزان تفكر شيعي را در جهان زنده نگه داشتند.


وي خاطرنشان كرد: سادات پناه آورده به مازندران با حمايت خود مازندراني‌ها تلاش كردند كه افكار شيعه گسترش يابد.



اين فعال سياسي حزب كارگزاران درباره انتخابات بيان داشت: رقابت را مفيد مي‌دانيم، قدرت با راي مردم جابه‌جا مي‌شود و اين مردم هستند كه بايد دست به انتخاب بزنند.


وي با اشاره به اينكه در انتخابات گذشته هر دو گروه شاخص سياسي (اصلاح‌طلبان و اصولگرايان) اشتباه كردند، اضافه كرد: اعتماد به همديگر يكي از نشانه‌هاي رقابت سالم است كه بايد نهادينه شود.


مرعشي با تاكيد بر اين مهم كه ميرحسين موسوي به‌دنبال قدرت‌طلبي نيست، خاطرنشان كرد: ميرحسين كه شخصيتي ممتاز، دانشمند، آگاه، امين، صادق و موفق دارد براي خدمتگذاري وارد عرصه انتخابات شده است.


وي بيان داشت: امام راحل از ميرحسين شخصيتي ساخت كه بعد از 20 سال اين فرد براي اداره سكان اجرايي وارد عرصه سياسي شده است.


مرعشي بيان داشت: كسي نمي‌تواند به ميرحسين اتهام فساد اخلاقي و يا مالي بزند به خاطر اينكه اين فرد اهل معرفت، اهل هنر، انديشه و اهل رقابت عقلي بر جامعه است.


وي خواستار مشورت‌گيري دولتمردان براي اداره بهتر جامعه شد و گفت: كشور در سال 84 براي خيزش بزرگ صنعتي آماده شده بود كه چنين نشد.


مرعشي اظهار داشت: كشور نبايد با اقتصاد دو گانه برخورد كند و دولت بايد محدوديت‌هاي توليد را بردارد.


وي با تاكيد بر اينكه محدوديت اطلاع‌رساني نداريم، گفت: هيچ اختلافي در ميان اصلاح‌طلبان نبايد براي حمايت از موسوي وجود داشته باشد.(farsnews+mehrnews)