دوشنبه 31 فروردين 1388-0:0

سلامي:وزير کشاورزي تبحر ندارد

رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران در دوران اصلاحات گفت:کار دولت در زمينه توزيع سيب زميني رايگان کاملا"انتخاباتي است.


رئیس کمیته کشاورزی و روستائیان ستاد میر حسین موسوی  در مازندران در خصوص توزیع سیب زمینی رایگان در بین مردم از سوی دولت نهم گفت: یکی از مصوبات  ششمین دوره مجلس شواری  اسلامی خرید محصولات کشاورزی و باغی از سوی دولت بود .

مهندس ابوالحسن سلامی ادامه داد: این مصوبه به منظور رفاه ،تشویق کشاوزان به رسیدن به مرز خودکفایی ایران اسلامی بوده است ولی درست در زمانی که انبارهای ما پر از سیب زمینی است،دولت در سال گذشته با وارد کردن 800 هزار تن سیب زمینی هم کار غیرکارشناسی انجام داد و هم اين که مشخص شد وزیر کشاورزی در خصوص واردات محصولات کشاورزی و باغی هیچ گونه تبحری ندارد .

وی تصریح نمود : امروز متاسفانه در مازندران محصولات باغی خارجی توزیع شده، به فروش می رسد که این نشانگر بی توجهی به کشاورزان و باغداران است .

مهندس سلامی یادآور شد : اگر با نگاه کارشناسی به استان مازندران نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از زمین های شالیزاری و باغی تغییر کاربری شدند و بسیاری از کشاورزان و روستائیان به دلیل مکانیزه نبودن زمین های زراعی و بالا رفتن دستمزد کارگر ، کود و سم، زمین های خود را واگذار کرده اند.

این کارشناش کشاورزی در پایان یادآور شد : اگر دولت در بخش کشاورزی کارشناس داشته باشد باید پرسید که چرا وقتی ما در کاشت سیب زمینی با تولید انبوه مواجه ایم،به روستائیان اعلام کشت محصول  دیگر نمی شود؟

رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران در دوران اصلاحات نتیجه گرفت که دولت از حیث انتخاباتی وارد عمل شده است و با توزیع سیب زمینی به عوام فریبی پرداخته است زیرا خود همین مردم در جای دیگر باید هزینه های گزافی پرداخت کنند.

گفتني است توزيع هزاران تن سيب زميني رايگان از ديروز در بابل آغاز شد. رئيس کميته امداد مازندران با اعلام اين خبر گفت؛ از آنجايي که دولت نتوانست سيب زميني خريداري شده را به قيمت خريد به فروش برساند با گرفتن مجوز از مجلس اين سيب زميني ها را به صورت رايگان در شهرستان ها توزيع مي کند.