سه شنبه 29 ارديبهشت 1388-0:0

همسر شهيد باکري: از روز اول مخالف آقای احمدی نژاد بودم

خانم اميري،همسر شهيد باکري، در ساري گفت: از مردم می خواهم به کسی رأی دهند که قبلا فکر کند و سپس سخن بگوید- من به آقای خاتمی رأی دادم-درک نمی‌کنم که یک رییس جمهور چگونه می تواند در عرض یک زمان کوتاه، نرخ بهره را تک رقمی کند!-مهندس موسوی یک مسلمان واقعی است.


در همایش بانوان ستاد مهندس میر حسین موسوی در مازندران که با حضور جمعي از بانوان ، استادان ، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه در محل ستاد مهندس موسوی در ساری انجام گرفت، همسر شهید باکری طی سخنانی با انتقاد از عملکرد دولت نهم اظهار داشت:«بنده سی سال زندگی بحرانی داشته‌ام، دلم می خواهد این چند سال آخر عمرم را بدون بحران طی کنم.

وي گفت: از مردم عزیز کشورمان می خواهم به کسی رأی دهند که بحران زا نباشد،به کسی رأی دهند که قبلا فکر کند و سپس سخن بگویدو به کسی رأی دهند که به سخن کارشناسان اهمیت قائل شود»

خانم امیری که در ستاد مرکزی میر حسین موسوی در ساری سخن می گفت به دولت های بعد از پایان 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد وافزود:«الحق و الانصاف  بعد از پایان جنگ و در دولت آقای هاشمی کارهای زیربنایی زیادی صورت گرفت. همه می دانند که بسیاری از پروژه های امروز محصول دولت ایشان بوده است.

وي افزود:بعد از یک دوره ثبات و آرامش، مردم و بسیاری از بچه های جنگ به این نتیجه رسیدند که باید برخی از روش ها و فضای جامعه تغییر یابد و عملا بسیاری از آنها و البته خود من به آقای خاتمی رأی دادیم. منظور ما از اصلاحات این بود که در برخی از کارهای اشتباه گذشته تجدید نظرصورت پذیرد.»

 وی ادامه داد:«در برهه ای از زمان وقتی دختر و یا پسر جوانی لباسی بر خلاف سلیقه ما می پوشید و یا استفاده از چادر را نمی پسندید، از وی انتقاد و از او اشکال می گرفتیم برخی ها فکر می‌کنند که آزادی که در زمان خاتمی داده شده، موجب بی حجابی مردم شده است در حالی که این گونه نبود. همه می دانند که تربیت کودک در هفت سال اول زندگی وی صورت می گیرد. هر چقدر حساب می‌کنم، می بینم که این هفت سال به دوران جنگ برمی‌گردد، پس ما اشتباه می‌کردیم و باید اشتباه خود را جبران می نمودیم. ما به جوانان خود اجازه ندادیم که خودشان به نتیجه برسند.»

 همسر شهید حمید باکری خاطرنشان کرد:«آقای خاتمی و دولت اصلاحات اخلاق را به جامعه باز گرداند. ایشان مردم سالاری را در جامعه مطرح و به دولتی ها تآکید کرد که باید به حرف و نظر مردم اهمیت قائل شد.

اميري گفت:تا پیش از دوم خرداد به جوانان هرچه که می‌گفتیم باید انجام می دادند و اجازه اظهار نظر به آنان داده نمی شد. ما چرا باید از جوانان خود بترسیم؟

وي افزود:آقای خاتمی با وجود خشکسالی و فروش نفت 7 دلاری کشور را اداره کرد. همه به یاد دارند برای هر اتفاقی کفن پوشان به خیابان می‌آمدند و از روز اول به آقای خاتمی حمله کردند. البته ایشان می پذیرند که برخی از اقدامات و رفتار اصلاح طلبان اشتباه بوده است.»

امیری تصریح کرد:«خاتمی می گفت این مملکت متعلق به همه ایرانیان است و همه می توانیم در این کشور زندگی کنیم. آیا این سخنان خلاف شرع است؟ یقینا آقای خاتمی که یک روحانی است، کار خلاف شرع انجام نمی‌دهد.

وي افزود:بنده و امثال همسر شهید همت طی این سی سال هیچ چیزی از دولت های مختلف دریافت نکرده‌ایم، اگر خانه‌ای هست از ارث آن شهید بزرگوار می باشد. به روح شهید باکری قسم تا به امروز یک بار نیز حقوق شهید باکری را نپرسیده‌ام. اگر کسی حرف های مرا منتقل می‌کند باید بداند که تا به امروز موقعیتی نداشته‌ام که امروز نگران از دست دادن آن باشم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد دولت نهم، ابراز داشت:رک و راست بگویم از روز اول مخالف آقای احمدی نژاد بوده و هستم.

وي گفت:بنده معلم هندسه و ریاضی هستم و در دانشگاه نیز اندکی اقتصاد خوانده‌ام، لذا با این اطلاعات درک نمی‌کنم که یک رییس جمهور چگونه می تواند در عرض یک زمان کوتاه، نرخ بهره را تک رقمی کند. البته این مطلب متعلق به زمانی بود که بنده از ارتباط ایشان با آقای محصولی مطلع نبودم. آقای احمدی نژاد ظاهر و لباس های ساده ای می پوشند که این امر بسیار پسندیده است اما این گونه رفتار ها برای کشور برنامه نمی شود.»

همسر شهید حمید باکری به آشنایی و شناخت خود از مهندس میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت:«من و پسرم جزو اولین کسانی بودیم که از آقای مهندس موسوی جهت حضور در عرصه انتخابات دعوت به عمل آوردیم چرا که ایشان را از زمان جنگ می شناسم. مهندس موسوی یک مسلمان واقعی است و بنده با مقایسه عملکرد آدمها براحتی می توانم ریا را از اخلاص تشخیص دهم. »

امیری به تخریب های صورت گرفته بر علیه مهندس موسوی اشاره کرد و اظهار داشت:«مخالفان وقتی می بینند که موسوی یک مسلمان واقعی است، تخریب ها را بر علیه وی شدت می بخشند.

وي گفت:آن ها ادعا می کنند که مهندس موسوی سالها از صحنه دور بوده است. چگونه می شود که کسی عضو مجمع تشخیص مصلحت باشد و از صحنه و وضعیت کشور خبری نداشته باشد؟ مگر اشکالی دارد که کسی هنرمند و نقاش باشد؟ معمولا هنرمندان ریزبین هستند و چیزهایی می بینند که دیگران از دیدن آن عاجزند و موسوی این ویژگی ها را دارد.»

 وی ادامه داد:«میرحسین موسوی زندگی ساده خود را همواره حفظ کرده است. وی مصداق واقعی حضرت علی (ع) در رابطه با متقین می باشد و کسی است که ارث و میراث نمی خواهد. امروز کسانی در قدرت اند که امکاناتی که مردم جمع کرده بودند را به جبهه ارسال نمی کردند.»

همسر شهید حمید باکری به هشت سال نخست وزیری مهندس موسوی اشاره کرد و گفت:«میرحسین موسوی در زمان جنگ به بهترین نحو کشور را اداره کرد. از ایشان انتقاد می کنند که کشور را به صورت کوپنی اداره کرده است اما مگر امروز چیزی به عنوان بخش خصوصی وجود دارد؟ آیا واگذاری شرکت صدرا به قرارگاه خاتم، خصوصی سازی است؟ آیا واگذاری سهام شرکت های ورشکسته به مردم خصوصی سازی است؟ در همه کشورهای جهان در زمان جنگ اقلام ضروری را کوپنی عرضه می کنند.»

 امیری خاطرنشان کرد:«من از همه مردم و شهروندان عزیز خواهش می کنم به خاطر بچه های شهید همت، باکری ها و زین الدین این مملکت را به دست کسی بدهید که عاقل باشد.