سه شنبه 19 خرداد 1388-0:0

دولت به منابع بانکی دستدرازی کرده است-عشوری

جانشین ستاد مهندس موسوی در مازندران گفت :امروز علی رغم شعارهایی که در دولت نهم مبنی بر کنترل تورم و مقایسه آن با دولت اصلاحات داده می شود ، جامعه در حالت رکود اقتصادی بی سابقه ای قرار گرفته است.


مهندس عشوري با اشاره به وضعیت ناهنجار اقتصادی و اجتماعی در کشور ادامه داد:در دولت میرحسین موسوی دولت فاقد درآمد گازی و پتروشیمی بود و همواره با صرف هزینههای سرسامآور جنگ وبا نفت بشکهای 7 دلار موسوی توانست کشور را اداره نماید.

اسفندیار عشوری با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در دولتهای سازندگی و اصلاحات انجام کارهای زیربنایی و توسعه پایدار بود خاطرنشان کرد : در دولتهای پیشین بیشترین منابع درآمدی دولت صرف ساخت زیربناهای کشور گردید و امروز دولت احمدینژاد به عنوان وارث این زیرساختارها نه تنها این کارهای عمرانی توسعه نیافت بلکه ما شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی هستیم که کارهای زیربنایی آن در دولتهای پیشین انجام گرفته است.

وی ادامه داد:در زمان دولت مهندس موسوی علاوه بر جنگ تحمیلی، بمب گذاریها و درگیریهای کردستان به اوج خود رسید و این مملکت فاقد نیروهای متخصص و زبده بود و اگر هم کسانی به عنوان متخصص و صاحب علم بودند در آن زمان از کشور فرار کردند .

جانشین ستاد مهندس موسوی در مازندران اضافه کرد: در آن زمان که مملکت فاقد نیروهای کار ماهر، دانشگاهی و علمی بود ، مهندس موسوی توانست علی رغم وجود مشکلات داخلی و خارجی، وجود عناصر ضدانقلاب و ناهماهنگی دولت و مجلس و تهدیدات خارجی و تحریمها، به خصوص تحریمهای بخش نظامی ، با اقتدار مملکت را اداره کند.

مهندس عشوری تصریح کرد: یکی از فراکنی و دروغ پردازی های بزرگ دولت نهم افزایش اشتغال در جامعه است و برخلاف ادعای دولتمردان که طرحهای بنگاههای زودبازده توانسته است آمار بیکاری را کاهش دهد ، شاهد افزایش تعداد بیکاران و شکست خوردن این طرح غیر علمی و غیر کارشناسی هستیم .

این فعال سیاسی افزود : امروز در جوامع علمی مبنای اشتغال،میزان ارائه لیست به تامین اجتماعی است و  آمارهایی که دولت ارائه میدهد با منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی کاملاً مغایرت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما عوامل خودسرانه و تصمیمات فردی است که مانع بسیار جدی برای پیشرفت امور در عرصههای داخلی و خارجی است.

مهندس عشوری افزود: دولت با دستدرازی به منابع بانکی و دخل و تصرف در امورات رایج بانکی ، با داشتن سهم کمتر از  10درصد در بانک ها ،  برای 90درصد سپرده گذاران دیگر تعیین تکلیف میکند و خواهان پرداخت تسهیلات زودبازده برای نشان دادن آمار کاهش نرخ بیکاری در جامعه است .

جانشین ستاد مهندس موسوی در مازندران با اشاره به سفرهای استانی و برآورد هزینههای این سفرها گفت: زمانیکه هزینه سفرهای استانی 400میلیارد تومان پیشبینی و اعلام میشود امادولت می گوید ما در این سفرها نان و پنیر می خوریم باید مشخص شود این 400میلیارد تومان مصوب مجلس کجا هزینه  شده است؟

وی یادآور شد: امروز آقایان اعلام میکنند که منابع تبلیغاتی آنها از حرکتهای خودجوش مردمی تامین میگردد ولی جواب نمی دهند که مبالغ هنگفت پوشش این ستادها و بنرها که در بهترین نقاط شهرها برپاست از کجا تامین میگردد؟

مهندس عشوری به سیاستهای خارجی دولت نهم پرداخت و گفت: بیتدبیری دولت در سیاستهای خارجی در عرصههای بینالمللی کاملا مشهود است و امروز متاسفانه بدلیل همین سیاست غلط ، عزت و شوکت ایران و ایرانی از بین رفته است .

وی افزود : علی رغم رابطه نامناسب ایران و قطر ، دولت نهم در حالی که می توانست در انتخابات اوپک گازی با رای دادن به روسیه زمینه همکاری بیشتر برای بهره برداری از نیروگاه بوشهر را فراهم کند با رای دادن به قطر ، تمام این نقشه ها را نقش برآب کرد .

این حامی مهندس موسوی افزود: کسی به یاد ندارد که در دولت موسوی در آن شرایط سخت محصولات کشاورزی و باغی وارد مملکت شود ولی امروز انواع میوهها، گندم، برنج و حتی توتفرنگی از دورترین نقاط دنیا به ایران وارد میشود و زیانهایی که به بخش کشاورزی نیز وارد شده کمتر از صنعت نیست و این دولت با توزیع سهام عدالت از منابع دولتی بزرگ نماییهای کاذب خود را ادامه میدهد.

وی در پایان با اشاره به توزیع سهام عدالت تصریح کرد :  باید از دولت پرسید کدام کارخانه دولتی به سوددهی رسیده است که دولت از درآمد آن و با کدام تراز مالی به توزیع سهام عدالت پرداخته است؟(ghalamnews)