تعداد بازدید: 3198

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 17 مرداد 1390-23:21

...یک نکته خطا رفت و دو صد چشم بر آن است

خبرنگار بايد از فيلتر رد شود/خبرنگاران با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند/با تدوین قانون جامع رسانه، دغدغه ها سامان پیدا می کند/نمی شود همه تیترها منفی باشند/مديران از نقد رسانه ها استقبال کنند/آقاي هادي ابراهيمي 4-3 ميليون تومان به چاپخانه بدهکار است که نمي دانم پرداخت کرده است يا نه؟/تشکيل انجمن صنفي رسانه هاي مجازي را در مازندران به فال نيک مي گيريم/(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از آيين روز خبرنگار-ساري،17 مرداد 90)


مازندنومه:آيين روز خبرنگار امسال با حضور بسياري از خبرنگاران و اصحاب رسانه در مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد.گزارش خبرنگار ما را از اين مراسم،همراه با حاشيه هاي آن بخوانيد.

-----------------------------------

*ابراهيمي:خبرنگار باید از فیلتر عبور کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم اظهار داشت:موفقیت یک جامعه در پرتو آزادی و امنیت قرار دارد.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه آزادی با بی بند و باری متفاوت است ، افزود: اگر آزادی و امنیت را از جامعه بگیرید ، آن جامعه مرگ زا است.

 وی با بيان اين که این خبرنگاران هستند که می توانند این دو نعمت را در جامعه نهادینه کنند، یادآور شد: اگر قرار است به جایگاه واقعی این دو نعمت دست یابیم ، باید اصحاب رسانه توجه ویژه شود نه صرفا در چنین جلسه ای تحت روز خبرنگار.

ابراهيمي خاطرنشان کرد: اگر نخبگان بتوانند جایگاه خود را بیابند، آن جامعه موفق است و هر اندازه خدمت به خبرنگاران شود،باز هم کم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه هر کسی نمی تواند ورود پیدا کند و بگوید من خبرنگار هستم ، افزود: باید از فیلتر عبور کند و سپس هم با آموزش و تعلیم ، تقویت شود.

وی با بیان اینکه برخی خبرنگاران با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و این درد ، رنج و مشکل است ، یادآور شد: در طول مدت مسئولیتم در ارشاد ، جز صفا ،صمیمیت ، یکرنگی ، انسانیت ، شرف و همسویی با نظام از اصحاب رسانه چیز دیگری ندیدم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه جایگاه خبرنگاران رفیع است ، تصریح کرد: این اندیشه و بهای سنگین را باید قدر بدانیم و امیدواریم خودشان هم به کیفیت و وظایف کار فکر کنند.

*شجاعي:به دنبال قانون جامع رسانه ها هستيم

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی هم از دیگر میهمانان مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بود.

 سید رمضان شجاعی کیاسری گفت: یکی از مشکلات جدی در جامعه رسانه ای ، کمبود قانون جامع رسانه ای است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع از دغدغه های کمیسیون فرهنگی مجلس است ، اظهار داشت:در این خصوص نشست های فراوانی با وزیر ارشاد داشته ایم و با توجه به تعدد رسانه ها هنوز حقوق و شرح وظایف رسانه ها به خوبی تعریف نشده است.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس بر این است که امسال در دوره مجلس هشتم با تصویب قانون جامع رسانه ها ، مشکلات این حوزه به ویژه سختی کار خبرنگاران حل شود.

 شجاعی افزود: تاکید ما بر این است که قانون جامع رسانه ها به صورت لایحه از طریق دولت به مجلس ارائه شود .

وی اظهار داشت: به عنوان کسی که در استان رسانه محلی و روزنامه کشوری دارم و در رسانه ملی هم حضور داشتم اعتراف می کنم که خبرنگاری ،سخت ترین و پرمسئولیت ترین کار یک طرفه است که در طرف مقابل که باید از طرف مسئولان یا قانون حمایت شود ، نقصان وجود دارد.

 وی با بیان اینکه خبرنگار ، همه شرافت خود را در عرصه کار خبرنگاری می گذارد و بسیاری از خطرها را به جان می خرد ، تصریح کرد: در صورتی که از نظر شغلی ، رفاهی و تسهیلاتی از کمترین امتیاز برخوردار است.

شجاعی گفت: با تدوین قانون جامع رسانه ، همه این دغدغه ها سامان پیدا می کند .

*طاهايي:به تعداد خبرنگاران،مشاوران خدوم داريم

 استاندار مازندران هم لحظاتی در این مراسم سخنرانی کرد.

 سید علی اکبر طاهایی ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع تر فرهنگسرای مرحوم کردان که از دغدغه های شورای شهر و شهرداری ساری و به ویژه خادمان عرصه فرهنگ است ، تکمیل شود تا سالنی فراتر از ظرفیت این سالن در اختیار اهالی فرهنگ قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم جایگاه شایسته قانون مند برای زحمت کشان عرصه رسانه فراهم کنیم ، یادآور شد: اما آرزومندیم با رویکردی که رئیس جمهوری با الهام از فرمایش هاي مقام معظم رهبری دارد ، در آینده شاهد کاهش مشکلات قشری باشیم که می توانند موثرتر در اختیار اعتلای فرهنگ جامعه باشند.

طاهایی خاطرنشان کرد: امروز استانداری مازندران به تعداد خبرنگاران ، مشاوران خدوم بی منت و ابزار ارزشمندی در عرصه اعتلای تنویر افکار عمومی را به رایگان در اختیار دارد که از این بابت صمیمانه تشکر می کنم.

*حسيني:تشکيل انجمن صنفي رسانه هاي مجازي را در مازندران به فال نيک مي گيريم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم میهمان ویژه این مراسم بود. سید محمد حسینی با اشاره به اینکه کار خبرنگاری در حکم یک عبادت است ، تصریح کرد: خبرنگاری با سایر مشاغل فرق می کند و کاری است که باید با انگیزه ، تعهد و عشق همراه باشد و اگر این گونه نباشد هم به خود و هم به جامعه آسیب رسانده ايم.

 حسینی خاطرنشان کرد: امروز هم برای اینکه ایران به اهداف بلند خود در سند چشم انداز برسد باید همه در کنار هم در خدمت مردم و جامعه باشیم.

 وی با تاکید بر اهمیت کار خبررسانی ، گفت: خبرنگاران نقش بی بدیل و تاثیرگذاری در این عرصه دارند و کسانی که در این حوزه گام برمی دارند باید خود را برای کار خطیر مهیا کنند که کار جزیی نیست.

 حسینی خطاب به خبرنگاران حاضر در این مراسم ، یادآور شد: بخشی از کار شما نقد مدیران و مسئولان و ارزیابی اقداماتی است که در سطح کشور انجام می شود.

 وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت باید اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند علی رغم همه فشارها ، تحریم ها و بحران های اقتصادی اما کشور در مسیر پیشرفت است ، اظهار داشت: بیش از 2 ماه است که رئیس جمهور دوشنبه ها و پنجشنبه ها به یک استان سفر کرده و چند پروژه بزرگ را افتتاح می کند.

حسینی افزود:یکی از کارهای خوب خبرنگاران این است که مطالبات را مطرح کنند و مسئولان به دنبال تحقق آن مطالبات باشند .

وی با اشاره به اینکه بحث فرهنگ عمومی جامعه فقط مربوط به مدیران نیست ، تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب دائما بر ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی تاکید دارند تا این روحیه در جامعه تعمیم یابد و در بخشی هم این خبرنگاران هستند که باید بر فضائل اخلاقی در جامعه تاکید کنند.

 حسینی یادآور شد: بسیاری از مسائلی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می شود حتما باید با مدد رسانه ها اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه عرفان های نوظهور یکی از آسیب های وراداتی است ، خاطرنشان کرد:اگر افراد برجسته و عالم کشور به خوبی معرفی شوند ، دیگر افراد سراغ چنین مسائل نازل و سطحی نمی روند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ضروری دانستن گسترش عدالت در کشور ، افزود: همه این مسائل با همت اصحاب رسانه تحقق می یابد.

وی اظهار داشت : وقتی نام رسانه به گوش می رسد نخستین ارزشی که به ذهن می رسد، آزادی بیان است و اگر آزادی نباشد نمی توانیم شاهد رشد ، شکوفایی پیشرفت باشیم.

حسینی با بیان اینکه نمی شود همه تیترها منفی باشند ، افزود:جامعه به نوعی دچار یاس می شود که انگار هیچ کار مثبتی در جامعه انجام نمی شود.

 وی با اشاره به اینکه روحیه خودباوری باعث می شود فرد احساس نیاز به بیگانه نداشته باشد، گفت: این مساله مهم است و رسانه ها باید این روحیه را تجلیل کرده و روحیه شادی و نشاط را بیشتر کنند و ضعف ها هم در جای خود مطرح شود. 

حسینی ، اظهار داشت: توصیه ما به مدیران این است که از هر نقد و حتی تخریب استقبال کنند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع امور صنفی رسانه های مجازی مازندران ، افزود: این کار را به فال نیک می گیریم و هرچه بتوانیم کارهای صنفی را خودمان پیگیری کنیم بهتر است و نباید از وزارتخانه و یا ارشاد انتظار داشته باشیم.

حسینی با تاکید بر اینکه خواست ها باید صنفی باشد ، یادآور شد: اگر دنبال سیاسی کاری برویم دوباره همان مسائل گذشته مطرح می شود و به بن بست می رسیم.

 وی با اشاره به اینکه در بخش رسانه های مجازی هم آیین نامه ای را تدوین کردیم ، گفت:چون جایی در قانون مطبوعات برای رسانه های مجازی در نظر گرفته نشده بود و دولت هم بر آن تاکید کرده،این موضوع در دستور کار خواهد بود و سايت ها از چهارچوب جرائم رایانه ای خارج شده و به طرح نظارت بر مطبوعات ملحق می شوند.

 حسینی با اشاره به ایجاد ظرفیت 10 هزار نفری در صندوق بیمه خبرنگاران ، تصریح کرد: هر خبرنگاری که مراجعه کند به این صندوق معرفی خواهیم کرد تا از برخی مشکلات خبرنگاران کاسته شود.

 وی با بیان اینکه از نظر بیمه ، شرایط پنج سال سابقه کار را لغو می کنیم ، یادآور شد:البته باید به ما ثابت شود که فرد مراجعه کننده خبرنگار است و ضوابط اولیه باید رعایت شود.

وزير ارشاد خاطرنشان کرد: امسال از 18 درصد اعتبارات استانی که تخصیص خواهد یافت ، بخشی به حمایت از خبرنگاران اختصاص می یابد.

*دهقان:بايد در مقابل دلارهاي امريکا بايستيم

رئیس خانه مطبوعات مازندران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری ، گفت: خبرنگاران از قشر بسیار محترمی هستند که در همه صحنه ها برای انعکاس حقایق و آگاهی بخشی حضور دارند.

رستم دهقان اظهار داشت: در عصری قرار داریم که با این وضعیت اقتصادی باید در مقابل دلارهای امریکا بایستیم و آنها با دلار سرمایه گذاری می کنند تا هویت را از ما بگیرند اما در داخل کشور به خبرنگاران که با جان و دل کار می کنند توجهی نمی شود.

 وی با بیان اینکه رسانه ها با مشقت کار را پیش می برند اما هرگز عقب نشینی نخواهند کرد، یادآور شد: اصحاب رسانه خود را به عنوان سرباز در اختیار نظام می دانند.

 دهقان تصریح کرد: در خصوص بیمه خبرنگاران گفته می شود باید پنج سال سابقه کار داشته باشند اما در این مدت اگر مشکلی برای خبرنگار به وجود بیاید چه باید بکند؟

حاشيه ها:

-در ابتداي مراسم يکي از عکاسان مطبوعات،پسر 6 ساله اش را نزد وزير ارشاد برد و او را به عنوان کوچک ترين عکاس خبري به دکتر حسيني معرفي کرد.وزير هم سکه اي را به حسين نعمتي اهدا کرد.

-لحظه ورود وزير ارشاد به سالن جالب بود.وزير وقتي وارد سالن شد،به همراهش تعداد زيادي از مسئولان آمده بودند که ورود اين حجم از هيئت همراه براي خبرنگاران شگفت انگيز بود.

-رستم دهقان-رييس خانه مطبوعات مازندران- در سخنراني خود اسم همه را برد،غير از رسانه هاي مجازي استان،که از قضا روز قبل از مراسم انجمن صنفي خود را تشکيل داده بودند و قرار بود روز خبرنگار امسال با حضور قوي تر آن ها برگزار شود.اين حرکت دهقان باعث ناخرسندي مديران پايگاه هاي خبري استان شد.يکي از مديران سايت هاي پرمخاطب استان به ما گفت:براي اين که مثل سال گذشته اعتراض نکنيم و بيانيه ننويسيم،به ظاهر ما را دعوت کردند اما کار خودشان را مي کننند و انحصار طلبي همچنان وجود دارد. 

-مديرکل ارشاد استان که يکي از مخالفان تشکيل انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران بود،در اين جلسه کمي از مواضعش عقب نشيني کرد و با اشاره به تشکیل اين انجمن صنفی که برای نخستین بار در سطح کشور شکل گرفت،گفت: رسانه های مجازی مجوز خودشان را از وزارت کار گرفتند و من در مقابل درخواست آن ها توضيحاتي دادم که خودم قانع نشدم!وی با بیان اینکه این تشکل متعلق به فرهنگ و جامعه است ، تصریح کرد: اگر این تشکل به جایگاه واقعی خود برسد مسیر مشخص است.البته وزير ارشاد در سخنراني خود تشکيل اين انجمن را به فال نيک گرفت و از شکل گرفتن آن در استان استقبال کرد.

-مديرکل ارشاد مازندران در سخنان خود بارها از وزير ارشاد تعريف و تمجيد کرد و به مدح او پرداخت که به نظر ضروري نمي رسيد.

-در حالي که سخنرانان مراسم دستخوش تغييرات شدند و شجاعي به جاي هادي ابراهيمي سخنراني کرد،معصومه اکبري-دختر يکي از جانبازان- بالاي سن رفت و به خواندن متني در وصف پدرش پرداخت که 7 سال است در آسايشگاه جانبازان بستريست.

-قرار بود مراسم روز خبرنگار براي خبرنگاران غرب استان روز 18 مرداد برگزار شود،اما در دقيقه نود به خاطر حضور وزير ارشاد در ساري،دو مراسم ادغام شد که اين بي برنامگي باعث شد ظرفيت سالن زود تکميل شود و بسياري از خبرنگاران ايستاده سخنراني هاي نه چندان جذاب آقايان را گوش دهند.

-شجاعي در ابتداي سخنراني خود گفت:در بسته پیشنهادی سخنرانی نبودم!در اين مراسم قرار بود معاون سياسي وامنيتي استاندار هم سخنراني کند که به دليل ضيغ وقت ميسر نشد.طاهايي هم با اصرار مجري مراسم دقايقي سخنراني کرد.

-طاهايي ضمن ابراز عذرخواهی از اینکه فضای همایش، ظرفیت پاسخگویی به جمع حاضر را نداشت و جمعی از خواهران و برادران ایستاده مراسم را دنبال می کنند، اظهار داشت:وزیر هم نگران این موضوع است که چرا برخی برای نشستن،صندلی در اختیار ندارند.

- استاندار گفت: در جلسات شورای اداری شاهد حضور خبرنگارانی هستم که قبل از مدیر در جلسه حضور دارند و دیرتر از مدیر ما، جلسه را ترک می کنند در حالی که می دانم ابزار لازم برای رساندن خود به جلسه را هم نداشته اند.

-حسيني با اشاره اینکه استاندار مازندران چهره فرهنگی است،گفت: طاهایی به مسائل رسانه ها توجه دارد.وي با بیان اینکه توزیع کمک مالی از سوی استانداری به رسانه های مازندران،برای نخستین بار در سطح کشور صورت گرفت،افزود: حمایت این چنینی از نشریات باید الگویی برای سایر استان ها شود و لازم است در استان ها این روحیه حمایت وجود داشته باشد.

 -وزير ارشاد در بخشي از سخنانش اين بیت را خواند: صد نکته درست آمد و کس را خبری نیست/ یک نکته خطا رفت و دو صد چشم بر آن است. وی با بیان اینکه گاهی منتظر یک لغزش و خطا هستند که این روحیه پسندیده نیست و جامعه مطبوعاتی ما هم این روحیه را ندارند.

-وقتي وزير ارشاد از تشکيل انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران که براي اولين بار در کشور در استان مازندران شکل گرفته است اظهار خرسندي کرد،تعدادي از مديران رسانه هاي مجازي با صداي صلوات از گفته هاي دکتر حسيني استقبال کردند.

-حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته آمار خبرنگارانی که هدیه رئیس جمهوری را دریافت کردند 9 هزارنفر اعلام شد ، گفت: اما تا 17هزار نفر هدیه دریافت کردند و هر جلسه ای هم که می رویم هنوز عده ای می گویند هدیه نگرفتند ؛ چراکه اطلاعات ناقص بوده است.

-عباس مهدوي-مجري مراسم- که در حال طرح مشکلات خبرنگاران بود،رو به ابراهيمي-معاون استاندار-کرد و گفت:ايشان خودشان نشريه دارند و مي دانند گرداندن نشريه چقدر دشوار است.مهدوي ادامه داد:همين آقاي ابراهيمي 4-3 ميليون تومان به چاپخانه بدهکار است که نمي دانم پرداخت کرده است يا نه؟!

-مجري مراسم از استاندار خواست در جلسه شوراي اداري مديراني را که به مراسم آمده اند مورد تشويق قرار دهد و از مديراني که نيامده اند،گله کند.دادستان مرکز استان ، رئیس دانشگاه پیام نور مازندران، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ، قائم مقام صدا و سیماي مرکز مازندران ، نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران ، رئیس شورای شهر ساری ، مدیرکل اقتصاد و امور دارایی ، مدیرکل بودجه استانداری ، رئیس سازمان بازرگانی مازندران ، رئیس سازمان جوانان مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم حضور داشتند.

-در پايان مراسم به خبرنگاران افطاري داده شد و قرار شد هديه نقدي آن ها را به حساب شان واريز کنند.يکي از خبرنگاران به شوخي مي گفت:معلوم نشد امروز روز خبرنگار بود يا روز مسئولان و ما فقط حرف يک طرفه از سوي مسئولان را شنيديم و حالا داريم مي رويم منزل!

-رستم دهقان با اشاره به اینکه رضایی- فرماندار چالوس- در غرب استان به عنوان بازوی قدرتمند برای خانه مطبوعات عمل می کند ، اظهار داشت: اگر بقیه فرمانداران هم مانند رضایی عمل می کردند مشکلات اهالی رسانه حل می شد.


  • تبعیض زادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

    جالب اینه که در خبر آمده که وزیر ارشاد از تشکیل انجمن رسانه های مجازی استقبال کرده اما مدیرکلش تلفن میکنه اینور و اونور که جلوی کار رو بگیره!!ما چقدر عقب افتاده ایم که نمی تونیم 4 تا تشکل صنفی رو تحمل کنیم!!اگر تشکل سیاسی باشد که انا الیه راجعون!!با صنفی این جور برخورد میکنند با تشکل سیاسی معلوم است دیگر!بعد از دوره دلاور بزرگ نیا و مدت کوتاه مدیریت هادی ابراهیمی ما مدیرکل باسواد و کارکشته و باهوش و اهل ایده نداشتیم.چرا اداره کار باید مجوز فعالیت به رسانه های مجازی بدهد و ارشاد ندهد!؟؟تاسف

    • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

      آفرين بر استاندار كه در كمك مالي به خبرنگاران ركورد كشوري رو زد. بالاخره نمرديم و ديديم مازندران ركورد يه چيزي رو زده. خسته نباشيد.

      • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

        مثل اينكه آقاي وزير يادش رفت كه نشريات الكترونيكي و خبرگزاري (ديجيتال) در قانون مطبوعات ديده شد. شايد هم مشاوران به او راهنمايي درستاي نكردند. شايد منظور ديگري داشت!

        وی با اشاره به اینکه در بخش رسانه های مجازی هم آیین نامه ای را تدوین کردیم ، گفت:چون جایی در قانون مطبوعات برای رسانه های مجازی در نظر گرفته نشده بود و دولت هم بر آن تاکید کرده،این موضوع در دستور کار خواهد بود و سايت ها از چهارچوب جرائم رایانه ای خارج شده و به طرح نظارت بر مطبوعات ملحق می شوند.

        • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

          آدرس سایت ثبت نام خبرنگارها چی بود؟

          • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

            روزخبرنگارمازندران درحالي برگزارشدكه هيچ كس توجه نمي كندخبرنگاران براساس كدام الگوها بايد گرامي داشته شوند؟اگرخبرنگاري مي خواست به خودببالدبايدبگويدكدام خبرش منشا تحول واثرگذاري استاني بود؟چه خدمتي راباسوالش درآباداني وتوسعه استان نمود؟آيا كسي پيدا مي شود ازمسولان وخبرنگاران بگويد رئيس خانه مطبوعات ازچه درجه ي علمي برخورداراست؟اوكه نتوانسته دانش خودرادرحدديپلم ارتقا دهدچگونه مي خواهدبه ارتقا جامعه كمك كند؟!!ديگري كه سمساري را ول كرده وامروز نامش راخبرنگارمي گذارد!!.....دوستان!!! سرگرمي هاي بسياري وجوددارد!!اگه اونجاها برويد من وزير اسباب بازي را برايتان جهت سخنراني باشام درحاج حسن دعوت خواهم كرد!!

            • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

              مراسم دیشب واقعا آخر تلاش هیات مدیره خانه مطبوعات بوده ،مراسمی خشک و کسل کننده وتکراری و... !!!!

              • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

                آقا ما از کسانی بودیم که سرپا ایستاده بودیم . مرتب ساعت را نگاه مي کردیم که زودتر وقت افطار شود.من از خانه مطبوعات تشکر می کنم اما این نشد مراسم!! سال دیگر نظرخواهی کنند و ما می توانیم نظر دهیم که مراسم واقعا جشن شود نه سخنرانی و حرف مفت.مراسم امسال خاطره انگیز نبود و در ذهن نمی ماند چون اتفاق خاصی نیفتاد و ما یه مشت حرف تحویل گرفتیم.لطفا نظر مرا درج کنید مازندنومه

                • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

                  مثلاگ این مراسم بود ما دیدیم؟هنر آقايان این بود که 4-5 نفر را آوردند حرف بزنند.خود آقایان می توانند حرف های پشت سر هم را گوش کنند که ما گوش کنیم؟مراسم فاقد تنوع بود و خسته کننده بود

                  • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

                    ما که دیشب از بس حرف شنیدیم خسته شدیم.آن هم حرفایی که فایده ای برای نداشت و سر و تهش 4 تا قانون مجلس ودولت بود.با شکم گشنه و دهان روزه و این همه سخنرانی؟!یکی را هم نیاوردند یک سه تاری بنوازد ...یک تواشیحی بخواند...یک نی ای بزند...


                    ©2013 APG.ir