تعداد بازدید: 2595

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 9 آبان 1390-7:13

چرا در ساري،کنسرت و برنامه هاي شاد نداريم؟

اعضاي شورا به بهانه حضور دوباره جمال باقري گوسفندي قرباني کردند/شهرداری های مناطق در هفته گذشته 543 میلیون تومان درآمد داشتند/محرم و صفر ممکن است درآمد شهرداري را کم کند/پل ولي عصر ترافيک را بيشتر کرد/ميداني را به اسم عصاي سفيد نامگذاري کنيم/اعضاي شورا لباس رفتگران را بپوشند و نظافت يکي از خيابان هاي شهر را بر عهده بگيرند/500 سگ ولگرد نداريم/خدا مسئولان قدیمی را حفظ و ما را لعنت کند.(گزارش+حاشيه نگاري مازندنومه از جلسه شوراي شهر ساري)


به گزارش خبرنگار مازندنومه،معاون شهردار ساری در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری، اظهار داشت: شهرداری های مناطق در هفته گذشته 543 میلیون تومان درآمد داشتند.

 حمید فرزانه افزود: بیشترین دغدغه درآمدی ما پنج ماه آخر سال است چراکه محرم و صفر را در پیش داریم که ممکن است بر وضعیت درآمدی شهرداری تاثیر بگذارد.

وی گفت: تصور برخی از شهروندان بر این است که تخفیف 25درصدی عوارض در پایان سال به 50 درصد افزایش می یابد و از پرداخت عوارض در این مدت خودداری می کنند که این موضوع هم بر درآمد شهرداری تاثیر می گذارد.

*نقيبي:تخفيف بيشتر از 25درصد نخواهيم داشت

رئیس شورای شهر ساری با بيان اين که تا پایان سال حتی یک درصد هم به تخفیف عوارض اضافه نخواهد شد،تصریح کرد: حتی ممکن است تخفیف 25درصد تا 15 درصد کاهش یابد.

فرامرز نقیبی یادآور شد: دستگاه های نظارتی مانند فرمانداری با تخفیف بیشتر از 25 درصد مخالفت خواهند کرد.

 رئیس شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بیمارستان امیر مازندرانی ، افزود: این بیمارستان حتی یک پارکینگ هم برای خودش ندارد.

 نقیبی با اشاره به اینکه توسعه ، نیازمند فرهنگ سازی است ، گفت: هنوز نتوانسته ایم به مردم بگوییم داشته های مان را چگونه حفظ کنیم و برای مردم فرهنگ سازی نشده که ناودان ها را درون چاه هدایت کنند.

وی اظهار داشت: خدا مسئولان قدیمی را حفظ کند و ما را هم لعنت کند که داشته های مان را حفظ نمی کنیم.

*بهروش:پل ولي عصر ترافيک را افزايش داد

دیگر عضو شورای شهر ساری با اشاره به اين که در بارندگی های اخیر ، مشکل شهر دوچندان و مشهود شده،افزود: دور میدان ولی عصر که اخیرا آسفالت شده ، دچار آبگرفتگی است.

 سید علی بهروش با بیان اینکه آینده خوشی برای این پل و میدان ولی عصر پیش بینی نمی کنم ، ادامه داد: این پل هیچ کمکی به کاهش بار ترافیکی در این منطقه نکرد بلکه ترافيک را افزایش داد.

*صالح نيا:زبان مردم هستيم

نائب رئیس شورای شهر ساری در اين جلسه گفت: قبل از بارندگی ، نهرها لایروبی نشده بودند و پیش بینی مواحهه با این حجم از بارندگی هم نشده بود.

میرصالح صالح نیا افزود: ما زبان مردم هستیم و اگر موضوعی در شورا مطرح می شود از خواسته های مردم است و باید پیگیری کنیم.

 وی اظهار داشت: حتی اگر در برخی موارد پاسخ منفی است ، باید پیگیری شود و نباید طرح موضوع ، مسکوت بماند.

*رضايي:بسیاری از خیابان ها مسیر عابر پیاده ندارند

دیگر عضو شورای شهر ساری در این جلسه با يادآوري اين که حریم عابر پیاده باید حفظ شود،تصریح کرد: بسیاری از خیابان ها مسیر عابر پیاده ندارند.

 وی با اشاره به اینکه نیمی از سال بارندگی است و دچار آب گرفتگی می شویم ، اظهار داشت: جمع آوری آب های سطحی نیازمند زیرساخت است.

 این عضو شورا با بیان اینکه حدود 60 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند ، افزود: این انرژی نیازمند نشاط و شادی در شهر است که برخی از دستگاه ها متولی آن هستند.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم سوگواری متولیان فراوانی دارد ، خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری مراسم شادی ، کمتر دستگاه متولی وجود دارد و بسیاری جوانان شهر منتقد هستند که چرا در مرکز استان نسبت به سایر مراکز استان ها ، اجرای کنسرت و برنامه های شاد وجود ندارد.

*باقري:بودجه متکديان به بهزيستي داده نشود

  عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: در خصوص جمع آوری متکدیان ، توصیه ام این بود که بودجه تصویب شده به حساب بهزیستی تصویب نشود چراکه این تجربه را داریم و نتیجه ای کسب نکردیم.

جمال باقري ادامه داد: بهزیستی ناظر بر عملکرد مجموعه است و اجرا بر عهده شهرداری است.

*آقاميري:ميداني را به اسم عصاي سفيد نامگذاري کنيم

 سیدمحمد آقامیری در سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 520 هزار نابینا و کم بینا و 120 هزار نابینای مطلق در کشور زندگی می کنند، یادآور شد: پیشنهاد می کنم میدانی به نام عصای سفید نامگذاری شود هرچند که حل مشکلات این عزیزان به دست ما غیرممکن است.

 وی افزود: بنا بر این بود که آخر مهرماه نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه برگزار کنیم که وعده آن را در روز خبرنگار داده بودیم اما این قول تاکنون عملی نشده است.

البته جمال باقری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را واجب تر از نامگذاری میدانی به نام عصای سفید می دانم،چرا که در این قانون ، معابر باید برای معلولان بدون مانع باشد.

*علیزاده:500 سگ ولگرد نداريم

 مسئول امور خدمات شهری شهرداری ساری در این نشست در خصوص خبر کشتن 500 سگ ولگرد که هفته گذشته در شورا مطرح شد، اظهار داشت: این اشتباه از سوی امور قراردادهای شهرداری روی داده است.

علیزاده ، افزود: مبلغ 10 میلیون تومان برای این کار تقاضا کرده بودیم و امور قراردادها با احتساب 20 هزار تومان برای معدوم کردن یک قلاده سگ، 10 میلیون تومان را تقسیم بر این رقم کرده و به عدد 500 سگ ولگرد رسیده بود که بدین وسیله تصحیح می شود.

 وی یادآور شد: در برخی مناطق شهری، شهروندان در خصوص تعداد سگ های ولگرد شاکی هستند.

علیزاده با اشاره به اینکه در بارندگی های اخیر 128 مورد آبگرفتگی داشتیم ، تصریح کرد: 10 منطقه آبگیر ، بحران ایجاد می کنند.

 حاشيه ها

1-پیش از آغاز سیصد و هشتادمین جلسه شورای شهر ساری، اعضای شورا و اصحاب رسانه به استقبال جمال باقری عضو شورای شهر ساری-که مدتی در بستر بیماری بود-رفتند. اعضای شورای شهر ساری به بهانه حضور دوباره جمال باقری، گوسفندی نيز قربانی کردند.

جمال باقری پس از غیبت حدود یک ماهه در جلسات شورای شهر ساری به علت بیماری، در این نشست گفت: از اظهار مهر و محبت اعضای شورا و تمامی دوستان ، همکاران و شهروندانی که در طول این مدت من را مشمول دعای خیر قرار دادند قدرداني می کنم.

وی افزود: با توجه به بیماری ام که نوع بسیار سختی بود، اگر دعای خیر شامل حالم نمی شد و مورد توجه ویژه حق تعالی قرار نمی گرفتم شاید امروز در این جمع حاضر نبودم و داستان به گونه دیگری رقم می خورد.

 باقری با بیان اینکه خدا را شکرگزارم که زندگی دیگری به من داد، تصریح کرد: برخی شهروندانی که جویای حالم بودند را نمی شناختم اما مردم ما قدردان و با محبت هستند.

2-سیدمحمد آقامیری در ابتداي اظهارات خود گفت: یکی از رسانه ها مطلبی منتشر کرده بود و برخی اعضای شورا تصور کردند این مطلب را من نوشته ام.

وی تصریح کرد: شخصا از کسانی که انتقاد می نویسند استقبال می کنم ، فقط فحش ننویسند ، من طاقت فحش مادر ندارم!

اين عضو شورا با بیان اینکه هنوز رفتگران حداقل یک ماه از حقوق و و مزایاي خود عقب هستند، ادامه داد: پیشنهاد می کنم در جهت تغییر نگرش افکار عمومی و تکریم از خدمات رفتگران، اعضای شورا که به افتخار در هفته دفاع مقدس لباس بسیجی می پوشیم ، در یکی از جلسات به صورت نمادین تحمل پوشیدن 2 ساعت لباس رفتگران را داشته باشیم.

 آقامیری تصریح کرد: در صورت ممکن ، به صورت نمادین همراه فرشتگان نظافت شهر، با همان جارو و بدون یارانه نظافت یکی از خیابان های شهر را بر عهده بگیریم و قبل از پایان سال همایشی به صورت نمادین جهت تقدیر از رفتگران قبل از سنت عمومی غبارروبی ایرانیان ، برگزار شود.

3-مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در این جلسه میهمان شورای شهر ساری بود. رئیس شورای شهر ساری ، سئوال برخی از خبرنگاران را در این نشست مطرح کرد.

 وی گفت: رانندگان تاکسی نباید در ساعات شب و روز ، کرایه های متفاوتی از شهروندان دریافت کنند.

نقیبی تصریح کرد: راننده ای که کرایه اضافه از مسافر دریافت کند متخلف است.

 وی خطاب به رئیس سازمان تاکسیرانی ، اظهار داشت: مطبوعات امین مسئولان هستند و باید پاسخگوی تماس خبرنگاران بوده و سوالات را جوابگو باشید.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ، گفت: 2 هزار و 906 تاکسی نسبت به جابه جایی مسافر در سطح شهر اقدام می کنند.

 احمد گوران ، افزود: زمانی که ترافیک نداشته باشیم ، ازدحام مسافر هم نداریم.

 وی خاطرنشان کرد: وقتی یک منطقه ترافیکی قفل می شود ، تمام مرکز شهر با مشکل مواجه می شود.

گوران ادامه داد: در خصوص دریافت کرایه اضافه در ساعات شب ، گزارشی نداشتیم و با رانندگانی که از کرایه مصوب ، بیشتر دریافت کنند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اتاقم برای رسانه ها باز است ، تصریح کرد: اما باید با نظم و تعیین وقت قبلی ، در محل سازمان حاضر شوند چراکه مشغله و ارباب رجوع ما زیاد است.

عضو شورای شهر ساری گفت: برخی راننده های 2 شغله اقدام به فروش سوخت می کنند.

مهدی رضایی فرح آبادی ، با بیان اینکه این افراد باید شناسایی شوند، افزود: تعداد بازرسان سازمان تاکسیرانی در سطح شهر کم است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان باید اخلاق حرفه ای را آموزش ببینند چراکه برخی از رانندگان در خودرو و در حضور مسافر از همه چیز صحبت می کنند در صورتی که فقط باید خدمات ارائه کند.

برخی خبرنگاران در پایان این نشست و پس از جلسه علنی ، صحبت هایی با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی داشتند که وی گفت: می دانید چرا جواب شما خبرنگاران را نمی دهم؟ چون خیلی بد حرف می زنید.



    ©2013 APG.ir