تعداد بازدید: 2530

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 مرداد 1391-20:20

شیر وایتکس دار/دانشگاه علوم پزشکی:رد می کنیم

در شیر مازندران وایتکس وجود ندارد/کارخانجات نیز تست وجود وایتکس در شیر را انجام می دهند/وجود آهک هم در شیر رد می شود/مردم در صورت مشاهده تخلفات اطلاع دهند تا به صورت گسترده در آزمایشگاه ها بررسی و نمونه گیری شود.


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص شایعه افزودن وایتکس به شیر برای کاهش بار میکروبی آن در کارخانجات گفت: با نمونه های گرفته شده و نیز بررسی های آزمایشگاهی، این موضوع رد شده است.

حسن مکرمی رستمی با تاکید بر اینکه از نظر علمی و نظارتی هیچ مواد افزودنی برای شیر مجاز نیست، گفت: تنها افزودن برخی مواد ریزمغذی مانند ویتامین ها و طعم دهنده ها که با مجوز و نظارات دانشگاه علوم پزشکی باشد، امکان پذیر است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص چگونگی آزمایش های صورت گرفته،افزود: با ایجاد شرایط مشابه و نمونه سازی در آزمایشگاه به این نتیجه رسیدیم که افزودن این مایه تا 50 پی پی ام در شیر تنها در آزمایشگاه قابل تشخیص است و نمی تواند از طریق استشمام و بو وایتکس در شیر را تشخیص داد.

مکرمی با اشاره به اینکه افزودن بیش از 50 پی پی ام وایتکس در شیر به راحتی و بدون آزمایش نیز قابل تشخیص است، اظهار داشت: با نمونه های بررسی شده شایعه وجود وایتکس در شیر در مازندران غیر معتبر اعلام می شود.

وی به بیان انجام آزمایش های تعریف شده مانند میزان بارمیکروبی و تست الکل در آزمایشگاه های کارخانجات اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات نیز تست وجود وایتکس در شیر را انجام می دهند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود آهک در شیر را نیز رد کرد و گفت:  مردم در صورت مشاهده تخلفات به ما اطلاع دهند تا به صورت گسترده در آزمایشگاه ها بررسی و نمونه گیری شود.

مکرمی با بیان اینکه مردم با شماره تلفن 2144439-0151 می توانند شکایات خود را برای پیگیری ثبت کنند، گفت:نبود انطباق میزان چربی دربرخی از برچسب های شیر یکی از مواردی است در حال پیگیری آن هستیم و مواردی نیز به تعزیرات اعلام شد.

وی ضمن اشاره به اینکه زمان صدور پروانه بهداشتی برای واحدهای تولیدی از 70 روز طی سالهای 82 و 83 به کمتر از 15 روزرسیده است، افزود: گواهی بهداشتی و ترخیص نیز در کمتر از 3 روز صادر می شود.



    ©2013 APG.ir