تعداد بازدید: 4726

توصیه به دیگران 2

شنبه 22 مهر 1391-22:38

دوباره سیل،دوباره بی برنامگی

سرپرست هیئت اعزامی بازرسی مازندران گفت:متاسفانه برنامه ریزی مدونی در جهت مدیریت بلایای طبیعی وجود ندارد/با توجه به پتانسیل فراوان مازندران در مقوله حوادث غیرمترقبه طبیعی تاکنون نتوانسته ایم به یک مدیریت واحد بحران برسیم/عملکرد دستگاه های متولی مدیریت بحران را مورد بازرسی قرار می دهیم+عکس


مازندنومه:پس از بارش سیل آسای باران در شهرهای مختلف مازندران که از نیمه شب جمعه آغاز شده بود،سیل مهیبی،بهشهر را درنوردید و خسارت های زیادی به بار آورد.

هر چند آبگرفتگی در مرکز استان و اطراف آن همچون کیاسر نیز ساعت ها عبور و مرور را مختل کرد(در حومه ساری و اطراف کیاسر سنگ های بزرگ جاده را مسدود کردند)،امروز بسیاری از مسئولان استانی و شهری به بهشهر رفتند تا از نزدیک میزان خسارت ها را ببینند و از تهران نیز معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور به منطقه سیل زده رفت و شامگاه شنبه در جلسه مدیریت بحران شرکت کرد.

در پی حادثه سیل بهشهر استاندار مازندران از رییس جمهوری تقاضای 30 میلیارد تومان اعتبار کرد و محمدرحمانی-نماینده هیئت بازرسی استان- در بازدید از روند امدادرسانی به مردم خسارت دیده بهشهر هم از نبود برنامه ریزی مناسب نسبت به کاهش خسارات در این گونه مواقع از سوی مقامات استان انتقاد کرد.

به گزارش مازندنومه،رحمانی عنوان داشت:متاسفانه برنامه ریزی مدونی در جهت مدیریت بلایای طبیعی و حوادث ثانویه با توجه به حجم بالای خسارت به منازل مسکونی و دیگر زیرساخت های موجود در شهر و همچنین جان باختن تعدای ازشهروندان انجام نشده است.


 
سرپرست هیئت اعزامی بازرسی استان ضمن قدردانی ازحضور پررنگ کارکنان و نیروهای داوطلب هلال احمر استان افزود:در تمامی کشورهای دنیا در مواقع بحران های محیطی،عوامل اجرایی و برنامه ریزی مدیریت بحران نقش راهبردی درکاهش خسارات بعد بحران دارند اما متاسفانه با توجه به پتانسیل فراوان مازندران در مقوله حوادث غیرمترقبه طبیعی تاکنون نتوانسته ایم به یک مدیریت بحران واحد برسیم.

وی با اشاره به این که نبود مدیریت بحران واحد به صورت کاملاً واضح در سیل اخیر بهشهر مشاهده شد،ادامه داد:سازمان بازرسی طبق رسالت ذاتی خود عملکرد دستگاه های متولی مدیریت بحران را که قانونگذار مسئولیت شان را مشخص کرده،مورد بازرسی و پایش قرار می دهد.

*اسامی فوتی ها اعلام شد

فرماندار بهشهر اسامی فوتی های حادثه سیل بهشهر را به این شرح اعلام کرد:ربابه باقری، اولیا کاظمی، نگین افغان نژاد، گلی کاظمی، حسن محمد زاده و علی کوچک زاده.

گفتنی است اولیا کاظمی، نگین افغان نژاد و گلی کاظمی اعضای یک خانواده هستند.



  • دوست شفیقپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

    دکتر دمت گرم

    • يکشنبه 23 مهر 1391-0:0

      همه ضعف مديريت را به گردن هم مي اندازند؛ آقاي بازرسي تو تا به حال كجا بودي؟

      • يکشنبه 23 مهر 1391-0:0

        خدا قوت دکتر عزیز.با شناختی که از شما دارم و قلب مهربانی که داری حل مشکلات مردم در اولویت کارهای شماست .خیرت قبول

        • يکشنبه 23 مهر 1391-0:0

          یک باران چند ساعتی چه فجایع و خسارات مالی و جانی به بار آورد! زندگی مردم را فلج کرده است. آنوقت ادعای مدیریت جهان را داریم!!!


          ©2013 APG.ir