تعداد بازدید: 3615

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 25 مهر 1391-7:31

دامادی:هر هزینه‌ای را به جان می خریم/احمدی نژاد را به مجلس می آوریم

نماینده مردم ساری در مجلس گفت:تحت هیچ شرایطی حرکت خود را نیمه کاره نخواهیم گذاشت/با مجلس هشتمی ها فرق داریم/خواهید دید که چگونه از احمدی نژاد سؤال می کنیم/درباره لحن سخن گفتن هم هر کسی برای خود رفتار مشخصی دارد و باید با این مساله کنار بیاییم/نباید جلسه اسفند سال گذشته را با جسله‌ای که ما در حال پیگیری‌اش هستیم، قیاس کرد.


مازندنومه:طرح سؤال از رییس جمهوری در حال آماده شدن برای اجراست تا احمدی‌نژاد از حیث حضور در بهارستان برای پاسخگویی به مجلسی‌ها رکورددار باشد. رییس فعلی قوه مجریه در بین شش رییس جمهوری تنها رییس دولتی است که قوه مقننه او را برای تحت سؤال قرار دادن به صحن علنی مجلس فرا می‌خواند.

محمد دامادی نماینده ساری و سخنگوی طراحان اصلی طرح سؤال در پایان جلسه عنلی یکشنبه مجلس با سعید شمس،خبرنگار عصر ایران گفتگویی کوتاه داشت.

- طرح سؤال از رییس جمهوری جدی است یا...؟

این طرح به طور جدی مطرح است و در حال حاضر بیش از یکصد نماینده امضای خود را اعلام کرده‌اند. با این شرایط نمی‌دانم با کدام دلیل برخی‌ها دنبال این هستند تا آن را جدی نگیرند.

-یعنی به طور جدی دنبال این هستید تا رییس دولت بار دیگر برای پاسخگویی به مجلس بیاید؟

حتماً ، ایشان باید با حضور در صحن علنی به سؤالات مجلس پاسخ بدهند. به عنوان یکی از نماینده‌هایی که پیگیر این مساله هستم، می‌گویم که تحت هیچ شرایطی این حرکت خود را نیمه کاره نخواهیم گذاشت.

-البته عده‌ای هم اعتقادشان این است که طرح سؤال از رییس جمهوری به نوعی با مصالح نظام و منافع ملی منافات دارد؟

من نمی‌دانم با کدام دلیل و استدلال اجرایی شدن یکی از بندهای قانون اساسی را در تضاد با منافع عمومی می‌بینند. این سؤال را باید از کسانی پرسید که تحت هر شرایطی از دولت حمایت می‌کنند و دنبال این هستند تا با این نوع اظهارات غیرمنطقی، مجلس نشینان را از انجام وظیفه قانونی خود بر حذر دارند.

-امکان دارد که تعداد امضا‌ها کم شود و طرح سؤال را منتفی کند؟

الان دقیقا (این گفتگو بعد از پایان جلسه علنی یکشنبه ۲۳ مهرماه جاری انجام شده است) ۱۰۲ نفر امضا کرده‌اند و حتم داشته باشید که آقای احمدی‌نژاد را برای پاسخگویی به بهارستان دعوت خواهیم کرد.

-شائبه‌هایی در خصوص تلاش هیات رییسه برای منتفی کردن طرح سؤال به وجود آمده است.

اصلاً و ابداً چنین چیزی را احساس نکرده‌ایم. به همین دلیل این شایعه را به شدت تکذیب می‌کنم.

- منتقدان احمدی‌نژاد هم به این دلیل مخالف این طرح هستند که اعتقاد دارند رییس دولت با لحن خود مجلس را به سخره می‌گیرد. این می‌تواند دلیل خوبی برای حاشیه نشین کردن طرح سؤال باشد؟

البته این بار با اصلاح آیین نامه نماینده‌ها این فرصت را دارند که بعد از سخنان رییس دولت درباره اظهاراتش سؤال‌های خود را مطرح کنند.

-به هر حال برخی نگران شأن مجلس هستند.

شأن مجلس نوکری مردم است و به همین دلیل حاضریم تا هر هزینه‌ای را به جان بخریم. درباره لحن سخن گفتن هم هر کسی برای خود رفتار مشخصی دارد و باید با این مساله کنار بیاییم.البته باید بگویم که مجلس نهمی‌ها با مجلس نشینان هشتم فرق دارند و به همین منظور نباید جلسه اسفند سال گذشته را با جسله‌ای که ما در حال پیگیری‌اش هستیم، قیاس کرد.

- قبول دارید که احمدی‌نژاد مجلس را جدی نمی‌گیرد؟

 (با مکث) بگذریم!


  • شنبه 29 مهر 1391-0:0

    شأن مجلس نوکری مردم است ?

    مرده شور آن مجلس را ببرند که نماینده اش ادبیاتش این است و شان مجلس را نوکری میداند. نه قانون گزاری و نظارت بر اجرای قانون.

    • پنجشنبه 27 مهر 1391-0:0

      دامادي نميداند در مجلس نهم وزير در سوال نمايندكان امضاء را پس كرفتند

      • چهارشنبه 26 مهر 1391-0:0

        مهندس جان جوانی آرزو داری پا تو کفش بزرگترا کردی ها کار دست خودت میدی ها

        • چهارشنبه 26 مهر 1391-0:0

          ...ازقدیم گفتن بترس از انکه سر به تودارد نترس انکه های هو دارد. با های هو نمی شه مشکلات مملکت و مردم را حل کرد با منطق ودلیل واستلا ل خیلی از مسائل حل خواهد شد مچ گیری ومعرکه گیری عاقبت بخیری ندارد تنها کسانی که عمکرد مسولین را رصد می کنند مردم با بصیرت هستند نه مثل بعضی ازنمایندگان بی بصیرت که همگام و دوشا دوش با فتنه ها در این برهه اززمان حرکت می کنندواین مثال مازندرانی بی حکمت نیست مرغ هر چه خاک بلند کند روی سرخودش خراب می کند

          • چهارشنبه 26 مهر 1391-0:0

            احسنت بر تو ای فرزند مازندران بدان نماینده مازندران هستی و مردم آگاه انسانهای فهیم و مومن و انقلابی حامی شما هستند احمدی نژاد و جریان راست یا همان اصولگرا باید پاسخگوی هدر دادن منابع کشور در این سالها باشد 7 سال به اندازه 100 سال درامد نفتی داشتن و بی درایتی و هتک حرمت به بزرگان و انسانهای خدوم و فقر و تورم و بیکاری محصول این دوران است استاندار ... معیارش حرف حق شما و اکثریت مردمی است که فقر و بیکاری را لمس می کنند نیست و معیارش ابراز وفاداری به رییس جمهور است را نباید جدی بگیرید آزادگی توصیه امام حسین در عاشورا بوده است پس باید به آقایان گفت لااقل آزاده باشید و سکوت کنید و آمارهای دروغین اشتغال و سرمایه گذاری را با هزینه های گزاف به خورد مردم ندهید. این موارد نیز در دسته سوالات از پاکدست ترین دولت و پرکارترین دولت از نظر آقای استاندار است.

            • سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

              استاندار نباید به نمایندگانی مثل دامادی و احمدی و هر منتخب دیگری بتازد،این نفرات منتخب مردم هستند،توصیه می کنیم که طاهایی میان دوره ای کاندیدای تنکابن شوند تا ببینند نگاه امروز مردم در غرب استان نسبت به ایشان چگونه است!به امتحانش می ارزد!!دامادی جوان و شجاع است و احمدی توانمند و با تدبیر

              • سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

                درود بر نماینده جوان دلاور ساروی و نماینده اول استان و افتخار مازندران و درود بر مردم شریف ساری که چنین نماینده ای را انتخاب کردند که می تواند الگویی برای سایر نمایندگان و همچنین شهروندان سایر نقاط مازندران برای انتخابشان باشد.

                • سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

                  من يك سوادكوهي هستم و از اول طرفدار انتخاب اين جوان شجاع از طرف مردم شريف ساري بودم حتي در كلاس درس ( ارشد مديريت) با استادم سر جوان بودن ايشان بحثمان شد و من يك تنه از ايشان دفاع كردم چند روز پيش استادم را ديدم و ايشان گفتند آقاي فلاني تازه اول كاره شاهنامه اخرش خوشه گفتم آقاي دكتر سالي كه نكوست از بهارش پيداست اين آقا نشون داده به رغم جواني جنم مديريتيش بيش از بعضي از نمايندگان مازندرانه .به هر حال شجاعت هدفمند آقاي دامادي باعث افتخار و پيشرفت مازندران خواهد شد تبريك ميگم.

                  • سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

                    مردی از جنس چکل

                    • سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

                      دامادی همان عزت ساری است نه هیچ کس دیگر


                      آقای استاندار!
                      دامادی همان عزت ساری است نه هیچ کس دیگر
                      زمزمه های آمدنش که به گوش بیدار شهر ساری و مردمش رسید، زمزمه عزتی دوباره برای ساری پدیدار شد و یاران پدر در آینه عکس رخ یار دیده بودند ...
                      از گاه حادثه، پیر و جوان، مرد و زن، با جوان جویای نام ما هم داستان شدند و او شد وکیل مردم.
                      گذشتن موفق، آن هم در دو مرحله زمانی و مکانی از آزمون مردمی آسان نبوده و نیست و محمد دامادی نشان داد انسانی است که خود را از آنچه که باید باشد جدا نمی بیند
                      خندان است و آغوشش باز برای پیرمرد دردمند روستایی و پایش محکم و استوار بر احقاق حق شهروندانش و زبان گویای جوانان.
                      آخرین کلام دوستانش این بود که ریشه ها می گویند ما تواناتر از آنیم که می پندارید
                      جمله ای که از سر اتفاق نبود. او ریشه در خاک داشت نه ریشه درآب
                      جناب آقای استاندار
                      با تمام احترامی که برای شما بعنوان فردی که هم ارزشی و هم تکنوکرات قائلم خدمت شما عارضم که محمد دامادی فرزند عزت الله دامادی نسخه کپی شده هیچ کس نیست جز خودش و این خود داستانی دیگر است.
                      او سر شاخه های جوان و پرمایه ریشه درختی است که هم تمامی شهروندان شهرم و هم خود شما خوب می شناسیدش و بارها به قوت آن ریشه حضورتان مستدام بود.
                      محمد دامادی، محمد دامادی است همانطور که علی مطهری، علی مطهری است.
                      حضور محمد دامادی از سر اتفاق نیست اما اتفاق تازه ای است این عبارت را هم شما آقای طاهایی و هم همه مسئولان و هم استانی ها و هموطنان عزیزم برای همیشه به خاطر بسپارید.
                      و امروز که پس از سالها سکوت مازندران، طنین صدای نطق محمد دامادی عجین با در و دیوار مجلس شد همه دریافتند که او به فکر عزت مازندران است و این گواهی بود بر ازادگی او
                      چرا طعنه و چرا کنایه؟چرا تخریب؟
                      وامروز صدای محمد دامادی صدای مازندران است.
                      حامی اش باشیم تا صدای او گواه آزادگی او و آزاد مردی مازندران و ساروی ها باشد.
                      شروین وطنی پژوهشگر علوم اجتماعی
                      یاسر علیزاده کارشناس ارشد الهیات



                      ©2013 APG.ir