تعداد بازدید: 4792

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 فروردين 1393-14:45

بنیاد تبری در سال 93

در انتظار اقدام عملی

گزارش اولین جلسه بنیاد تبری ( مازنی های مقیم تهران ) با حضور سید هادی حسینی، احمد ناطق نوری، علی اصغر جهانگیری، مجید وکیل، غلامرضا دفتری، محبوب قبادیان، فرهود جلالی، نیکزاد لاریجانی و...


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، احمد ولیپور: اولین جلسه بنیاد تبری ( مازنی های مقیم تهران ) سه شنبه به میزبانی احمد ناطق نوری در تهران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان انجمن ها و تشکل های مازنی، مدیران اداری و فعالان اجتماعی برگزار شد، احمد ناطق نوری -ریس هیات امنای بنیاد تبری- از اعضا خواست منسجم تر از قبل برنامه ها را پیگیری کنند و با تلاش و وحدت خروجی خوبی برای مردم مازندران به یاد گار بگذارند.

وی افزود: این بنیاد بعد از چند سال فعالیت و همکاری و هم نظری باید وارد فعالیت های کاربری و عملیاتی شود، به نحوی که نتایج آن برای مردم استان قابل لمس باشد.

فرهود جلالی -عضو هیات امنا و هیات مدیره بنیاد- در این نشست گفت: حضور دوستانی از وزرات اقتصاد و بانک ها در سمت راست ( دکتر نیکزاد، دکتر قبادیان، یاحقی ، سیف، واقفی ، ولی پور و... ) و حضور دوستان فرهنگی در سمت چپ ( دکتر مختاباد، دکتر جهانگیری، دکتر موسوی، رئیس زاده و...) را نشانه ای از گام های محکم اقتصادی و فرهنگی بنیاد در سال جدید می دانم.

دکتر علی اصغرجهانگیری -موسس موزه کندلوس و کارآفرین- ایشان در سخنان کوتاهی از امکانات بالقوه استان مازندران یاد کرد و گفت: چرا این همه امکانات در استان بی بهره مانده است، شاید مشکل اصلی نبود آموزش صحیح کارآفرینی به نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: برای هرکس و به هرمیزان بودجه که داشته باشد من طرح سود آور دارم، اما از این بنیاد توقع دارم که به مشکلات عمده استان نظیر زباله ، گردشگری و ... توجه کند.

  جهانگیر رضایی  -دبیر کمیته خیرین- در این نشست گفت: به منظور بررسی چگونگی اقدام اقتصادی مفید برای استان تاکنون 5 جلسه تخصصی تشکیل شده و پیشنهاد های خوبی مطرح شد، اما چون تصمیم بر آن است که این فعالیت ها برای منطقه مفید و موثر باشد، لازم است رایزنی های لازم با مسئولان استانی انجام شود، ضمن این که کار باید به نحوی طراحی شود که همه علاقه مندان بتوانند سهام آن را خریداری کنند.

  علی پور -مدیر عامل شرکت کارتن پلاست- با بیان این که برای انجام کار اقتصادی مانند تاسیس شرکت هواپیمایی تبری و یا بانک تبری و ... باید کار را از یک جا شروع کرد، افزود: همه ی علاقه مندان برای توسعه و پیشرفت استان آماده همکاری هستند.

دکتر نیکزاد لاریجانی  -رئیس هیات مدیره بنیاد تبری-هم  یاد آور شد: همکاری ها در استان در ابتدای راه قرار دارد و برای انجام کارهای درست و ماندگار باید ابتدا برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی درخواست کرد بانک اطلاعات کارشناسان  تهیه و تنظیم شود تا به دنبال آن کمیته های تخصصی فعال شود.

سیدهادی حسینی -نماینده مجلس شورای اسلامی- با بیان این که همکاری اهالی مازندران برای توسعه بسیار ارزشمند و ستودنی است، گفت: برای برون رفت از مشکلات باید فرصت ها شناسایی و معرفی شود.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه از خودمان و منطقه خودمان شروع کنیم، راه کار دهیم و برای گروه سرمایه گذار هم احترام قایل شویم که اگر او سود بگیرد، از کار و فعالیتش مردم سود خواهند برد.

غلامرضا دفتری -عضو هیات مدیره انجمن سوادکوهی های مقیم تهران- گفت: اکنون با حضور نیروهای متخصص و علاقه مند با تقسیم کار می توان به نتایج بهتری دست یافت و توقع داریم این کار به فوریت انجام گیرد.

زعفر یاحقی -رئیس هیات مدیره صندوق نواندیشان خزر- هم گفت:حضور این جمع متخصص و علاقه مند فرصت بسیار خوبی برای همکاری و همدلی است و لازم است به فوریت اقدام های عملی آغاز شود.

  دکتر محبوب قبادیان -عضو هیات مدیره سوادکوهی ها- نیز اظهار داشت: به فوریت نتایج ثبت بنیاد و فعالیت های مالی جمع بندی و به اعضا اطلاع رسانی شود تا امکان جذب سایر دوستان و علاقمندان فراهم شود.

  مجید وکیل -فرماندار اسبق قائم شهر و بهشهر- در این نشست گفت: زمانی که مجوز یک طرح بزرگ را برای بهشهر گرفته بودیم، دوستان ساروی و بابلی بسیار تلاش کردند تا این طرح در شهر خودشان اجرا شود و این درگیری ها منجر به طویل شدن کار و انتقال مجوز به استان دیگر شد.

وی افزود:  زمانی که برای پیگیری مجوز طرحی نزد وزیر وقت رفتیم، وزیر گفت: اینجا دو پوشه است یکی برای مازندران و دیگری برای خراسان ، در پوشه اولی صدها درخواست و نامه از بزرگان شهری است برای انتقال مجوزساخت کارخانه به شهر خودشان و در پوشه دیگر فقط یک نامه وجود دارد.

وکیل ادامه داد: تا زمانی که به جای مازندران به شهرمان توجه کنیم و خود را درگیر این مسائل کنیم، این فرصت ها یکی یکی از کف می روند.

  رئیس زاده -عضو هیات مدیره مجمع مازنی های مقیم تهران- بر توجه و همدلی هم دیاران تاکید کرد و گفت: مسجد هروی، مسجد مازنی های مقیم تهران است که با همت دوست داران مازندران و مدیریت آیت الله جوادی آملی در منطقه هروی تهران در حال ساخت است و با 14000 متر مربع بنا آمادگی دارد مکانی را برای فعالیت های گروه ها و انجمن ها فراهم کند.

وی با بیان این که زیرسازی مسجد انجام شده و در مرحله نازک کاری است، افزود: امید می رود با همدلی سایر دوستان، سریع تر ساخت آن پایان یابد.

  احمد ولی پور -عضو هیات مدیره انجمن تلارپه- بیان داشت: سررسید تبری که با زحمت بسیار فراهم شده توسط انجمن ها حمایت نشد و

. CD فیلم جشن مازندران که به شکل مطوب در سال 1389 در برج میلاد اجرا شده ، اکنون بعد از 4 سال به همت موسسه پارپیرار به بازار آمده اما باز هم حمایتی در خرید و توزیع آن نشده است و اینها نشان می دهد که در کمیته فرهنگی با ید به این مسایل توجه شود.

وی افزود: بهتر است تقویم برنامه های فرهنگی سال 1393 تنظیم و به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

در پایان این نشست ازحاضران درخواست شد نظرات خود را جهت اجرای بهتر جشن سلام در فروردین و جشن تتی در اردی بهشت ما ه اعلام کنند.


  • عمران اصغریپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 7 مهر 1394-16:35

    اما عضواین بنیادهسمی و ونه کاری هاکنیم تا سریعتر اماره مجوزهادن

    • پنجشنبه 29 آبان 1393-7:54

      با سلام و تشکر از کلیه عزیزان و دست اندرکاران برگزاری این نشست هم اندیشی از زحمات جناب آقای دکتر احمد ولی پور و جناب مهندس ایرج رضی بعنوان دبیراجرایی. بنیاد و آقای دکتر محمدرضا حسن پور که کار هماهنگی اجرایی استان مازندران برعهده ایشان بود کمال تشکر را دارم امیداست این نشست طلیعه ظهور خبرهای خوش ودر استان باشد انشالله

      • جمعه 12 ارديبهشت 1393-14:35

        سلام
        با احترام و تشکر از کسانی که تشکیل چنین همایشهائی را میدهند . از دوستانهائی که دیدگاه خود را بیان نمودند نیز تشکر میکنیم ولی یک نکته را یاد آور میشوم دوستان بجای انتقاد از یکدیگر بهتر راهکار برای توسعه مازندران بدهند و چنین همایشها را به دیگران نیز اطلاع رسانی شود مخصوصا کسانی که دارای تحصیلات عالیه هستند دعوت شود

        • مهرداد گرجی پاسخ به این دیدگاه
          سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-17:31

          لطفا زمان و محل اجرای جشن تتی 93 را زودتر اطلاع رسانی کنید

          • شنبه 23 فروردين 1393-21:22

            واقعا چه وقتی باید یاد بگیریم اگر سوال یا سوالاتی مطرح می شود.یا سوال را منطقا نقد کنیم یا به سوال واقعا جواب بدهیم لحن و ذهن دوستان مازنی که می خواهند هم اندیشی کنند اگر همانند این عزیزی باشد که ظاهرا خود یکی از همین نامهای ذکر شده است که در حقیقت اینگونه خود را تحویل گرفته است و سوال شفاف را به جاده خاکی می کشاند همان مساله ای است که یک جمع نتواند بعلت وجود افکار این چنینی معضلات استان را نتوانند رصد کنند.

            • شنبه 23 فروردين 1393-17:47

              احزاب موقعی در دنیا موفق می شن که قدرتی مافوق و مستقل داشته و وابستگی و ضعف بی شمار نداشته باشن.

              • شنبه 23 فروردين 1393-17:46

                فروش محصول بسته به کیفیت کار و کمیت بازار فروش و تبلیغ داره. ربطی به حمایت خیلی نمی تونه داشته باشه. چون اگه حمایت حکومتی باشه ممکنه به رانت بدل بشه.

                • شنبه 23 فروردين 1393-17:27

                  سالم ترین فرماندار، مجید وکیل بود. اونقدر به پارتی بازی حساس بود که یک کاغذ پشت سرش چسباند و نوشت: اگر از من توصیه آوردند به دیوار بکوبید. بارک ا...

                  • با سلام به خواهر يا برادر عمليهپاسخ به این دیدگاه 9 3
                    شنبه 23 فروردين 1393-13:53

                    دكتر جهانگيري و دكتر مختاباد از منابع "انديشه فرهنگي" استان هستند و بقولي" نيروي فكري " در حوزه فرهنگ هستند و بي شك سرمايه گرانقدر ملي هم محسوب مي شوند.و جاي سوال مربوط به اين است كه آيا نگاه سطحي "نيروهاي يدي"كه بيشتر در حوزه نمايش سنن فعال است مي خواهد جريان فرهنگي را در دست داشته باشد و جانشين انديشه فرهنگي شود، يا نه؟!
                    ضمنا اين برادر يا خواهر اگر سوال در حوزه مديران سياسي رامشمول پاسخگويي نمي دانستند و حتي نگراني در بند 6 را بي پاسخ گذاشتند لااقل نظر خويش راجع به منابع طبيعي در بند4 را كه بي شك معضل همه ما در روستا تاشهرهاي مازندران است اظهار نظر مي فرمودند.يااميدوارم بتوانيم سوال را با منطق جواب دهيم و زبان را به كيسه زهر آلوده نسازيم. درست گفته اند كه زبان هركس نشاندهنده جهان اوست .زبان آغشته به زهر، بي شك جهانش چفدر تاريك و مناخ است!. با سپاس بيكران

                    • شنبه 23 فروردين 1393-14:51

                      پس منظور شما اقاي جلالي بود ظاهرا با ايشان مشكل داري نه با بنياد: دور اين ميز اين انديشمندان فرهنگي بودند احتمالا حواس انها هست كه فريب نخورند. قرار نبود به سوالات شما پاسخ بدهم قرار بود حرف هاي شما شفاف تربشه كه شد علي ايحال شماره اي براي شما گذاشتند مي توانيدنظرات افشاگرانه وانديشمندانه خود رابفرماييد. بعضي از منتقدها در عالم سياست نظرات خود را بنا به مصلحت هايي پنهان مي كنند اما شما از چه مي ترسي هر مشكلي هم كه با اقاي جلالي داري با خودش مطرح كن شايدانديشه ناب شما راجاي نمايش هاي اييني گذاشت ضمنا سي دي مال اقاي جلالي بود سالنامه تبري مال ايشان نيست اشتباه نگيري. جهت اطلاع ماهنامه پارپيرارمنتشرشد.اونجا ميشه پارپيرار وخوب هدف گرفت جاي خوبي براي تصفيه حساب هاي شخصي است اگه مطلبي بي غرض داشتي در خدمتيم وگرنه :اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست عرض خود ميبري وزحمت ما ميداري.

                      • شنبه 29 آذر 1393-23:51

                        سالی گدشت نه ماهنامه ای و نه ماهپاره ای!

                        • حكايت عمليهپاسخ به این دیدگاه
                          سه شنبه 26 فروردين 1393-13:53

                          اندر حكايت آمد شاهي كتاب تاريخ نوشت و به عالمي نشان داد كه اين نوشته من در كتاب چگونه است: عالم نگاهي به شاه انداخت و وقتي ديد شاه همه جا خود را آقا و سرور خطاب كرده است ،گفت : خوب نبود خودت در اين نوشته،خودت را آقا و بزرگ خطاب ميكردي و براي خودت تبليغ نمي كردي !صبر مي كردي تا تاريخ تو را آقا بنويسد!!!

                          • شنبه 23 فروردين 1393-18:6

                            با احترام به همه ،هم موضوع بحث را کوچک کردن و هم خود را بزرگ کردن(فرقی بین این نیست که من باشم یا شما) نوعی جفا به نقد است . با این حال ایرج در مقام "خودستایی"، خودش را سعدی عصر خوانده است:

                            سعدی عصرم، این دفتر و این دیوانم

                            باورت نیست به دیوانم بین و دفتر


                            باتشکر

                        • شنبه 23 فروردين 1393-11:7

                          دمتون گرم خدایی

                          • شنبه 23 فروردين 1393-9:31

                            با سلام
                            به دوست اقدام عملی یا علمی عزیز که نظرات و پیشنهادات سازننده ای را بیان نمودید مزید اطلاع حضرتعالی میخواستم اعلام نمایم بنده علیزاده دبیر این بنیاد هستم و تلفنم 09112201130هستش اگه تمایل دارید برای مازندران کاری بکنید بسم الله . شما نیز میتوانید عضو این بنیاد شوید .بخدا حرف نزنیم بیائیم برای استان استین ها رو بالا بزنیم .منتظر تماس شما دلسوز مازنی هستیم تا از نقطه نظرات حضرتعالی بهره مند شویم .اگه تماس نگرفتید شاید!..

                            • اهل رينه آملپاسخ به این دیدگاه 1 0
                              شنبه 23 فروردين 1393-8:39

                              دکتر نیکزاد لاریجانی ؛ الان چه سمت و پست داره ؟؟؟

                              • اولادي قاديكلايي پاسخ به این دیدگاه 2 0
                                جمعه 22 فروردين 1393-21:28

                                همين كه بفهمند به جاي گرفتن پاي هم دست همديگر را بگيرند جاي شكر دارد

                                • اقدام عملی یا علمی؟!!پاسخ به این دیدگاه 14 2
                                  جمعه 22 فروردين 1393-14:59

                                  اکثریت قریب به اتفاق این افراد کسانی هستند که سالها عرصه و حوزه مدیریت درون استان و فرااستان را در درست داشته اند،با این حال جای چند سوال خالی بود:
                                  1.چرا در زمان مسولیتهای رسمی در عرصه اجرایی و قانون گزاری و نظارت ،بفکر نهادسازی برای پیشرفت استانی نبوده اند؟ تا اینگونه در برابر عدم بهره وری از اقتصاد گردشگری در برابر دفع زباله های استان وامانده نباشیم اکنون آیا درجهت تصحیح اشتباه خود هستند؟یا صورت وضعیت فقط تغییر کرده است؟
                                  2. می دانید کارنامه فرهنگی بعضی افراد مذکوربرگزاری یک مراسم با اسماء مختلف است و در نگاه خوشبینانه کار در حوزه نمایش سنت هاست که تنها یک جز کوچک از مقوله چند بعدی فرهنگ است لذا اگر این نگاه که هنوز نگران عدم فروش CDو تقویم است نگاهی جامع و مانع به فرهنگ نیست. لذا جای اندیشه های فرهنگی را نمایشهای سنتی گرفته است؟
                                  3.آیا این موسسه یک نهاد اجرایی است یا نهاد مطالعاتی؟ اگر نهاد اجرایی است که ابزاری بالاتر از دولت در دست ندارند و توان رقابت به هر صورتی ندارند؟اگر موسسه مطالعاتی است بهتر نیست جامعه علمی استان سکاندار اصلی آن باشد نه سیاستمداران و بازوهای اجرایشان در حوزه فرهنگ تک بعدی؟!!
                                  4.می دانید درکشور و استان ما،کاهش سرانه مساحت جنگل و مراتع و آسیبهای زیست محیطی منابع آب کشور از خزر تا چشمه ساران در کوهستانهای مازندران در تهدید جدی و سودجویی افراد نافذدامن خود بر می چیند، نگاه جمعیت حاضر که عموما در سالهای گذشته از زاویه مدیریت اجرایی و فرهنگی خود را دردمند و پیشتاز خوانده اند اگر در گذشته در پاسداری محیط زیست و منابع طبیعی درست عمل نکرده انده، مجری در چپ و راست خود افراد اقتصادی و فرهنگی را نشسته می بیند در صدر مجلس و نگاه خودشان مقوله مهم محیط زیست و منابع طبیعی را نشانده اند؟!
                                  5.افراد حاضر و نامبرده نشان دهنده اینست که اساسا مازندرانیهای مقیم تهران و از مازندران دورتر و بالاترنشسته اند و می دانید که اگر خوشبینانه اصلاح مدنظر باشد اصلاح از بالا به پایین امکان هدفمندی پیدا نمی کند و تنها "خدمت "است که راهش در سنگلاخهای عقب ماندگی در روستاههای مازندران در حوزه آموزش و رفاهی و خدماتی باز است و با این مقدمه برای طرح توسعه بهتر نیست مجمع نمایندگان استان و مجمع شوراهای روستاها و شهرههای استان با محور قرار دادن "مطالعه تجربه و اندیشه "از پایین به بالا و طی یک فرایند ساختاری درست ، "درست دانی و درستکاری" را شیوه اقدام قرار دهند تا عملیاتی شدن آن در یک مسیر مشخص قابل پیش بینی باشد؟!
                                  6.جای این سوال هم خالی بود آیا این موسسه مقدمه ایست وبنام پیشرفت استان می خواهد برای انتخابات آتی اعم از شورای شهر تهران تا شهرهای مازندران لیست سیاسی بدهد؟! و توصیه انتخاباتی دارد؟!!

                                  • شنبه 23 فروردين 1393-10:24

                                    باتشكر اينبار ازملاي روم كمك نگرفتي كه مخاطب ساده اي چون من تو رو نشناسه پهلوون اين جماعت عقلشون اينقدر ميرسه فعلا بدهكار نيستند دربند2كارنامه فرهنگي هايي كه درجلسه بودند جهانگيري وجلالي ومختابادو بقيه كه در اين جلسه بودند جاي كسي را تنگ نكردند صندلي منتظر حضور جنابعالي است اگر روراست باشي شما اگر عملكرد بيشتري داري اين جمع دستان شما وهمه انانيكه دغدغه داريد را به گرمي ميفشارد اينجا مجلس واستانداري ياجاي دولتي نيست اتفاقا جمعي ازهمه علاقمندان تبري اعم از دولتي وغيردولتيند حال اكرجنابعالي بهتر ميزني يا بيا يا بستان بزن بخدا از شما استقبال مي كنند ضمنا اسم ان بنياد هم انديشي تبري است ....راستي اينا قبلا انديشه شما نبود دزديده باشند..بند3اتفاقا دوستان اين جمع تو اين جلسه همگي نبودند تقريبا درحد بضاعت متشكل ازعلمي وفرهنگي وسياسي واقتصادي ومذهبي هستند ولي اگه ميخواي سكانداربه زعم خود عوض كني ورود ازاد است...خلاصه :نوبهار است دران كوش كه خوشدل باشي كه بسي گل بدمد باز وتو در گل باشي....


                                  ©2013 APG.ir