تعداد بازدید: 4454

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 17 شهريور 1393-12:56

در جلسه مدیریت بحران بیان شد:

شناسایی 80 نقطه حادثه خیز در قائم شهر

قائم شهر بعد از کلان شهر اصفهان و تهران، از معدود شهرهایی است که در حال تهیه نقشه جامع ایمنی است/ قائم شهر نقشه جامع نقاط امن و حادثه خیز ندارد.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: صبح امروز دوشنبه جلسه کارگروه مدیریت بحران شهرستان قائمشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری بدون حضور فرماندار برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان قائمشهر در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که با محوریت تفکیک نقشه جامعه شهری نقاط ایمن از حادثه و انبار سازی غلات و آذوقه مورد نیاز در هنگام حوادث برگزار شد، گفت: در ماه های اخیر با توجه به افزایش بی سابقه دما وآتش سوزی مزارع و احتمال جاری شدن سیل در نقاط شهری و روستایی، لزوم تشکیل جلسه مدیریت بحران  برای شناخت متولی  امداد در حوادث روستایی، بیش از پیش نمایان شده است.


ایمان چوپانی با بیان اینکه در حال حاضر دو انبار ذخیره سازی با اعتبارات حوادثی در شهرستان ساخته شده است، اظهار داشت: از این دو انبار به عنوان سالن ورزشی استفاده می شود که نباید تنها استفاده از این انبار تلقی گردد.

مختاری -مسئول هلال احمر شهرستان قائمشهر- با بیان اینکه در مدیریت بحران 14 کارگروه وجود دارد، به اهمیت دبیرخانه مدیریت بحران در شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث پیشگیری از حوادث ،مهم ترین رکن شناسایی نقاط حادثه خیز است.

این مسئول با اشاره به اهمیت شناسایی نقاط پر تردد، انبارسازی ودپوی مواد غذایی، آموزش اطفای حریق، آموزش امدادی و اسکان اضطراری را از دیگر فرصت های لازم در امر پیشگیری دانست و افزود: در حوادث اضطراری اسکان، نیاز به شناسایی نقاط حادثه خیز یک اصل مهم است که در آن به شناسایی نقاط امن احتیاج است، اما شهرستان قائم شهر نقشه جامع نقاط امن وحادثه خیز ندارد.

*نقشه جامع ایمنی برای قائم شهر

سرهنگ احسانی -فرمانده عملیات سپاه شهرستان قائم شهر- در این جلسه با بیان اینکه ریاست کارگروه بحران با هلال احمر است، مدیریت هلال احمر سریعا عکس العمل نشان داد و گفت: ریاست یک کارگروه از 14 کارگروه بر عهده هلال احمر است که آن کارگروه آموزش است.

معاون فرماندار قائم شهر بعد از مناظره ادامه دار این دو مسئول، به شوخی گفت: میکروفون این دو عزیز را قطع کنید!

حجت الله مولایی -بخشدار بخش مرکزی قائم شهر- با اشاره به اینکه در روستاها مشکل عمده  آتش سوزی جنگل ها محسوب می شود، گفت: در روستاها مشکل عمده این است که چنانچه غیر از آتش سوزی مورد دیگری از حوادث رخ بدهد، کسی نمی داند متولی چه کسی است!
 
این مسئول ادامه داد: در همین راستا بنا داریم تا در روستاها کارگروه کوچکی را با ریاست دهیار برپا کنیم و از طرفی برای مواقع حادثه، امکانات موجود در روستاها را شناسایی کنیم.

*شیرهای شیرسوار!

محمدعلی شیرسوار -رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قائم شهر- با بیان اینکه پیش بینی آنچه خطر آفرین است ضروری محسوب می شود، اظهار داشت: ما بعد از کلان شهر اصفهان و تهران که طرح تهیه نقشه جامع ایمنی را نیمه کاره رها کرده است، از معدود شهرهایی هستیم که در حال تهیه این نقشه برای شهرستان هستیم.

وی  ضمن ابراز امیدواری به همکاری ادارات در تهیه این طرح به خرید بیست شیر هیدرات توسط آتش نشانی شهرستان قائم شهر اشاره کرد و گفت: از این تعداد چهار عدد از شیرها به کارخانه مرجوع شده است و طبق قولی که دادیم  شش عدد از شیرهای خریداری شده باید در روستاها نصب شود .

شیرسوار تصریح کرد: باید در نظر بگیریم که برخی از شیرهای موجود در روستاها در حال حاضر فرسوده است و یا مطابق اصول نصب نشده اند که باید از این منبع تامین شود، از طرفی تا زمانی که در شهر با کمبود این شیرها مواجه هستیم نمی توانیم روستاها را در اولویت قرار دهیم.

بخشدار به این سخنان رئیس آتش‌نشانی واکنش نشان داد و گفت: ما نمی دانستیم شما شیر هیدارت خریدید، خودتان در جلسه قبل پیشنهاد دادید.

شیرسوار با بیان این که باید در نظر گرفت 4 شیر کم شده است، جواب داد: البته سعی می کنیم شیرها را با نظر کارشناسان در نقاطی نصب کنیم که در هر دو محور روستایی و شهری تا شعاع ده کیلومتر مورد استفاده قرار بگیرد .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قائم شهر در قسمت دیگری از جلسه به دفاع از مسئول هلال احمر پرداخت و زمانی که در مورد نقاط حادثه خیز شهر سوال شد، گفت :باید ببینیم کدام نقطه مد نظر است. البته بسته به نوع حادثه چنانچه این نقطه یعنی فرمانداری مد نظر باشد، بیمارستان ولی عصر امن ترین مکان است.

سرهنگ احسانی با بیان اینک هرکس باید ظرفیت های موجود در کارگروه را بشناسد، شناسایی ماشین های سنگین، لودرها و ظرفیت های یک اداره  را بخش اجتناب ناپذیر دانست و افزود: در رزمایش هایی که با هدف هماهنگی در مواقع حادثه برگزار می شود، تنها هلال احمر، گاز، مخابرات و آب حضور دارند و سایر ادارات فکر می کنند تنها باید از نظر مادی کمک کنند که اصلا این طور نیست.

 احمدی از شهرداری قائمشهر هم در این جلسه از شناسایی 79 نقطه حادثه خیز در شهرستان یاد و ابراز امیدواری کرد مشکلات هندسی این نقاط برطرف شود.

 


  • چهارشنبه 19 شهريور 1393-20:56

    با سو مدیریت در این شهر مظلوم کجایش زیباست کجایش ایمن است انصافا بحران از نوع مدیریت در این شهر صادق است

    • سه شنبه 18 شهريور 1393-9:14

      مهندس احمدي معاونت شهردار قائمشهر دقيقا مشكلات راشناسايي كرده وازنيروهاي پرتوان تحصيلكرده وباشخصيتي است اين مشكل را ايشان باكارشناسي دقيقي مشخص كرده واميدواريم با كمك نهادهاي ذيربط خصوصا راهنمايي رانندگي و راه اين نقاط ايمن سازي شوند


      ©2013 APG.ir