تعداد بازدید: 3500

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 30 شهريور 1393-18:57

9 مهر برگزار می شود:

رزمایش آنفولانزای طیور در قائم شهر

فعلاً آنفولانزای طیور استان مازندران را تهدید نمی کند/ رزمایشی در راستای مقابله با تهدیدات زیست محیطی با محوریت آنفولانزای طیور، 9 مهر در قائم شهر برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که در آن راهکاری اندیشیده شده تا در صورت بروز سانحه، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد.

هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل، کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور، علی رغم حملات مخرب دشمن، تداوم اداره کشور و کاستن از بار روانی ایجاد شده از این حملات در شرایط بحرانی است، از همین رو با انجام مانور های پدافند غیر عامل و راه اندازی این سازمان در استان ها این امکان فراهم می شود تا در صورت بروز هرگونه سانحه زیست محیطی، مسئولان ارشد استانها با استفاده از داده های موجود با کم ترین میزان تلفات به سمت حل وفصل بحران پیش بروند.

با توجه به در پیش بودن 9 مهر ماه -روز دامپزشکی- به همت سيد يدالله نبوی -مدیر کل پدافند غیر عامل استان- و با حضور دکتر سید حسین رضوانی -مدیرکل دامپزشکی مازندران- جلسه ای روز یک شنبه برای برنامه ریزی یک رزمایش در راستای مقابله با تهدیدات زیست محیطی با محوریت آنفولانزای طیور، برگزار شد.

در این جلسه مدیر کل پدافند غیر عامل استان و کارگروه های دوازده گانه در محل فرمانداری قائم شهر جمع شدند تا نسبت به چگونگی برگزاری این رزمایش که به احتمال در یکی از روستاهای قادیکلای بزرگ یا وسطی کلا برگزار می شود، به تشریح وظایف بپردازند.

مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر- در این جلسه با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک واکسیناسیون وعامل هشدار است، اظهار داشت: پدافند به مثابه چراغ قرمز در علائم راهنمایی و رانندگی است که خطر را نشان می دهد.

وی ضمن ابراز امیدواری به همکاری ادارات و نهادها، پدافند را از اولویت های کاری خود دانست و از نقش اصحاب رسانه در برگزاری و مخابره این فرهنگ تشکر کرد.

*افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب زیست محیطی

ید الله نبوی - مدیر کل پدافند غیر عامل استان - هم با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند پدافند مسئولیت سازی در بدن است، گفت: تهدیدات در جامعه به دو شکل طبیعی وغیر طبیعی است که در مقابل تهدیدات طبیعی نظیر سیل، توفان و زلزله با گسترش علم می توان به مقابله پرداخت، اما تهدیدات غیر طبیعی دست ساز بشر و با گسترش علم بیش تر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان مازندران از مهم ترین پرورش دهندگان در بحث دام و طیور کشور است، اظهار داشت: در پدافند غیر عامل، باید تلاش کنیم تا با افزایش بازدارندگی، کم ترین آسیب زیست محیطی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عمده ترین تهدید که ضرورت پدافند را نمایان می سازد، حملات دشمن به امنیت غذایی، بهداشت روانی، بهره برداری سیاسی و اقتصادی با فروش پادزهر است، اذعان کرد: از وظایف سازمان پدافند غیر عامل به ریاست استاندار ومعاونت سپاه، مصونیت وصیانت از مردم استان و شناسایی و کاهش آسیب در قرارگاه زیست محیطی است.

*فعلاً هیچ خطری استان مازندران را تهدید نمی کند

دکتر سید حسین رضوانی -مدیرکل دامپزشکی استان مازندران- با اشاره به حادثه 11 سپتامبر و تهدید ارسال پاکتی آلوده به شارون به کشور ها اظهار داشت: یکی از اهداف زیستی انجام رزمایش، ایجاد و ارتقای خودکفایی در استان در هنگام مقابله با خطر است.

وی با بیان اینکه در بحث آنفولانزای طیور باید سه تا ده کیلومتر پایش شود، گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان یکی از خطرناکترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است و با توجه به اینکه استان مازندران از قطب های اصلی صنعت پرورش طیور در کشور محسوب می شود، ما را بر این داشت تا با انجام رزمایش ، آمادگی دفاعی خود را در زمان بروز و شیوع این بیماری مشترک مورد سنجش قرار دهیم.

رضوانی با اشاره به اینکه فعلاً هیچ خطری استان مازندران را تهدید نمی کند، افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات از سوی هیچ واحدی نداشته ایم وانجام رزمایش صرفا جهت آمادگی هرچه بیش تر است.

حميد رسولي زاده -معاون سلامت دامپزشکی مازندران- با بیان اینکه آنفولانزای طیور به سه نوع A و B و C تقسیم می شود اظهار داشت:تنها ویروس مشترک میان انسان وطیور ویروس تیپ Aاست.

معاون سلامت دامپزشکی مازندران سپس با فلوچارت هایی، در مورد نحوه برگزاری رزمایش توضیح داد وبعد از آن بازدید میدانی از محل برگزاری مانور صورت پذیرفت.

شایان ذکر است این رزمایش که در جهت آمادگی بیشتر در مقابله با تهدیدات زیست محیطی ترتیب داده شده است، روز نهم مهر ماه برگزار خواهد شد.

 



©2013 APG.ir