تعداد بازدید: 5620

توصیه به دیگران 2

شنبه 23 خرداد 1394-0:56

اختتامیه جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با تجلیل از گت مردی

اکبر عبدی: خوشحالم بین مازندرانی ها هستم

نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با تجلیل از اکبر عبدی -بازیگر توانای سینمای ایران-به کار خود پایان داد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، اشکان جهان آرای: عصر جمعه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ با حضور تعداد زیادی از شهروندان، هنرمندان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ساری در سالن زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

در این مراسم که در 2 بخش اجرا شد، علاوه بر اجرای موسیقی زنده، پخش نماهنگ، سخنرانی و اعلام رتبه‌های برتر و اهدای جوایز، از یک عمر تلاش و فعالیت هنری «اکبر عبدی» هنرمند برجسته سینما و تلویزیون ایران نیز تجلیل شد.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از همه مسئولانی که از برگزاری این جشنواره حمایت کردند، گفت: خوشحالیم که در شهر مسئولانی حضور دارند که دغدغه فرهنگی و هنری‌شان حامی ما و تعدادی از دوستان در برگزاری این جشنواره شد.

«افشین رشیدی» افزود: برای نخستین بار است که جشنواره‌ای با عنوان دیالوگ و ساختار نمایش‌های دو نفره در کشور برگزار می‌شود و خوشحالیم که این عنوان به نام مازندران ثبت شده است.

وی ادامه داد: هدف از طراحی و برگزاری این جشنواره ایجاد فضایی برای گرد هم آوردن هنرمندان فعال در زمینه کمدی و پیوند دادن مردم با هنر تئاتر است.

دبیر جشنواره با بیان این‌که شهرداری ساری و معاونت فرهنگی و اجتماعی این نهاد در کنار شورای اسلامی شهر ساری اصلی‌ترین حامی برگزاری این جشنواره بودند، اظهار کرد: جای خرسندی است در شهری که روزی شهردارش پای نامه درخواست حمایت مالی هنرمندان یک گروه تئاتری رقم 10 هزار تومان را می‌نوشت، امروز بودجه‌های فرهنگی میلیاردی تصویب می‌شود. این حاصل نگاه فرهنگی شهردار محترم ساری و اعضای گرامی شورای شهر است که برای این جشنواره 30 میلیون تومان بودجه اختصاص دادند.

این هنرمند تئاتر مازندران خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، مجمع امور صنفی استان، بخشداری بخش مرکزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در کنار شهرداری و شورای اسلامی ساری همراه ما برای برگزاری دیالوگ بودند که از مدیران این نهادها نیز نهایت سپاس و قدردانی را داریم.

*محدودیت‌های مالی اجازه رفع همه نیازهای هنرمندان را نمی‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم با بیان این‌که برنامه ما در اختیار گذاشتن کارهای اجرایی هنری به هنرمندان است، گفت: با برگزاری این جشنواره اتفاق خوبی را در برپایی جشنواره‌ها شاهد هستیم و آن ورود سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی به حوزه فرهنگ است.

«احد جاودانی» افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد می‌تواند همواره همراه هنرمندان باشد، اما محدودیت‌های مالی اجازه رفع همه نیازهای هنرمندان را نمی‌دهد.

* تجلیلِ گت مردی

«ایلیا منفرد» -هنرمند عرصه تئاتر، موسیقی و سینما و تلویزیون و خالق ترانه «گل ارکیده»- به عنوان یکی از مهمانان ویژه در این مراسم حضور داشت و دو قطعه «گل ارکیده» و «ایران» را اجرا کرد.

«علیرضا کلانتری»-هنرمند ساروی- نیز در این مراسم قطعه «اکتور» با شعری از «علیرضا سعیدی کیاسری» و به آهنگسازی خودش را اجرا کرد.

تقدیر از گروه‌های حاضر در جشنواره، فعالان عرصه رسانه، حامیان مالی و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره نیز از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه بود.

در این مراسم از برخی هنرمندان اهل ساری که در عرصه‌های بین‌المللی و کشوری عناوینی کسب کرده بودند نیز تجلیل شد.

«محمدرضا وطندوست» -کارگردان اهل ساری- نیز یکی از افرادی بود که برای دقایقی کوتاه سخنرانی کرد و از سوی هیأت برگزاری تجلیل شد.

بخش دوم برنامه پس از پذیرایی از حاضران با عنوان آیین تجلیل از هزار نقش سینمای کمدی ایران برگزار شد.

در این بخش نماهنگی ساخته شده از قطعات مختلف آثار سینمایی «اکبر عبدی» پخش شد که تنظیم و تدیون آن را «محمد محمدی» -معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- بر عهده داشت.

اجرای قطعه مازندرانی «گتِ مردی» در وصف «اکبر عبدی» با شعری از «علیرضا سعیدی کیاسری»، آهنگسازی «سارو جعفری» و صدای «مهدی اسدی» نیز از دیگر بخش‌های قسمت تجلیل از این هنرمند برجسته بود.

هنرپیشه سرشناس سینمای ایران در این مراسم علاوه بر اجرای بخش‌هایی از دیالوگ‌های خود در برخی از آثار سینمایی، گفت: خوشحالم که در بین مردم قدرشناس مازندران هستم و می‌بینم که هنوز در این استان تئاتر فعال است و هنرمندانش در حال کار کردن هستند.

«اکبر عبدی» افزود: همواره در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته هنرمندان مازندرانی در جشنواره‌های مختلف کشوری حضور و استان های شمالی در هنر نمایش همیشه حرفی برای گفتن داشتند. این استعدادها باید مود توجه قرار گیرند و دیده شوند.

وی اظهار کرد: حضور «احد جاودانی» در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرمندان این استان یک غنیمت است و امیدوارم روند حمایت از این هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های خوب در این استان ادامه داشته باشد.

در پایان این مراسم 2 اثر با آرای مردمی به عنوان آثار برتر جشنواره انتخاب شدند. نمایش «سارقین» به کارگردان «مسعود پورمرادی» از چالوس با کسب 64 درصد آرای مردمی عنوان نخست جشنواره را کسب کرد و نمایش «دزدهای زنجیره‌ای» به کارگردانی «علیرضا دورافکن» از محمودآباد با کسب 52 درصد آرا رتبه دوم را به خود اختصاص داد.


  • چهارشنبه 27 خرداد 1394-12:39

    یک کارنامه ی سیاه دیگر برای شهرداری و شورای شهر!

    • محمد رضا نیکخواهپاسخ به این دیدگاه 4 0
      شنبه 23 خرداد 1394-18:40

      اکبر عبدی عزیز انشاالله هر جا هستید سالم وتندرست باشید

      • شنبه 23 خرداد 1394-15:57

        آخه چرا ما انقدر بي برنامه و بي هدف هركاري را انجام ميديم كه بگيم انجام داديم. واقعا" در حد اكبر عبدي هنرمند بزرگ سينماي ايران بود اين مراسم فاجعه ؟؟؟؟ متاسفم براي برگزاركنندگان !


        ©2013 APG.ir