تعداد بازدید: 3627

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 23 تير 1394-14:4

٢٢٠ عضو هيأت علمى دانشگاه مازندران:

تثبيت خردمندانه مديريت دانشگاه/اصغری آقمشهدی بماند

220 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران: تثبيت خردمندانه مديريت فعلى دانشگاه، سرمايه اجتماعى كارآمدى براى دولت تدبير و اميد در نزد جامعه علمى و نشاندهنده ى ارج نهادن به خواست اعضاى هيات علمى و فضيلت هاى اخلاقى است.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: ساعت های پایانی سال 92 بود که آخرین جابه جایی سال مازندران رقم خورد و حکم سرپرستی دانشگاه مازندران برای دکتر فخرالدين اصغري آقمشهدي صادر شد.

او که استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه مازندران است و سابقه رياست دانشکده حقوق را در زمان دولت اصلاحات در کارنامه کاري خود داشت، با حکم دکتر فرجي دانا-وزیر سابق علوم- جانشين دکتر احمد احمدپور کاسگري شد.

ماه های بعد برای دکتر اصغری آقمشهدی پیچیده و وضعیت غیر عادی بود؛ مشکلات اعتباری و ریخت وپاش های مدیریت پیشین که به 13 میلیارد تومان بالغ می شد، پیش روی مدیر تازه قرار داشت.

از سوی دیگر دانشجویان هم منتظر ایجاد فضای باز دانشگاهی و امکان برپایی برنامه های فرهنگی و سیاسی و برداشتن جو امنیتی دانشگاه بودند.

دکتر اصغری خیلی زود تیم کاربلد و باتجربه خود را به کار گرفت و آرام آرام هم فضای دانشگاه غیرامنیتی و آزاد شد و هم بدهی میلیاردی تسویه شد.

این اما انتهای کار نبود و مخالفان قدرتمندش در داخل و بیرون دانشگاه در ماه های اخیر کوشیدند او حکم ریاست را نگیرد و برکناری دکتر اصغری آقمشهدی را خواستار شدند.

19 تیرماه امسال انجمن ایران اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران بیانیه ای داد و ضمن دفاع از عملکرد سرپرست دانشگاه مازندران ادامه فعالیت او را خواستار شد. در بخش از آن بیانیه آمده بود:

« اکنون که قریب به 16 ماه از آغاز فعالیت سرپرست و کادر مدیریتی فعلی دانشگاه مازندران می گذرد، شاهد دگرگونی قابل لمس شرایط دانشگاه ،نسبت به دوره ی کابوس وار ریاست گذشته هستیم.

دوره ای که در آن مشکلات و رسوایی های عدیده ای دامنگیر دانشگاه بزرگ مازندران شد و وجه ی علمی و مدیریتی آن را متاثر از خود ساخت. ایجاد بدهی های بی حساب و کمر شکن ناشی از سیاست های مالی نادرست، جذب اعضای هیئت علمی خارج از ضوابط، بورسیه های غیر قانونی، حاکم نمودن فضای تک صدایی،بستن فضای سیاسی و اعمال سیاست های نادرستی همچون طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان و افزایش بی حساب ظرفیت ها در برخی رشته ها از جمله آن مشکلات اند که البته برخی از آنها حاصل سیاست های کلی دولت قبلی در دانشگاه‌ها بوده است. اما امروز شاهدیم که تلاش و مجاهدت مدیران فعلی، و تصمیم گیری های ضابطه مند ایشان، عرصه را بر زیاده خواهان و رانت خواران تنگ کرده و فضای عقلانیت و قانونمندی را جایگزین فضای تک صدایی و رابطه مند این دانشگاه کرده است.

بی شک چیزی که مورد تایید همگان است، تاثیر مثبت ثبات مدیریت شایسته، در رشد هر مجموعه و تسهیل حرکت در مسیر دستیابی به اهداف و برنامه های آن مجموعه است. خاص آنکه مدیری با تصمیمات و سیاستگذاری های مثبت خود، شایستگی خود را برای تصدی مجموعه نشان داده باشد.

امروز شاهدیم که بعد از گذشت تنها کمتر از ۲ سال از عمر مدیریت آقای دکتر اصغری در دانشگاه مازندران،عده ای زمزمه های تغییر را سر داده و با دلایلی نا مشخص،سعی بر اعمال فشار در جهت برکناری و تغییر سرپرست دانشگاه دارند.

گروهی که درماه های اخیر با شانتاژ های خبری، فرافکنی، بزرگنمایی برخی مسائل و با نادیده گرفتن نکات مثبت مدیریتی سرپرست فعلی و با تلاش های خود قصد بی ثبات کردن فضای آرام و در حال رشد دانشگاه مازندران را داشته و مترصدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.و به راستی این سوال را در اذهان بوجود می آورند که معیار های مدیریتی ایشان چه می باشد که در این سنجش،سرپرست فعلی نمره ی قبولی از آنان دریافت نمی کند؟نه اینکه معیار آنها منفعت جناحی و گروهیست؟»

اما امروز استادان دانشگاه مازندران هم در نامه اى خطاب به دكتر فرهادى -وزير علوم، تحقيقات و فنّاورى- ضمن حمايت از كارهاى انجام گرفته در دوره ى ١٦ ماهه سرپرستى دكتر فخرالدين اصغرى آقمشهدى در دانشگاه مازندران، خواهان تثبيت مديريت او و پايان دادن به شايعه هايى شدند كه در هفته هاى اخير در باره تغيير در دانشگاه بر سر زبانها افتاده بود.

متن نامه امضا شده دانشگاهيان بدبن قرار است:

«جناب آقاى دكتر فرهادى

            مقام محترم وزارت علوم، تحقيقات و فناورى
            سلام عليكم

                            چند صباحى است زمزمه هاى گاه و بيگاهى از بيرون و درون دانشگاه مبنى بر تغيير مديريت دانشگاه مازندران به گوش مى رسد كه اين مسأله موجب بروز شايعات بى اساسى در باره جايگزين هاى احتمالى سرپرست محترم دانشگاه شده است.

با توجه به روحيه انتقاد پذيرى، برخوردهاى انسانى، حسن سلوك و منش اخلاقى  دكتر اصغرى  آقمشهدى و عملكردشان در جايگاه سرپرستى دانشگاه در اين مدت شانزده ماهه كه باعث دلگرمى و ايجاد آرامش در محيط دانشگاه شده است و هم چنين حسن تدبير ايشان در نظم بخشيدن به مسائل مالى و اداى ديون دانشگاه در پرتو قانون گرايى و بازگرداندن اختيارات حقه ى گروههاى آموزشى به آن ها، ما اعضاى هيات علمى دانشگاه مازندران ضمن حمايت از آقاى دكتر اصغرى آقمشهدى، خواهان تثبيت مديريت ايشان و پايان دادن به اين شايعات هستيم.

بى شك تثبيت خردمندانه مديريت فعلى دانشگاه، سرمايه اجتماعى كارآمدى براى دولت تدبير و اميد در نزد جامعه علمى و نشاندهنده ى ارج نهادن به خواست اعضاى هيات علمى و فضيلت هاى اخلاقى است

دانشگاه مازندران حدود 300 عضو هیئت علمی دارد که 220 نفر از آنان این نامه را امضا کرده اند. حمایت حداکثری دانشگاهیان از ادامه فعالیت دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی پیام روشنی برای مسئولان وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری دارد.

*مطلب مرتبط:

طالع نحس

 


  • رحمانی-ساریپاسخ به این دیدگاه 2 3
    يکشنبه 4 مرداد 1394-16:22

    جناب اقای دکتر اصغری فردی فرهیخته و متین که توانسته است در مدت تصدی خود اثبات کند که بزرگترین مرکز آموزشی استان را بیش از پیش در سطح کشور نمودار نماید. برای ایشان ارزوی سلامتی و توفیق روز افزون داریم

    • کارمند دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 3 4
      جمعه 26 تير 1394-2:20

      من رابطه ای با سیاست ندارم ولی پرفسور اصغری رییس دانشگاه مازندران بخاطر باج ندادن به مقداد تحت فشار قرار گرفته. این یک ننگ برای هر مرجعی است که نخواهد این استاد برجسته حقوق را که از جانبازان دفاع مقدس هست تایید نکنه.

      • جمعه 26 تير 1394-0:49

        جدای از بحث نیت امضاکنندگان، حیف است انسان برای ماندن در پست و مقامی که پشیزی نمی ارزد امضا جمع کند آن هم یک معلم

        • دانشگاهىپاسخ به این دیدگاه 4 3
          پنجشنبه 25 تير 1394-17:56

          اگر همت دكتر اصغرى و تيم همراهش نبود، دانشگاه مازندران خرابه اى مى ماند كه فقط دلواپسان مى تونستنن توش بمونن

          • پنجشنبه 25 تير 1394-16:27

            با توجه به شناختی که از دکتر اصغری دارم ایشان یکی از شایسته ترین افراد برای تصدی پست ریاست دانشگاه مازندران میباشند.

            • اصول گرای بابلسریپاسخ به این دیدگاه 9 6
              چهارشنبه 24 تير 1394-9:16

              بازهم حمایت کورکورانه وغیر منطقی وتمام قدازیک سرپرست یعنی حتی یک انتقاد برایشان وارد نیست دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را

              • چهارشنبه 24 تير 1394-4:22

                ما خواهان ماندگاری دکتر اصغری وادامه فعالیت ایشان در بابلسرهستیم. دلواپسان بروند در پستو فعلا

                • بابلسری اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 14 4
                  سه شنبه 23 تير 1394-17:46

                  این بیانه هم پیام روشنی هم برای مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر دارد که تلاش می کند اصغری را عزل کند.... متاسفانه مقداد می خواهد از رییس دانشگاه باج بگیرد ولی دکتر اصغری چون کوه ایستاده است. دکتر اصغری احمدپور نیست ... مردم فهیم بابلسر درس محکمی به مقداد خواهند داد...


                  ©2013 APG.ir