تعداد بازدید: 3235

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 16 شهريور 1394-0:57

28 مرداد، روزی تاریخی برای صنعت برق استان

1688 مگاوات مصرف برق در یک روز/بالاترین رکورد مصرف برق در تاریخ مازندران ثبت شد

/مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران: سال گذشته یک روز مصرف بالای 30 کیلووات ساعت و امسال هشت روز مصرف بالای 30 کیلووات ساعت داشتیم/40 درصد از مصرف برق در مازندران مربوط به کولرهای گازی است/در مازندران 18درصد تلفات شبکه داریم که در بعضی شهرها به 38درصد می‌رسد/از مردم به خاطر قطع شدن برق عذرخواهی می‌کنیم/ 60 میلیارد تومان از مشترکان طلب داریم/ در 6 ماه اول امسال 22 هزار و 500 کیلو سرقت سیم مسی داشتیم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: قاسم شهابی در نشست خبری اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت، به دنبال استفاده از انرژی‌های نو هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه مصرف انرژی امسال در مازندران روز 28 مرداد به بالاترین میزان مصرف یعنی 1688 مگاوات رسید که بالاترین میزان مصرف در تاریخ استان بود، افزود: امسال بیشترین میزان گرما و همچنین استمرار گرما را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک روز مصرف بالای 30 کیلووات ساعت و امسال هشت روز مصرف بالای 30 کیلووات ساعت داشتیم، گفت: این میزان مصرف، نشان‌دهنده شدت گرمای هوا است که ما را هم دچار مشکلاتی کرده و در برخی نقاط استان، به اجبار، خاموشی داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه در نقاط بالادست مرکزی استان، نیاز به احداث نیروگاه، پست 63 کیلووات و ... هستیم که نیازمند اعتبارات سنگین است، تصریح کرد: وزارت نیرو به مشکلات مازندران آگاه بوده و به دنبال این مسائل است.

شهابی با بیان اینکه 40 درصد از مصرف برق در مازندران مربوط به کولرهای گازی است که مصرف بالایی هم دارند، ادامه داد: مصرف مازندران 600 تا 700 مگاوات است و در شرایط عادی این میزان مصرف به یک سوم کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تلفات شبکه از مشکلاتی است که در استان داریم، خاطرنشان کرد: در مازندران 18درصد تلفات شبکه داریم که در بعضی شهرها به 38درصد می‌رسد.

این مسئول با بیان این که هر روز کنتورهای زیادی را شناسایی می‌کنیم که دست‌کاری شده هستند، تصریح کرد: با این مشترکان برخورد می‌کنیم و دستگاه قضایی هم همکاری خوبی با ما دارد.

شهابی با بیان اینکه از مردم به خاطر قطع شدن برق عذرخواهی می‌کنیم، اظهار کرد: قطعی‌ها از اراده ما خارج بود.

وی با اشاره به اینکه توفان اخیر با سرعت 75 کیلومتر بر ساعت اتفاق افتاد، افزود: 25 درصد از خطوط اصلی ما در لحظات نخست توفان، قطع شد و این توفان دو میلیارد و 550 میلیون تومان به تجهیزات برق استان، خسارت وارد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: درختانی با عمر 80 ساله، بر روی شبکه برق افتادند که باعث قطعی برق شد.

شهابی با بیان اینکه برابر قانون، مراکز مهم، مکلف هستند که دیزل اضطراری داشته باشند، گفت: سوختن ترانس، شکستن پایه‌ها، پارگی سیم‌های برق و سوختن فیوزها، باعث قطعی برق در توفان شد.

وی ادامه داد: با هزینه 25 تومان برای مشترکان روستایی و 50 تومان برای مشترکان شهری نسبت به بیمه لوازم برقی و سوختگی ناشی از اتصالات برق اقدام کردیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه یک و نیم میلیارد تومان سرقت از شبکه داریم و حتی سرقت مسلحانه هم داشتیم و نیروی انتظامی به جد پیگیر این موضوع است، تصریح کرد: در 6 ماه اول امسال 645 میلیون تومان سرقت شبکه و 22 هزار و 500 کیلو سرقت سیم مسی داشتیم که اکثر سارقان سیم‌های مسی هم معتاد بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه چاه‌ کشاورزی بدون پروانه فراوان داریم، خاطرنشان کرد: پنج هزار نفر در استان کنتور ندارند و مانع کنتورگذاری هم می‌شوند. برای رفع این مشکل باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

وی با اشاره به طلب 60 میلیارد تومانی شرکت توزیع برق مازندران از مشترکان، گفت: 20 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به دستگاه‌های دولتی و مابقی هم مربوط به کارخانه‌ها و سایر مشترکان است که در 6 ماه دوم سال به جد پیگیر دریافت مطالبات هستیم.

 



    ©2013 APG.ir