تعداد بازدید: 2733

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 5 مهر 1394-23:15

علی قاسمی:

نیروی مازاد داریم/پیگیر خودکشی دانش آموز نکایی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: نمی‌توانیم در قضیه خودکشی دانش آموز نکایی ورود داشته باشیم/ نیاز آموزش و پرورش به مربیان پیش‌دبستانی حداکثر 700 نفر بود اما 1200 نفر در دولت گذشته جذب شدند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: علی قاسمی در نشست خبری که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: از نیازهای اصلی سازمان این است که کارکنان، صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش، مطرح است، افزود: از کارهای ظاهری و صوری جلوگیری می‌کنیم. البته وضعیت موجود، کیفی نیست و از صاحب نظران تقاضا داریم در مسیر آموزش و پرورشی که کیفی و بهره‌ور باشد به ما کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه اولیا در زمینه آموزش نقش جدی دارند، گفت: تابستان امسال برای نخستین بار اولیای پایه اول ابتدایی را آموزش داریم و این اقدام، ابتکار مازندران بود.

وی افزود: امسال بیش از 42 هزار دانش‌آموز پایه اولی داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه مدیرانی بدون حواشی منصوب کردیم که حرفه‌ای هستند، تصریح کرد: ستاد ویژه کیفیت‌بخشی را در آموزش و پرورش شکل دادیم و این مسئله از اصلی‌ترین اهداف ماست.

*نمی‌توانیم در قضیه خودکشی دانش آموز نکایی ورود داشته باشیم

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره واکنش آموزش و پرورش در اقدام به خودکشی یکی از دانش‌آموزان شهرستان نکا که در تابستان امسال رخ داد، گفت: موضوع را رصد کردیم و پیگیر هستیم. خانواده هم این اختیار را دارد به مرجع قضایی مراجعه کند و همه ما در برابر قانون، تسلیم هستیم.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در هنگام تابستان و تعطیلی مدرسه رخ داده است، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود دانش‌آموز به علت نمره پایین در یک درس اقدام به خودکشی کرده فقط یک ادعا است و هیچ مرجع رسمی، انگیزه خودکشی را به ما اعلام نکرده و ما هم نمی‌توانیم در قضیه ورود داشته باشیم، ضمن اینکه سوال ریاضی پایه نخست دبیرستان، از استاندارد برخوردار بود.

*مازندران به طور طبیعی نیروی مازاد دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تجمع معلمان پیش‌دبستانی، ادامه داد: مازندران به طور طبیعی نیروی مازاد دارد و نمی‌توانیم این نیروها را درون سیستم جای دهیم اما با این وضعیت نیروهای مازاد، در دولت گذشته تعداد زیادی نیرو استخدام شدند. برای مثال نیاز آموزش و پرورش به مربیان پیش‌دبستانی حداکثر 700 نفر بود اما 1200 نفر در دولت گذشته جذب شدند.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس، آموزش و پرورش مکلف به جذب نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمتی شد که قبل از تاریخ الحاق قانون یعنی 26 مهرماه سال 91 مشغول به کار بودند، تصریح کرد: آن چه نیرو نیاز داشتیم را بر اساس قرارداد حق‌التدریس ما با وزارتخانه، به شهرستان‌ها اعلام کردیم و پرونده‌ها در حال بررسی است.

*منبع مالی برای پیگیری پروژه خانه علم وجود ندارد

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت پروژه خانه علم، اظهار کرد: خانه علم فقط یک نام بود و هزینه‌ای برای آن پرداخت نشد و فقط مبلغی برای دیوارکشی این پروژه تخصیص داده بودند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران 160 مدرسه نیمه‌کاره دارد که نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: اولویت‌های آموزش و پرورش، به پایان رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره است و اکنون منبع مالی برای پیگیری پروژه خانه علم وجود ندارد این پروژه نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار است و منابع ملی و استانی، توان اجرای این پروژه را ندارد.

*تخلفات 14 مدیر مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه 14 مدیر مدرسه از این اداره‌کل تذکر دریافت کردند، علت عمده تخلفات مدیران مدارس چه بود، گفت: اطلاع‌رسانی نکردن درباره ثبت نام، برخورد نامناسب، دریافت وجه و حضور نداشتن در مدرسه از عمده تخلفات مدیرانی بود که تذکر گرفتند.

وی درباره دخالت برخی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در انتخابات، تصریح کرد: نباید از فضای مسئولیتی برای فرد و جریان خاصی استفاده کنیم و در صورت مشاهده چنین رفتاری، برخورد می‌کنیم و همه مدیران را به اجرای برنامه‌های آموزش و پروش توصیه می‌کنیم.

*ملاک اصلی ما کتاب‌های درسی است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل دیگر ما در استان، کشف افراد بی سواد است، ادامه داد: در این زمینه آمار داریم اما نشانی از این افراد نداریم. آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد تا در گروه هدف 10 تا 49 سال افراد بی سواد را آموزش دهد.

قاسمی با اشاره به اینکه از رسانه‌ها تقاضا داریم افرادی که در سن واجب‌التعلیم قرار دارند اما به مدرسه راه نیافته‌اند را به ما معرفی کنند، خاطرنشان کرد: ستاد ایجاد فرصت برابر برای همه فرزندان را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم.

وی درباره اجبار دانش‌آموزان توسط معلمان به خرید کتاب‌های کمک آموزشی، اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید کتابی جز کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دانش‌آموزان فقط مجاز به استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی کار و تمرین هستند، گفت: آموزش و پرورش به سمت استفاده از این کتاب‌ها نخواهد رفت، ملاک اصلی ما کتاب‌های درسی است و جز کتاب‌های رشد، دیگر کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است.



    ©2013 APG.ir