تعداد بازدید: 4231

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 20 مهر 1394-19:37

در خواست وزیر راه و شهرسازی از رییس جمهوری؛

بابل، آمل و قائم شهر ملی دیده شود

عباس آخوندی در قائم شهر گفت: بزرگ ترین تونل جاده ای کشور در چالوس در حال احداث است/ پروژه قائم شهر به فیروزکوه در تنگنای مالی متوقف نشد/ تفکیک جاده ها را به صورت برون شهری و درون شهری قبول ندارم/از رای اعتمادی که توسط نمایندگان مازندران به من داده شد، سپاسگزارم/ بابل، آمل و قائم شهر ملی دیده شود.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی:پیش از ظهر روز شنبه 20 مهر ماه 94، پروژه تقاطع غیر هم سطح غدیر در قائم شهر مورد بازدید خبرنگاران و وزیر راه  وشهرسازی قرار گرفت.

پیش از این مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- در نشست خبری گفته بود این پروژه  از لیست پروژه های سفر حذف شده، ولی ساعاتی بعد با نصب روبان و بنر و هم چنین نور افشانی قرار بر افتتاح آن شد و در نهایت با دخالت مسئولان شهرستانی، از افتتاح آن جلوگیری به عمل آمد تا تبدیل به بازدید از این پروژه حوزه راهسازی شود!

  ساعت 11:20 دقیقه امروز عباس آخوندی -وزیر راه وشهر سازی- با هیئت همراه به محل پروژه رسیدند.

*پروژه غدیر 22 میلیارد تومان هزینه داشت

سعید میرزایی -رییس شورای شهر قائم شهر- در این بازدید اظهار کرد: 24 نفر از شهروندان قائم شهری در صحرای منا کشته شدند که جا دارد به خانواده های آنان تسلیت بگوییم.

وی با بیان اینکه دوران تصدی من به عنوان رییس شورای شهر با دوران دولت خدمتگزار تدبیر وامید همزمان شده است، گفت: دولت نشان داده است که مطابق با شعور اسلامی برنامه ریزی کرده است وبه فرموده رهبر معظم انقلاب کشور را نجات داده است.

میرزایی تصریح کرد: برای اجرایی شدن پروژه غدیر تا این مرحله از عملیات 22 میلیارد تومان هزینه شد که 13 میلیارد برای بحث تملک و دارایی و 9 میلیارد آن برای اجرای پروژه بوده است.

رییس شورای شهر قائم شهر با اشاره به اینکه پروژه غدیر هدیه مردم قائم شهر به 20 میلیون مسافری است که از شهر ما می گذرند، اظهار کرد: قائم شهر در مسیر شهر مشهد مقدس و هم چنین تهران قرار دارد و این پروژه از محل اعتبارات مردمی هدیه به زائران و مسافران شده است.

میرزایی با بیان اینکه بر آورد مسئولان شهرستان برای اتمام این پروژه به 25 میلیارد تومان بوده است، خاطر نشان کرد: در قائم شهر تقاطع غیر هم سطح شهید مهدوی که تهران- شمال را به کمربندی غربی متصل می کند، تقاطع غیر هم سطح جانبازان که مطالعات آن انجام شده است و 80 میلیارد اعتبار برای آزاد سازی رینگ داخلی از مهم ترین خواسته های شهروندان است.

وی با بیان اینکه شهرستان قائم شهر مستحق نگاه های ملی است، تصریح کرد: این شهر بار زیادی را به دوش می کشد و در بین پر تراکم ترین شهرهای کشور قرار دارد.

*بابل، آمل و قائم شهر ملی دیده شود

 وزیر راه و شهر سازی دولت تدبیر و امید با بیان اینکه از حضور در مازندران خرسندم، گفت: مازندران از نظر محیط زیست، دریا، تفرجگاه و هوای سالم از استان های پر اهمیت کشور است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب تمام تلاش ها جهت توسعه بنادر شمالی انجام گرفت، تصریح کرد: در شهرستان های قائم شهر، آمل و بابل قریب به بیست میلیون مسافر در شبکه راه های این شهرها تردد می کنند که به رییس جمهوری هم عرض شد این خواسته ها ملی دیده شود.

آخوندی با بیان اینکه رییس جمهوری به تمام جمع بندی های تهران در سخنرانی خود اشاره کرد، گفت: از هشتاد و چهار کیلومتر محور فیروزکوه به قائم شهر 72 کیلومتر تمام شده است و 12 کیلومتر پر مسئله با دو پل و دو تونل مهم باقی مانده است.

 وزیر راه وشهر سازی با بیان اینکه با اتمام این پروژه از ابتدای استان تهران تا استان مازندران دارای بزرگراه خواهد شد، اظهار کرد: از اهداف ما در دولت این است تا این پروژه تا قبل از عید با تخصیص اعتبارلازم به اتمام برسد، البته منطقه سرخ آباد برای تابستان باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در جاده هراز از آبشار تا آمل کارگاه های فعالی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این جاده دومین محور جاده‌ای شمال کشوراست که 15 کیلومتر تونل و 3 کیلومتر پل در این محور در دست احداث است و امیدواریم تا پایان سال آینده به پایان برسد.

آخوندی با بیان اینکه آزاد راه تهران- شمال فعال است، اظهار کرد: با تامین اعتبار٬ مسیر تهران- شمال از 92 کیلومتر به 32 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وزیر راه وشهر سازی با بیان اینکه در قطعات دوم وسوم چالوس 6450 متر تونل داریم، تصریح کرد: این تونل بزرگ ترین تونل جاده ای کشور است که 3500 متر آن فعال شد.

وی با بیان اینکه شریان های اصلی باعث ایجاد ترافیک در استان خواهند شد، اظهار کرد: از اقدامات مهم و موثری که باید صورت پذیرد ساماندهی شریان های اصلی است.

آخوندی با بیان اینکه تفکیک جاده ها به صورت برون شهری و درون شهری را قبول ندارم، تصریح کرد: نگاه من همکاری جهت حل مشکلات، علی رغم امکانات محدود است اما نمی توانم قول مبلغ بدهم.

وی با بیان اینکه دستور می دهم تا برنامه دو تا سه ساله ای از سوی اداره کل راه وشهرسازی با همکاری سایر نهادها تنظیم شود، افزود: با پیگیری های مجدانه نمایندگان زحمت کش مازندران و حمایت های آن ها، پروژه فیروزکوه به قائم شهر در تنگنای مالی سال جاری متوقف نشود.

آخوندی با بیان اینکه رای اعتماد نمایندگان بار بیش تری بر دوش من نهاده است، اظهار کرد: از رای اعتمادی که توسط نمایندگان مازندران به من داده شد، سپاسگزارم



    ©2013 APG.ir