تعداد بازدید: 3750

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 22 مهر 1394-7:47

گفتنی های سفر(3)

یک حس خوب

سفر رئیس‌جمهور به مازندران با یک حس خوب برای ما همراه بود، خاطره‌ای به یادماندنی و روزی شیرین. اما ای کاش استان هم بسان تهران همراه بود و گزینشی در کار نبود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: روزی روگازی رییس‌جمهوری بود که سفرهای زیادی انجام می‌داد، دائم‌السفر بود و به مارکوپولو شهره. سفرهای چند روزه با ریخت و پاش‌های فراوان؛ مردم از دم در فرودگاه تا ورزشگاه به دنبال ماشینش می‌دویدند و او هم خوشحال و سرخوش، علامت مخصوص خود را نشان می‌داد.

مردم ساعت‌های طولانی منتظر بودند تا قدم رنجه کند و به ورزشگاه برسد، خیابان‌ها بند می‌آمد و عده دیگری شاکی از این شلوغی شهر و بسته بودن خیابان‌ها. از ابتدای شهر بغل‌دستی تا ورزشگاه شهری دیگر، مسیر استقبال بود، از دیگر شهرها هم اتوبوسی آدم می‌آوردند تا مسیر استقبال پر باشد.

خبرنگاران خلع سلاح به محل سخنرانی این رئیس‌جمهوری برده می‌شدند، دریغ از به همراه داشتن یک رکوردر، موبایل و دوربین و لپ تاب که بماند. تیم حفاظت این رئیس‌جمهوری هیچ وقت نمی‌دانست مازندران خبرنگار زن هم دارد و بانوان خبرنگار همواره معطل می‌شدند تا مامور زن برسد برای بازرسی بدنی.

برنامه‌ها بدون نظم برگزار می‌شد و تا پاسی از شب طول می‌کشید و خستگی کار و برخورد نامناسب تیم آن رئیس‌جمهوری، خستگی را تشدید می‌کرد.

سال‌ها گذشت و رئیس‌جمهوری دیگری آمد، انتخاباتی بود و مردم مازندران، بهشت را ندیده پذیرفتند و آرای بی‌شمار خود را نثار کسی کردند که در مسیر اعتدال قرار داشت، دروغگو نبود و در مسیر انحراف قرار نداشت.

مردم مازندران به مردی روحانی رای دادند تا شاهد رفتارهای نابخردانه گذشته در دولت نباشند، رفتارهایی که عقلانیت به همراه نداشت و چهره‌ای از ایرانیان را به جهانیان نشان می‌داد که مقبول نبود.

زمان سفر روحانی به مازندران بالاخره از راه رسید. سفر این رییس جمهوری برای ما خبرنگارها یکی از به یادماندنی‌ترین برنامه‌هاست. ابتدا با تصور اینکه تیم حفاظت و دفتر رئیس‌جمهوری، مانند گذشته رفتار نامناسبی با خبرنگاران خواهند داشت به این برنامه رفتیم اما تفاوت از زمین تا آسمان بود.

تیم دفتر رئیس‌جمهوری در کمال ادب و فروتنی با خبرنگاران در ارتباط بودند و ما توانستیم به راحتی به پوشش اخبار سفر بپردازیم. اگرچه به خاطر بی‌تدبیری مسئولان استانداری برای برخی از خبرنگاران، کارت ورود صادر نشد، اما همین تعداد خبرنگاری که برای پوشش اخبار سفر دولت، اعزام شده بودند توانستند از تمام امکانات برای پوشش سفر استفاده کنند. هم موبایل به همراه داشتیم هم دوربین و لپ تاب.

جالب است در نشست خبری معاون اول دولت گذشته که اکنون در زندان به سر می‌برد، موبایل هم به همراه نداشتیم، اما در نشست خبری رئیس‌جمهوری روحانی لپ تاب هم داشتیم و توانستیم خبر را از درون جلسه مخابره کنیم.

در تمام مراحل سفر، اتاق خبرنگاران با کامپیوتر و چند خط اینترنت تدارک دیده شده بود تا غیر از استرس کاری، استرس وسایل ارتباطی برای ارسال خبر نداشته باشیم.

هرچه از ادب و متانت تیم رئیس‌جمهوری در ارتباط با خبرنگاران بگوییم کم گفته‌ایم و متشکریم از این همه همراهی.

استقبال مازندرانی‌ها از رئیس‌جمهوری، خار چشم دلواپسان شده و با رفتارهای عجولانه سعی دارند دلسردی مردم استان از رئیس دولت را نشان دهند. برای این دسته از افراد فقط یک جمله از حکمت 169 نهج‌البلاغه داریم: صبح برای آنها که دو چشم بینا دارند روشن است.

سفر رئیس‌جمهور به مازندران با یک حس خوب برای ما همراه بود، خاطره‌ای به یادماندنی و روزی شیرین. اما ای کاش استان هم بسان تهران همراه بود و گزینشی در کار نبود.


  • شنبه 25 مهر 1394-20:55

    وقتی جرات انتشار یه نظر رو ندارید بیخود دم از آزادی بیان میزنید.بزدل ها به بهشت نمیروند

  • جمعه 24 مهر 1394-21:3

    خانم محترم !! همه رسانه ها ی وابسته به شما ذقبل از سفر جشن گرفته بودین و بعد از سفر خود شما و کل اصلاح طلبان و مردم و احاد نخبگان عزا گرفتین !؟ حالا در باره لب تاب و رکوردر و این خزعبلات می نویسی !!!!!!! قباحت داره والله! اقای صادقی عزیز ! جلوی این خبرنگار را بگیر بگذار لااقل ازادگی نقد سفر را که در روزهای گذشته نوشتین با مجیز گویی انهم در سطح بسیار نازلش از بین نبره این خانم محترم !!!!!! حرف حق این است که ریس جمهور و تیم همراه و استانداری و اصلاح طلبان و مردم و استان به اهداف خود ازاین سفر نرسیدند

    • پنجشنبه 23 مهر 1394-11:24

      خيلي خوب خدارو شكر از زبان يك خبر نگار نكات مثبت سفر روحاني اينگونه شنيديم. ولي خيليها هم هستند از بريز بپاشها در اين سفر مي نالند؟؟؟؟؟!!!!!

      • چهارشنبه 22 مهر 1394-13:30

        بسیار عالی. چقدر خوب مدیریت شد. دم نهادی ها گرم. اینجا که یه قل دو قل کردند خبرنگار دعوت کردند. عشقی دعوت کردند. یعنی میشه اینها برن؟! خسته شدیم

        • چهارشنبه 22 مهر 1394-9:33

          سفر رئیس جمهور به شیراز اصلا اینطور نبود و نه تنها همه وسایل ما رو حتی موبایلهامون رو تحویل گرفتن بلکه موبایل و تبلت خیلی از همکاران گم شد
          بنده هم خبرنگارم


          ©2013 APG.ir