تعداد بازدید: 5651

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 16 فروردين 1395-13:10

افزایش 374 میلیارد و 352 میلیون تومانی بودجه شهرداری‌های مازندران در سال جدید

گزارش وضعیت اقتصادی شهرداری های مازندران از کاهش 110 میلیارد تومانی بودجه شهرداری قائمشهر نسبت به سال گذشته تا بدون تغییر ماندن بودجه شهرداری بابلسر و افزایش 170 میلیارد تومانی بودجه شهر ساری و...


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، اشکان جهان‌آرای: پایان هر سال مبلغ بودجه شهرداری‌ها بر اساس میزان درآمدی که در یک سال داشتند و پیش‌بینی‌های احتمالی از شرایط اقتصادی و درآمد شهر به شورای اسلامی تحویل می‌شود و پس از بررسی و تصویب توسط اعضای شورا به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود. با آغاز سال جدید دانستن رقم بودجه شهرداری‌های مازندران می‌تواند یکی از مسائل مورد توجه شهروندان باشد. این‌که چقدر یک شهرداری توانسته در سال جدید افزایش بودجه داشته باشد، در صورت درست بودن پیش‌بینی‌ها نشان دهنده همکاری مردم، برنامه‌ریزی مدیران شهری و رشد شهر است.

در این گزارش نگاهی آماری و گذرا به وضعیت بودجه 58 شهرداری استان مازندران در سال جدید داریم. این‌که بودجه این شهرها در سال 94 چقدر بود و در سال جدید چقدر تغییر کرد. از کاهش 110 میلیارد تومانی بودجه شهرداری قائمشهر نسبت به سال گذشته که بیشترین رقم کاهش بودجه شهرداری‌های استان به شمار می‌آید تا بدون تغییر ماندن بودجه شهرداری بابلسر و افزایش 170 میلیارد تومانی بودجه شهر ساری یا رشد 100 درصدی بودجه در برخی شهرهای مازندران وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها را تا حدودی برای شما آشکار خواهد رکد تا سال جدید را از نظر فعالیت‌های شهری در مازندران رصد کنید.

البته آمارها نشان می‌دهد که سال گذشته از نظر اقتصادی سال مناسبی نبود. این موضوع به ویژه برای شهرداری‌های کوچک بیشتر مشاهده می‌شود. شهرداری‌هایی که به علت نداشتن منابع درآمدی پایدار چشم امیدشان به اعتبارات استانی و ملی است. زیرا در برخی موارد آمارها و گفته‌ها نشان می‌دهد که درآمد یک شهرداری از محل عوارض شهری زیر 10 درصد رقم اصلی بودجه است.

یک جمع‌بندی از میزان بودجه شهرداری‌های استان نشان می‌دهد که بودجه کل شهرداری‌های مازندران صرف‌نظر از چند شهرداری مانند قائمشهر و جویبار که کاهش یا به نوعی اصلاح بودجه داشتند، یک روند افزایش قابل توجه دارد. آمارها نشان می‌دهد مجموع بودجه شهرداری‌های استان مازندران در سال 95 نسبت به سال گذشته 374میلیارد و 352 میلیون تومان

افزایش یافت. با هم تغییرات بودجه‌ای شهرهای استان مازندران را که در تماس با مسئولان 58 شهرداری استان به دست آمد مرور می‌کنیم.

آمل

سال 94 برای شهرداری آمل به استناد آمارها سال خوبی بود. این شهرداری در سال گذشته با رشد 59 میلیارد تومانی نسبت به سال 93، توانست بودجه شهر را در مجموع بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته به 146 میلیارد تومان برساند. این روند افزایشی در سال 95 نیز از سوی مدیران شهری آمل در دستور کار قرار گرفت و بودجه سال 95 شهرداری آمل و سازمان‌های وابسته در مجموع به رقم 178 میلیارد و 867 میلیون تومان رسید. از این رقم 127 میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه شهرداری –بدون احتساب سازمان‌های وابسته- است که نسبت به سال گذشته 22 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش را نشان می‌دهد.

امامزاده عبدالله

بودجه شهرداری این شهر کوچک مذهبی و صنعتی در سال گذشته 2 میلیارد و 60 میلیون تومان بود که این رقم برای سال جدید با 800 میلیون تومان افزایش به 2 میلیارد و 860 میلیون تومان رسید. از این رقم 56 درصد به بخش عمرانی و 44 درصد به هزینه‌های جاری شهر اختصاص دارد. شهرداری امامزاده عبدالله در پنجمین سال فعالیت خود نسبت به چشم‌انداز 5 ساله‌ای که برای خود در نظر گرفته بود، چند گام جلوتر است. به گفته شهردار این شهر بودجه شهرداری، 10 درصد بیشتر از افزایش 20 درصدی برنامه‌ریزی شده در برنامه 5 ساله رشد داشت.

رینه

بودجه 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی سال 94 شهر کوهستانی رینه از توابع بخش لاریجان به طور کامل محقق نشد. با این حال مسئولان شهری این شهر کوچک و مرتفع تصمیم گرفتند در سال 95 بودجه شهری رینه را 300 میلیون تومان افزایش دهند و رقم 2 میلیارد و 700 میلیون تومان را برای سال جاری در نظر بگیرند.

گزنک

در شهر گذرگاهی و سردسیر گزنک که یکی از 5 شهر ورودی مازندران به شمار می‌آید، سال گذشته شهرداری و شورای اسلامی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه را به تصویب رساندند. این بودجه علاوه بر تحقق، متمم نیز خورد. در سال 95 نیز مسئولان شهر گزنک 1 میلیارد و 650 میلیون تومان بودجه را به تصویب رساندند.

دابودشت

بودجه سال 94 شهرداری دابودشت 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با توجه به افزایش درآمد این شهرداری پس از راه‌اندازی جایگاه CNG علاوه بر تحقق بودجه، متمم نیز هم داشت. مدیران شهری دابودشت برای سال 95 مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان را به عنوان بودجه این شهر کوچک در نظر گرفتند.

بابل

شهرداری بابل در سال 94 با تغییر شهردار مواجه بود. پس از برکناری «فرهاد عسکری» و گذشتن دوره سرپرستی «حجر خداداد» در این شهرداری، «حسین بیژنی» به عنوان شهردار بابل انتخاب شد. به نظر می‌رسد همین تغییرات سبب شد که بودجه این شهرداری در زمان مقرر به صحن شورا نرسد. به همین دلیل شورای اسلامی بابل بودجه این شهر را به صورت دو دوازدهم مورد بررسی قرار داد. رقم پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی برای بابل افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. در حالی‌که بودجه سال 1394 شهرداری بابل و سازمان‌های وابسته آن حدود 150 میلیارد تومان بود، این رقم در سال 95 از سوی شهرداری به 237میلیارد و 420 میلیون تومان رسید که رشد حدود 58 درصدی را نشان می‌دهد.

مرزیکلا

شهرداری شهر کوچک و 15 ساله مرزیکلا در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش اندکی در میزان بودجه شهری قائل شد. بودجه سال 94 این شهرداری یک میلیارد و 394 میلیون تومان بود که برای سال 95 مبلغ یک میلیارد و 433 میلیون تومان پیشنهاد شد.

خشرودپی

خشرودپی نیز از جمله شهرهای کوچک مازندران در شهرستان بابل است. شهرداری این شهر بودجه 2 میلیارد تومانی سال 94 را برای سال جدید با 100 میلیون تومان افزایش به 2 میلیارد و 100 میلیون تومان رساند.

زرگرشهر

در شهر گذرگاهی زرگرشهر که در زمره شهرداری‌های کوچک استان قرار دارد، مسئولان شهری تصمیم بر افزایش 400 میلیون تومانی بودجه گرفتند. بودجه این شهر در سال گذشته 1 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که در سال جدید 1 میلیارد و 900 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

امیرکلا

شهرداری امیرکلا سال 94 بودجه 12 میلیارد و 500 میلیون تومانی را به تصویب رسانده بود. این رقم در سال 95 با افزایش یک میلیارد تومانی به 13.5 میلیارد تومان رسید. نزدیک به 65 درصد از این رقم به فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده می‌شود.

گتاب

برای شهر گتاب از توابع بابل امسال بودجه 5 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد. مسئولان این شهر در سال 94 بودجه 3 میلیارد تومانی را به تصویب رساندند که این رقم تا پایان سال گذشته به مرز 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز رسید.

گلوگاه بندپی

بودجه شهرداری گلوگاه بندپی بابل در سال 95 از سوی مسئولان شهری 1 میلیارد و 700 میلیون تومان تعیین شد. بودجه این شهر در سال گذشته 1 میلیارد و 500 میلیون تومان بود. این شهرداری نیز مانند بسیاری از شهرداری‌های کوچک با کاهش درآمد مواجه بود. به طوری که در سال 93 درآمدهای این شهرداری تا پایان سال به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید، اما در سال 94 میزان درآمدها به 2 میلیارد تومان هم نرسید.

بابلسر

شهر گردشگرپذیر و پرمسافر بابلسر به خاطر مشکلات درآمدی سال گذشته شهرداری‌ها امسال افزایش بودجه ندارد. به گفته شهردار بابلسر، بودجه سال گذشته این شهر 27 میلیارد تومان بود که برای سال جدید نیز همین رقم در نظر گرفته شد.

بهنمیر

برای شهر توت‌فرنگی مازندران افزایش 1.5 میلیارد تومانی بودجه در نظر گرفته شد. بودجه این شهر در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که برای سال 95 به 4 میلیارد تومان رسید.

هادیشهر

شهرداری هادیشهر با رقم پیشنهادی 4 میلیارد تومان برای بودجه سال جدید، 500 میلیون تومان افزایش بودجه را در سال 95 برای خود ثبت کرد.

بهشهر

برای شهر تاریخی بهشهر که در سال 94 از سوی شهرداری بودجه‌ای 35 میلیارد تومانی داشت، در سال جدید 5 میلیارد تومان افزایش بودجه در نظر گرفته شد. البته به گفته «حمید آزموده» شهردار بهشهر، بودجه 40 میلیارد تومانی بهشهر بر اساس حداقل‌ها پیشنهاد و تصویب ‌شد و احتمال گذر از این رقم در پایان سال زیاد است.

رستمکلا

شهر 12 هزار نفری رستمکلا از توابع شهرستان بهشهر در سال 94 بودجه شهری 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی داشت که این رقم برای سال جدید به 3 میلیارد و 800 میلیون تومان افزایش یافت.

خلیل‌شهر

مدیران شهری خلیل‌شهر برای سال 95 بودجه 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی را در نظر گرفتند. بودجه شهرداری این شهر در سال گذشته 2 میلیارد تومان بود.

تنکابن

شهرداری تنکابن نیز یکی از شهرداری‌هایی بود که در سال گذشته با وجود شرایط نامناسب اقتصادی توانست بیش از بودجه مصوب شورای اسلامی درآمد داشته باشد. بودجه این شهرداری در سال 94 از سوی مسئولان شهر16 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. اما تا پایان سال این رقم به 20 میلیارد تومان رسید. بر همین اساس بودجه سال 95 نیز از سوی شهرداری تنکابن 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شد. حدود 57 درصد بودجه مد نظر به بخش عمرانی اختصاص می‌یابد.

نشتارود

شهرداری شهر کوچک و ساحلی نشتارود افزایش 500 میلیون تومانی بودجه این شهر را برای سال جدید مطرح کرد. بودجه این شهرداری در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که امسال به 3 میلیارد تومان رسید.

شیرود

پس از گذشتن یک دهه از شهر شدن شیرود، بودجه این شهرداری به مرز 4 میلیارد تومان رسید. بودجه شهرداری شیرود در سال گذشته 3 میلیارد و600 میلیون تومان بود.

خرم‌آباد

برای دومین شهر پرجمعیت شهرستان تنکابن سال گذشته 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه تصویب شده بود. مسئولان شهر خرم‌آباد برای امسال رقم 3 میلیارد و 200 میلیون تومان را پیشنهاد کردند.

جویبار

پایتخت کشتی ایران امسال نسبت به سال گذشته با کاهش بودجه مواجه است. شهرداری جویبار برای سال 94 بودجه 15 میلیارد تومانی را به شورای اسلامی پیشنهاد کرده بود. هرچند در پایان سال گذشته این میزان درآمد محقق شد. اما مسئولان شهر جویبار تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن شرایط درآمدی، بودجه شهرداری را 12 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر بگیرند.

کوهی‌خیل

دیگر شهرِ شهرستان جویبار «کوهی‌خیل» است که سال گذشته 2 میلیارد و 250 تومان بودجه برای این شهر در نظر گرفته شده بود. شهرداری این شهر کوچک ساحلی برای سال جدید روی بودجه 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی حساب کرده است.

چالوس

بودجه شهرداری چالوس در سال گذشته 21 میلیارد تومان بود. شهرداری این شهر بر اساس برش سال اول برنامه 5 ساله برای سال جدید بودجه 24 میلیارد و 186 میلیون تومانی را به شورای اسلامی چالوس ارائه کرد. شهرداری چالوس نیز در سال 94  تغییر شهردار داشت. «ایوب صالحی» پس از جدایی از صندلی شهرداری چالوس، فرماندار کلاردشت شد.

هچیرود

شهر نوپای هچیرود و همسایه دیوار به دیوار شهر چالوس در سال گذشته حدود 300 میلیون تومان بیشتر از بودجه مصوب درآمد داشت. بودجه شهرداری هچیرود در سال پیش 7 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که حدود 7 میلیارد و 800 میلیون تومان محقق شد. بر همین اساس مسئولان این شهر کوچک ساحلی برای سال جدید رقم 10 میلیارد تومان را در نظر گرفتند.

مرزن‌آباد

برای دروازه ورودی مازندران از محور کندوان که به اعتقاد مسئولان این شهر علاوه بر بودجه‌های شهری به خاطر عبور میلیون‌ها مسافر در سال به بودجه ملی نیز نیاز دارد، در سال جدید 5 میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد. بودجه شهرداری مرزن‌آباد در سال گذشته 4 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

رامسر

غربی‌ترین شهر استان مازندران که در هفته‌های اخیر به خاطر افزایش توجه رسانه‌ها به ویژگی خاص جسمی اهالی این شهر و مناسب‌ترین گزینه بودن آن‌ها برای سفر به فضا بیشتر نامش در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد، سال گذشته 25 میلیارد تومان بودجه شهری داشت. شهرداری رامسر برای سال 95 با 5 میلیارد تومان افزایش، بودجه 30 میلیارد تومانی را به شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

کتالم و سادات‌شهر

بودجه شهرداری کتالم و سادات‌شهر برای سال جدید 8 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شد. بودجه این شهرداری در سال پیش 7 میلیارد تومان بود.

ساری

مرکز مازندران که از سال 91 به بعد رشد چند ده میلیاردی بودجه را هر سال ثبت کرده بود، در سال 95 هم رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. بودجه شهرداری و سازمان‌های تابعه در سال 94 با 75 درصد افزایش نسبت به سال 93 به 350 میلیارد تومان رسیده بود. شهرداری ساری برای سال 95 هم با 170 میلیارد تومان افزایش، رقم 520 میلیارد تومان را به شورای اسلامی پیشنهاد کرد که این رقم به تصویب اعضای شورا رسید.

کیاسر

یکی از شهرداری‌هایی که رشد 100 درصدی بودجه را در سال 95 برای خود ثبت کرد، شهرداری کیاسر است. بودجه این شهرداری در سال گذشته 4 میلیارد تومان بود که برای سال جدید 8 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

فریم

شهر کوهستانی فریم نیز در بین آن دسته از شهرداری‌ها قرار دارد که با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. این شهرداری در سال جدید فقط 20 میلیون تومان افزایش بودجه داشت و بودجه 860 میلیون تومانی شهرداری فریم به 880 میلیون تومان رسید.

پایین‌هولار

شهرداری شهر کوچک پایین‌هولار سال گذشته بودجه 1 میلیارد و 500 تومانی را برای فعالیت‌های عمرانی و جاری در نظر گرفته بود که این رقم در سال جدید به 1 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافت.

شیرگاه

مسئولان تنها شهرِ شهرستان نوپای سوادکوه شمالی بودجه شهری 3 میلیارد و 412 میلیون تومانی را برای سال 95 شیرگاه در نظر گرفتند. بودجه این شهرداری در سال گذشته 2 میلیارد و 780 میلیون تومان بود.

آلاشت

شورای اسلامی شهر کوهستانی و زیبای آلاشت سال 94 به پیشنهاد شهرداری بودجه 1 میلیارد و 450 تومانی را تصویب کرده بود. بودجه شهرداری آلاشت در سال 95 با 300 میلیون تومان افزایش به 1 میلیارد و 750 میلیون تومان رسید.

پل‌سفید

دروازه مازندران از محور پرترافیک سوادکوه که به شهر پله‌‌ها نیز معروف است در سال 94 بودجه 4 میلیارد و 600 میلیون تومانی داشت. مدیران شهری پل‌سفید برای سال 95 رقم 5 میلیارد و 200 میلیون را در نظر گرفتند.

زیراب

شهرداری زیراب که سالی پرالتهاب را به خاطر سیل و طغیان رودخانه پشت سر گذاشت، در سال 95 رقم 6 میلیارد تومانی را برای بودجه پیشنهاد کرد. بودجه این شهرداری در سال گذشته 5 میلیارد تومان بود. این شهرداری برای ایجاد دیواره حفاظتی اطراف رودخانه به اعتبارات زیادی نیاز دارد.

کیاکلا

کیاکلا که تنها شهرِ شهرستان سیمرغ است، با توجه به مشکلات مالی افزایش بودجه قابل توجهی نداشت. بودجه سال گذشته این شهرداری حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که در سال جدید به 3 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

عباس‌آباد

شهرداری عباس‌آباد برای سال 95 بودجه 7 میلیارد تومانی را به شورای اسلامی پیشنهاد کرد. بودجه این شهرداری در سال گذشته 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

سلمانشهر

در حالی‌که بودجه شهرداری سلمانشهر در سال 93 حدود 8 میلیارد تومان بود، این شهرداری برای سال 94 بودجه 10 میلیارد و 500 میلیون تومانی را به شورای اسلامی پیشنهاد کرد که این بودجه توسط شورا به تصویب رسید. اما میزان درآمد این شهرداری در سال 94 بسیار بیشتر از رقم مصوب بود. تا پایان سال 94 حدود 16 میلیارد تومان برای شهرداری سلمانشهر محقق شد. بر همین اساس شهرداری سلمانشهر برای سال 95 بودجه 16 میلیارد تومانی را در نظر گرفت.

کلارآباد

شهرداری شهر 10 هزار نفری کلارآباد بودجه 6 میلیارد تومانی را برای سال 95 تصویب کرد. بودجه این شهرداری در سال گذشته 5 میلیارد تومان بود.

فریدونکنار

شهرداری فریدونکنار که در سال گذشته بودجه 11 میلیارد و 300 میلیون تومانی را به شورای اسلامی پیشنهاد کرد، برای سال 95 بودجه 13 میلیارد و 132 میلیون تومانی را برای هزینه‌های عمرانی و جاری شهر پرندگان مهاجر در نظر گرفت.

قائمشهر

در بین شهرداری‌های مازندران عجیب‌ترین تغییر رقم بودجه سال 95 را شهرداری قائمشهر به خود اختصاص داده است. شهرداری قائمشهر که در روزهای پایانی سال 93 بودجه 200 میلیارد تومانی را برای سال 94 به شورای شهر پیشنهاد کرد و با آرای مثبت اعضای شورای شهر نیز مواجه شد، نتوانست تا پایان سال حتی 50 درصد بودجه مد نظر را نیز محقق کند. بودجه شهرداری قائمشهر در سال 93 حدود 65 میلیارد تومان بود که این رقم برای سال 94 افزایشی 135 میلیارد تومانی داشت. اما در نهایت حدود 80 میلیارد تومان محقق شد. شهرداری قائمشهر برای سال 95 ابتدا بودجه 150 میلیارد تومانی را در نظر گرفت. اما در نهایت با نظر اعضای شورا بودجه 90 میلیارد تومانی برای قائمشهر در نظر گرفته شد. به این ترتیب شهرداری قائمشهر با یک عقب‌نشینی 110 میلیارد تومانی در بودجه، بیشترین کاهش بودجه را به خود اختصاص داده است.

ارطه

شهرداری شهر تازه تاسیس ارطه بودجه 2 میلیارد و 7 میلیون تومانی سال 94 را با افزایش 337 میلیون تومانی به 2 میلیارد 344 میلیون تومان ارتقا داد.

کلاردشت

بودجه شهر خوش‌نشین‌های استان‌های مختلف هم در دسته بودجه‌های کاهش یافته سال 95 شهرداری‌های مازندران قرار دارد. بودجه شهرداری کلاردشت برای سال گذشته 12 میلیارد تومان تعیین شده بود که تا روزهای پایانی سال حدود 9 میلیارد تومان این مبلغ محقق شد. شهرداری کلاردشت هم برای سال 95 عدد 10 میلیارد تومان را پیشنهاد کرد.

گلوگاه

مسئولان شهری گلوگاه برای شرقی‌ترین شهر مازندران و دروازه استان از سمت استان گلستان بودجه 5 میلیارد و 100 میلیون تومانی را پیشنهاد کردند. بودجه این شهرداری در سال گذشته 4 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

محمودآباد

شهر ساحلی و گردشگرپذیر محمودآباد که در سال گذشته شهردارش تغییر کرد امسال افزایش بودجه 2.5 میلیارد تومانی دارد. بودجه شهرداری محمودآباد در سال گذشته 12 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که برای سال جدید 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

سرخرود

شهرداری سرخرود بودجه 9 میلیارد تومانی سال 94 را با 1 میلیارد تومان افزایش به 10 میلیارد تومان برای سال 95 رساند.

سورک

مدیران شهری سورک برای تنها شهرِ شهرستان میاندورود بودجه 6 میلیارد و 500 میلیون تومانی را در نظر گرفتند. بودجه شهرداری سورک در سال گذشته 4 میلیارد تومان بود.

نکا

شهرداری نکا پس از تحقق بودجه 16 میلیارد و 700 میلیون تومانی در سال گذشته، بودجه 20 میلیارد تومانی را برای سال 95 در نظر گرفت. رشد بودجه این شهر در سال 94 نسبت به سال 93 یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که این رشد در سال جدید نسبت به سال گذشته با 3 میلیارد و 300 میلیون تومان بیش از 2 برابر شد.

نور

شهرداری نور به استناد آمارهای ارائه شده این نهاد در کسب درآمد شهری یک رکورد را از نظر آماری و به نسبت رقم بودجه برای خود ثبت کرد. بودجه این شهرداری در سال گذشته 12 میلیارد و 120 میلیون تومان بود. اما در پایان سال درآمدهای شهرداری نور از مرز 24 میلیارد و 525 میلیون تومان گذشت. با توجه به این رقم کسب شده در میزان درآمدهای شهر، مدیران شهری نور برای بودجه سال جاری 20 میلیارد تومان را در نظر گرفتند.

رویان

بودجه سال 95 شهر ساحلی و گذرگاهی رویان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد. شهرداری رویان برای سال 94 بودجه 4 میلیارد و 100 میلیون تومانی را پیشنهاد کرده بود. درآمدهای این شهرداری در سال 94 از مرز رقم مصوب هم گذشت و به حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید. مسئولان این شهر بودجه سال 95 را 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفتند.

بلده

شهرداری بلده که از ابتدای سال گذشته با خسارات سیل مواجه شده بود و هزینه‌های زیادی را متحمل شد، سال مالی بدی را پشت سر گذاشت. با این حال بودجه 400 میلیون تومانی این شهرداری در سال 94 به 450 میلیون تومان در سال 95 افزایش یافت.

ایزدشهر

شهر ساحلی و توریستی ایزدشهر هم در میزان درآمد سالانه نسبت به بودجه مصوب وضعیت بسیار مناسبی داشت. بودجه این شهرداری در سال گذشته 6 میلیارد تومان بود. اما درآمد شهرداری تا پایان سال نزدیک به 12 میلیارد تومان بود. بودجه شهرداری ایزدشهر برای سال جاری 8 میلیون تومان در نظر گرفته شد. البته مسئولان این شهر پیش‌بینی می‌کنند درآمد این شهرداری تا پایان امسال به مرز 15 میلیارد تومان برسد.

چمستان

شهرداری چمستان برای سال جدید پیشنهاد افزایش 400 میلیون تومانی بودجه را به شورای اسلامی این شهر داد. بودجه چمستان در سال 95 از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به 4 میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.

نوشهر

شهر بندری و ساحلی نوشهر هم در سال جدید افزایش بودجه قابل توجهی دارد. شهرداری و شورای اسلامی نوشهر تصمیم گرفتند بودجه 28 میلیارد تومانی شهرداری را در سال جدید به 40 میلیارد تومان برسانند.

پول

مسئولان شهر کوهستانی و تازه تاسیس پول در بخش کجور امسال با 100 میلیون تومان افزایش بودجه نسبت به سال گذشته بودجه 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی را به 3 میلیارد تومان رساندند.

کجور

بودجه شهر تاریخی کجور هم با نظر شهرداری و اعضای شورای شهر از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت.

*این گزارش در روزنامه همشهری مازندران منتشر شد که برای بازنشر در اختیار ما قرار گرفت.


  • دوشنبه 23 فروردين 1395-8:25

    با سلام
    بودجه شهر هچیرود بدون کارشناسی و کاملا غیر منطقی می باشد در واقع شهرداری با شورا شهر خواستند حرفی زده باشند

    • چهارشنبه 18 فروردين 1395-15:38

      بخش عمده درآمدها بر میگرده به درآمدهای حاصل از مالیات های ارزش افزوده. هر شهری که فروش کالا و خدمات ثبت شده در آن بیشتر بالتبع درآمد بیشتری خواهد داشت.

      • چهارشنبه 18 فروردين 1395-8:42

        اين افزايش بودجه براي شهرداري كياسر دروغ محض است و بودجه آن حدود 4 ميليارد در سال 95 است

        • چهارشنبه 18 فروردين 1395-7:39

          باعرض سلام
          ازآنجاييكه بودجه شهرداريها توسط شهروندان تامين ميگرددومردم هم هرجا خدمتي ببينند مشاركت ميكنند درساري شهروندان ساري درقبال خدمت شهرداري مشاركت بي سابقه داشتندهرچند پيگيريهاي شهردارعبوري درجذب اعتبارات ومحقق نمودن بودجه رانميتوان ناديده گرفت ميبينند


          ©2013 APG.ir