تعداد بازدید: 2067

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 9 دی 1398-5:51

فرماندار سوادکوه:

مهارت راهداران از مسئولان بیشتر است

فرماندار سوادکوه: مهارت راهداران از مسئولان بیشتر است و در زمان بحران راهداران نقش اساسی دربازگشایی راهها دارند/ مدیرکل راهداری استان مازندران: 800 راهدار در مازندران داریم/ یک راهدار: در شرایط سخت مردم نسبت به راهداران کم لطفی می کنند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حلیمه خادمی: فرماندار سوادکوه شامگاه یک‌شنبه در جمع راهداران محور سوادکوه بیان کرد: پلیس راه، راهداری و هلال احمر مثلث امنیت جاده ای را درکنار یکدیگر تشکیل می دهند.

سعید یزدانی ادامه داد: راهداران شاغل نیستند این پرسنل عاشق هستند که با حضور در جمع راهداران باید این عشق را تقویت کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه محور سوادکوه جزء محورهای مهم کشور است ادامه داد: با حداقل ترافیک، محور کندوان و هراز مسدود می شوند و تمام بار ترافیکی را بر محور سوادکوه تحمیل می شود و ازسوی دیگر مسافت کوتاهی با پایتخت دارد، تردد زیاد است که حساسیت این محور را افزایش می دهد.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه با پیگیری ها، راهداری سوادکوه مجهز به یک دستگاه ماشین کفی شده است، تصریح کرد: در راهداری ماشین آلات، مکمل نیروهای انسانی هستند و راهداران  در زمان بحران با کمک ماشین آلات می توانند مسیر را برای عبور و مرور آماده کنند.

یزدانی با تاکید براینکه شناسایی منطقه  و مهارت راهداران از مسئولان بیشتر است و در زمان بحران راهداران نقش اساسی دربازگشایی راهها دارند، گفت: یک ارتباط منطقی و عاطفی بین راهدار و جاده برقرار است، به گونه ای که راهدار در زمان غیر شیفت کاری خود به مسائل جاده بی تفاوت نیست.

این مسئول با اشاره به نظافت و پاکسازی کنار جاده های سوادکوه ادامه داد: مجموعه راهداری سوادکوه با سلیقه عمل می کند، تمام تابلوها شسته و تمیز هستند.کمک به رانندگان در راه مانده وظیفه راهداران نیست بلکه این کمک نشات گرفته از عشق راهداران است.

یزدانی با تاکید براینکه کار شایسته راهداران باید دیده شود تصریح کرد: بی تفاوتی مسئولان نسبت به عملکرد مناسب پرسنل، انگیزه ادامه کار را از آنها سلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاور نارنجی راهداران امید را در زمان بحران به خانواده های در راه مانده و گرفتار تزریق می کند گفت: برای اینکه شهروندان راهداران را به عنوان شناسنامه راه بشناسند ونسبت به عملکرد و وظایف این قشر آگاه شوند باید فرهنگ سازی عمومی صورت گیرد.

* راهداران شناخته شده نیستند

نجفی مدیرکل راهداری استان مازندران نیز عنوان کرد: راهداران شناخته شده نیستند اما در گرما و سرما می کوشند تا ایمنی راهها را تامین کنند.

وی با اشاره به آغاز زمستان زودرس در آبان ماه سال جاری که حجم زیادی از بار ترافیکی را در محور سوادکوه ایجاد کرده بود و با تلاش چند ساعته، راه بازگشایی شد افزود: متاسفانه در زمان بحران رانندگان جاده ای مقررات را به درستی رعایت نمی کنند که مشکلات افزایش می یابد.

نجفی تعداد پرسنل راهداری استان را 800 نفر برشمرد و گفت: در فصل زمستان 350 راهدار به همراه 250 دستگاه ماشین آلات در راهدارخانه های سطح استان مستقر می شوند و استان مازندران دارای 3 هزار و 700 کیلومتر راه برف گیر و 13 گردنه به طول 700 کیلومتر است.

مدیرکل راهداری مازندران با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مسافران و کاربران جاده ای بستن زنجیر چرخ را نمی دانند تصریح کرد: ناآگاهی کاربران جاده ای بر مشقت و سختی کار راهداران در زمان بحران می افزاید.

*رنگ آرامش

احمدی مدیرکل بحران استان هم بابیان اینکه لباس هلال احمر، راهداران و نیروی انتظامی رنگ آرامش برای مردم است ادامه داد: متاسفانه اگر زمانی به هر دلیلی جاده مسدود شود تمام فشارهای روانی به سمت راهداران است، اما این عزیزان با تمام وجود تلاش می کنندمشکلات ایجاد شده را از بین ببرند، بدون اینکه دیده شوند.

*55 راهدار در سوادکوه

رئیس راهداری سوادکوه تعداد راهداران سوادکوه را 55 نفر اعلام کرد و ادامه داد:35 راهدار در دو راهدار خانه سوادکوه و سوادکوه شمالی مستقر هستند تا ایمنی 90 کیلومتر راههای محور سوادکوه را تامین کنند.

روشن بیان کرد: راهداران و ماشین آلات برای اجرای طرح زمستانی راهداری در آماده باش کامل قرار دارند و در یک ماه گذشته نیز یک دستگاه ماشین کفی به مجموعه ماشین آلات اضافه تا در مواقع ضروری بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن مشکلات را برطرف کنیم.

*مردم راهداران را نمی شناسند

در این دیدار سیاوشی یکی از راهداران سوادکوه گفت: گاهی در شرایط سخت مردم نسبت به راهداران کم لطفی می کنند و زمانی که باید صبور باشند با برخورد نامناسب با راهدار انگیزه‌ها را از بین می برند. شهروندان هنوز نسبت به وظایف راهداران آگاهی لازم را ندارند و بسیاری از مسافران، راهداران را نمی شناسند واز علت حضور راهداران در کنار جاده  مطلع نیستند.

 


  • سه شنبه 10 دی 1398-18:59

    بله درست میگوئید.اینجانب به اتفاق خانواده درتاریخ 1398/9/26 ساعت 5/30 غروب ازتهران به مقصد بابل حرکت کردم که درمسیر هراز ازکتل امامزاده هاشم تا گزنگ تقریبا برف می بارید وازآنجا تابابل تقریبا باران بود.حدود سه راهی بلده یک سنگ بزرگ به ابعاد40*40*30وسط جاده بود که امکان ترمز وتغییر مسیر برایم نبود وناچارا ازروی آن رد شدم وماشینم کلی خسارت دید وروزچهارشنبه کلا درگیر تعمیرگاه و غیره بودم وآنقدر برای مسئولین راهداری دعا کردم که نگو ،و،نپرس.

    • جواد ساداتیپاسخ به این دیدگاه
      سه شنبه 10 دی 1398-13:34

      یه جاده جدید برای قایم شهر به ساری بزنید بعضی وقتها که اتفاقی در جاده می افته راهه دیگه ای برای عبور وجود نداره


      ©2013 APG.ir