تعداد بازدید: 2287

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 مرداد 1387-0:0

كشور در بدترين شرايط اقتصادي و سياسي قرار گرفته است

گزارش تکميلي نشست اصلاح طلبان مازندران درمسجد ابوالفضل (ع) ساري


چکيده سخنان جلسه:

دكتر كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي:

** مير حسين موسوي، سيد محمد خاتمي و مهدي كروبي گزينه هاي اصلح براي انتخابات رياست جمهوري اند

** طرح تحول اقتصادي دولت به اقشار آسيب پذير و محروم جامعه ضربه شديدي مي زند.

 ** مدعيان اصولگرايي از ارزش ها و مقدسات نظام براي مقاصد سياسي خويش هزينه مي كنند.

 مهندس نريمان نماينده مردم بابل و بندپي در مجلس شوراي اسلامي:

** با اجراي طرح تحول اقتصادي دولت، تورم، گراني و نقدينگي افزايش پيدا خواهد كرد.

دكتر محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي:

**كشور امروز در بدترين شرايط اقتصادي و سياسي قرار گرفته است

 ** كار به جايي رسيده است كه دنيا در مسايل ورزشي ما دخالت مي كند تا ايران با كدام تيم مسابقه بدهد يا ندهد.

** امروز در قبال اين همه كارهاي خلاف قانون، بي انضباطي مالي و كارشناسي نشده دولت كسي پاسخگو نيست.

مهندس يوسف نژاد نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي:

**با روندي كه دولت در پيش گرفته است، روز به روز وضع اقتصادي مردم بدتر مي شود. احمدي فولادي رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران: كشور هيچ گاه به اندازه امروز با مشكلات متعدد مواجه نبود

** چرا دولت نهم به جاي حل مشكلات مردم، فرافكني مي كند و دولت هاي گذشته را مقصر مي داند؟

گزارش تکميلي:

نشست اصلاح طلبان مازندران باحضور نمايندگان همفكر استاني در مجلس هشتم در مسجد ابوالفضل (ع) ساري برگزار شد. در اين نشست كه با حضور مهندس يوسف نژاد (نماينده مردم ساري)، مهندس نريمان (نماينده مردم بابل و بندپي) دكتر محسني (نماينده مردم نوشهر و چالوس) و دكتر كواكبيان (نماينده مردم سمنان) تشكيل شد مهدي احمدي فولادي رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران در سخناني اظهار داشت: از اين پس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان به ستاد انتخابات اصلاح طلبان مازندران تبديل مي شود و هدف از آن ارتباط مردم با اصلاح طلبان است.

وي افزود: ما امروز دغدغه نظام و گرفتاريها و مشكلات مردم را داريم، ما حاضريم براي حفظ نظام از جان و مال و شرف خود بگذريم تا انحرافي در اصل نظام و انقلاب بوجود نيايد. اصلاح طلبان در مقام حفظ و دفاع از ارزش ها و نظام از مدعيان اصولگرايي به مراتب جلوتر هستند.

احمدي فولادي با ابراز تأسف از محدوديت پيش آمده براي فعاليتهاي حزبي و سياسي جريان اصلاح طلب در كشور تصريح كرد: ما هيچ گاه در طول اين 30 سال به اندازه امروز با مشكلات متعدد در حوزه هاي مختلف مواجه نبوديم. هيچگاه تصور نمي كرديم كه در كشوري كه از نظر ذخاير نفت و گاز رتبه دوم جهاني دارد، دچار مشكل در بحث سوخت، آب و برق و گاز شويم كه ريشه و علت اصلي اين مشكلات از بي تدبيري مسوولان اجرايي است.

وي تأكيد كرد: هر كس كه در مسير اصلاح و پيشرفت نظام با ندانم كاري خود سنگ اندازي كند، بايد پاسخگو باشد. احمدي فولادي با انتقاد از سياست ها و برنامه هاي دولت خاطرنشان كرد: چرا دولت نهم به جاي حل مشكلات مردم به دنبال فرافكني است و مسووليت وضع موجود را به گردن دولت هاي گذشته مي اندازد؟

وي در ادامه با اشاره به برگزاري انتخابات دوره دهم رياست جمهوري در سال آينده تصريح كرد: با حضور خاتمي هم پيروزي اصلاح طلبان قطعي است و هم انسجام و ائتلاف و اجماع اصلاح طلبان روي كانديداي واحد نزديك تر مي شود. در حالي كه تجربه نشان داده است تعدد كانديداهاي اصلاح طلب باعث شكست اصلاح طلبان خواهد شد.

 وي در عين حال افزود: چنانچه به هر دليلي خاتمي وارد صحنه انتخابات نشود اصلاح طلبان روي يك گزينه بايستي به اجماع و اتفاق نظر دست يابند. احمدي فولادي افزود: اصلاح طلبان در انتخابات آينده رياست جمهوري منفعل عمل نمي كنند و در صورت فراهم بودن شرايط عادلانه، رقابتي و آزاد شركت مي كنند و كساني كه صحنه را ترك مي كنند با نظام قهر كرده اند.

 وي در ادامه اظهار داشت: امروز ناتواني مدعيان اصولگرايي در حل مشكلات مردم محرز شده است اين در حالي است كه همه شرايط براي آنها فراهم است. دكتر مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان نيز در اين نشست تصريح كرد: همدلي، وحدت و همسويي اصلاح طلبان در شرايط كنوني بسيار ضروري و حساس است و اين نياز انقلاب، اسلام و نظام است.

وي افزود: اينها كه امروز مدعي اصولگرايي و دفاع از ارزش ها و نظام اند شواهد نشان مي دهد كه در شكل گيري انقلاب و تثبيت نظام و دوران دفاع مقدس حضور كمرنگ يا اصلا حضور نداشته اند و در واقع اصلاح طلبان، صاحبخانه اصلي نظام هستند نه اصولگرايان كه فقط ادعا مي كنند.

 وي در خصوص طرح تحول اقتصادي دولت گفت: اين طرح برنامه اي است كه از قبل توسط دولت طراحي شده است و نمايندگان مجلس هم مثل مردم از رسانه ها آنرا شنيده اند. به گفته وي با فرض سياسي و انتخاباتي نبودن اين طرح واقعيت آن است كه اگر بطور دقيق به ابعاد و اجزاي طرح توجه كنيم جز ضربه زدن بيشتر به اقشار ضعيف و آسيب پذير و محروم دستاورد ديگري ندارد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر نقدينگي جامعه 160 هزار ميليارد تومان است و قرار است در قالب اين طرح مستقيما دولت 90 هزار ميليارد تومان يارانه تزريق كند با اين طرح روز به روز فشارهاي اقتصادي بر مردم بيشتر مي شود در شرايطي كه بدون اجراي آن هر روز مشكلات اقتصادي جامعه از قبيل نقدينگي، تورم و گراني بيشتر مي شود ما چه نيازي به اين طرح اقتصادي داريم؟ با چه داروي شفابخشي در اين طرح مي خواهيم مدعي شويم كه تحول اقتصادي را بوجود آوريم؟ با اين روش اوضاع بدتر مي شود و وابستگي ما به نفت بيشتر مي گردد وي گفت: همه بلدند كه از ذخيره صندوق ارزي استفاده كنند و اين كار عرضه مديريتي نمي خواهد.

 وي با انتقاد از سياستهاي خارجي دولت نهم گفت: متأسفانه موضوع مذاكرات هسته اي جدي گرفته نمي شود و مجلس در جريان كامل آن نيست. وي با دفاع از سياست هاي دولت خاتمي در ماجراي پرونده هسته اي گفت: تمام اقدامات دولت خاتمي با اجازه مقام معظم رهبري بوده است چون طبق قانون اساسي تمام مصوبات شوراي عالي امنيت ملي بايد با نظر رهبري صورت گيرد.

دكتر كواكبيان گفت: بحث انرژي هسته اي از زمان دولت مهندس موسوي شروع شده و سايت نطنز هم در زمان خاتمي احداث شد و دولت نهم نبايد مدعي شود كه تمام دستاوردهاي آن متوجه اين دولت است. نماينده مردم سمنان با انتقاد از طرح برخي مسايل كم اهميت نظير هولوكاست گفت: در طول اين سالها آيا مقام معظم رهبري يك كلمه راجع به هولوكاست حرفي زده اند؟

اگر موضوع داراي اهميت جهاني و به نفع منافع ملي ما بود قطعا بزرگان نظام يادآوري مي كردند. وي اضافه كرد: طرح اين قبيل مسايل هزينه تراشي بيهوده در عرصه ديپلماسي براي ما و مشكلات جانبي ايجاد كرده است. اينها وقت كشي براي نظام است حاصل اين مواضع و اظهار نظرها صدور چهار قطعنامه عليه كشور و نظام بوده است در حالي كه در زمان خاتمي چنين قطعنامه هايي صادر نشده بود.

وي ادامه داد: در سال 86 حدود 115 ميليارد دلار درآمد ارزي داشته ايم كه 90 درصد آنرا صرف كرديم اما دولت خاتمي كشور را با 20 ميليارد دلار اداره كرد. دولت بايد در خصوص اين مقدار هزينه حساب و كتاب پس دهد هزينه هايي صورت گرفت كه بيشتر غير ضروري و در مسايل غير زير بنايي بوده است. نماينده مردم لبنان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه خواستار وحدت و انسجام اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري شد و گفت: تنها راه پيروزي اجماع بر سر يك كانديداي اصلي است.

وي افزود: حزب مردم سالاري معتقد است كه اولويت هاي اصلاح طلبان در انتخابات آينده رياست جمهوري بايد به ترتيب بر روي اين گزينه ها باشد: مير حسين موسوي، خاتمي و كروبي كه اجماع روي اين گزينه ها پيروزي براي كل نظام و ملت و اصلاح طلبان را فراهم مي كند.

دبير كل حزب مردم سالاري اظهار داشت: شايعه رد صلاحيت در انتخابات آينده حربه اي نخ نما از سوي جريان رقيب و برخي نيروهاي منفعل و به قصد تضعيف اصلاح طلبان است. وي افزود: ما معتقديم كه خاتمي بايد حضور جدي در انتخابات داشته باشد و حضور او در انتخابات سال آينده هم به نفع نظام، هم به نفع اصلاحات و هم به نفع اصلاح طلبان است. عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم تصريح كرد: طرح عبور از احمدي نژاد ترفند و تاكتيكي بيش نيست و انحراف افكار عمومي است. اصولگرايان در انتخابات آينده با تمام توان و امكان از احمدي نژاد حمايت مي كنند و پشت سر او محكم مي ايستند.

مهندس نريمان نماينده مردم بابل و بندپي در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست تصريح كرد: مهم ترين عامل موفقيت اصلاح طلبان، حفظ انسجام، يكپارچگي و اجماع است. وي افزود: هنوز الزامات نظام حزبي و فرهنگي حزبي در كشور ما جا نيافته است و يكي از كارهاي مجلس هشتم اين است كه ما نحوه انتخابات در كشور را حزبي كنيم تا الزامات و تعهدات حزبي در كشور رعايت شود و به سمت نهادينه شدن دمكراسي در جامعه حركت كنيم.

 عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم گفت: در اين خصوص مكاتبه اي با مركز پژوهش هاي مجلس هشتم صورت گرفته تا با انجام بررسي هاي لازم در خصوص نوع انتخابات در چند كشور بتوانيم تجربه مفيد و مناسبي را براي ايران پياده كنيم. وي شاخص ترين وجه طرح تحول اقتصادي دولت را پرداخت مستقيم يارانه اعلام كرد و گفت: سووال اصلي اين است كه دولت كدام يارانه را حذف كرده است كه كشور با نقدينگي، تورم و گراني بي سابقه مواجه است و حالا مي خواهد 90 هزار ميليارد تومان يارانه را به بصورت مستقيم پرداخت كند؟

 مهندس نريمان خاطرنشان كرد: بي ترديد با اجراي اين طرح تورم، گراني و نقدينگي افزايش زيادي پيدا خواهد كرد. به گفته وي تورم 200 تا 300 درصدي بخش مسكن در گرو حذف كدام يك از يارانه ها بوده است؟ همه اقتصاد دانان بالاتفاق معتقدند كه با پرداخت مستقيم يارانه، تورم افزايش پيدا مي كند و 30 درصد مردم در برابر 70 درصد بقيه قرار مي گيرند و در اين ميان محصولاتي كه اصلا يارانه به آنها تعلق نمي گيرد، قيمت همراه يا كالاهاي يارانه اي بالاتر مي رود.

 وي افزود: مجلس براي اجراي اين طرح اصلا پولي به دولت نداده است و اگر دقت لازم صورت نگيرد و بررسي كامل انجام نپذيرد كشور و مردم دچار مشكلات جدي مي شوند دولت براي اجراي اين طرح بايد از مجلس مجوز بگيرد و به نفع دولت است كه پشتوانه قوي مجلس هشتم را در رابطه با اجراي اين طرح داشته باشد. تعامل مجلس و دولت خواسته مقام معظم رهبري است.

 دكتر انوشيروان محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست خاطرنشان كرد: اصلاح بهتر و كيفي كردن امور اجرايي از اهداف اصلاح طلبان است. وي افزود: ما امروز در بدترين شرايط اقتصادي و سياسي قرار گرفته ايم تورم و گراني روز به روز بالاتر مي رود. تورم، ظالمانه ترين مالياتي است كه از جيب فقرا دريافت و به جيب اغنيا مي رود كه اين وضعيت با شعارهاي دولت مدعي عدالت محوري تعارض جدي دارد.

دكتر محسني با انتقاد از انفعال و ضعف دستگاه ديپلماسي كشور افزود: كار به جايي رسيده است كه حتي دنيا در مسايل روز شما دخالت مي كنند كه ايران با كدام تيم مسابقه بدهد يا ندهد؟ دكتر محسني با اشاره به طرح تحول اقتصادي دولت نهم گفت: اين طرح چهار ورق بيش نيست و هيچ مبناي علمي و كارشناس ندارد و آينده نامطلوبي را در اين رابطه قابل پيش بيني است.

 وي با انتقاد از دولت گفت: متأسفانه دولت تا به امروز از مجلس براي اجراي اين طرح مجوز نگرفته است ضمن اينكه دولت هم به هيچ كس پاسخگو نيست. وي افزود: اگر زماني در دولت خاتمي بحث آزادي در چارچوب قانون مطرح مي شد آنقدر تبليغات سوء مي كردند اما امروز در قبال اين همه كارهاي خلاف قانون، بي انضباطي مالي و كارشناسي نشده كسي پاسخگو نيست با اجراي اين طرح ما به تورم بالاي 100 درصد مي رسيم و مرگ اقتصادي كشور را انتظار خواهيم كشيد.

مهندس علي اصغر يوسف نژاد نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه تصريح كرد: اصلي ترين وظيفه اصلاح طلبان، اتفاق نظر و اتحاد در انتخابات رياست جمهوري است. بايد هوشياري خود را حفظ كنيم تا به يك كانديداي مقبول و موجه برسيم بايد كاري كنيم كه مردم در همه شهرستانها در انتخابات حضور پيدا كنند. وي عملكرد فراكسيون اقليت مجلس هشتم را در طول اين دو ماه مجلس موفقيت آميز خواند و گفت: مجلس نسبت به مسايل مهم مملكت حساسيت دارد.

 مهندس يوسف نژاد طرح تحول اقتصادي دولت را داراي ايرادات و اشكالات اصلي و اساسي دانست و گفت: اين يك اصل بديهي و ابتدايي در اقتصاد است كه پول وقتي تزريق شود و در توليد نقش نداشته باشد باعث افزايش تورم، قيمت كالا و خدمات مي شود. وي افزود: طرح تحول اقتصادي بعنوان يك تئوري و انديشه از سوي دولت مطرح شده اما بايد مجلس در اجرا و عملياتي نمودن آن در جريان باشد.

 نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي موقعيت اصلاح طلبان در جامعه را خوب و رو به رشد توصيف كرد و گفت: بايد از قابليت هاي مجلس هشتم، اصلاح طلبان به نحو مناسبي استفاده كنند. مهندس محسن نريمان نماينده مردم بابل و بندپي در مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين نشست تصريح كرد: ما در مجلس ششم كه همسو با دولت خاتمي بود به بسياري از نظرات و خواسته هاي دولت با ديد انتقادي توجه مي كرديم و حتي به وزير پيشنهادي دولت رأي نداديم.

وي در خصوص شانس پيروزي احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: اين امر بستگي به اين دارد كه تركيب كانديداهاي اصلاح طلبان را چه كساني تشكيل دهند چنانچه اصلاح طلبان متحد و منسجم عمل كنند پيروزي آنها قطعي تر خواهد بود. عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم اظهار داشت: مجلس به طرح اقتصادي دولت رأي نداده است اما كميسيون ويژه نسبت به اين طرح واكنش نشان خواهد داد.

دكتر محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي نيز تصريح كرد: با اجراي اين طرح و يكباره رها كردن قيمت ها، تورم و گراني لجام گسيخته اي وارد اقتصاد مي شود. دكتر كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سووال كه آيا دعوت و درخواست از مير حسين موسوي براي انتخابات رياست جمهوري بازگشت به سياستهاي دهه 60 نيست، تصريح كرد: كساني كه اين شبهه را مطرح مي كنند شناخت كافي و دقيق از اين مدير موفق نظام ندارند. شخص خاتمي از ته دل مي خواهند كه مير حسين موسوي وارد صحنه شوند بسياري از كساني كه انقلاب را درك كرده اند و به اصطلاح اصولگرا و ارزشي اند به مير حسين موسوي رأي خواهند داد.

دبير كل حزب مردم سالاري در پاسخ به اين پرسش كه چه اصراري به آمدن خاتمي داريد اين پرسش را مطرح كرد كه چه اصراري به نيامدن خاتمي بايد كرد؟ وي افزود: اصرار به آمدن خاتمي شايد يك وجه آن به نفع اصلاح طلبان باشد و اصرار به حضور او هم به نفع اصلاحات است كه بايد روي آن بحث كرد. به گفته اين نماينده اصلاح طلب مجلس هشتم قرار نيست كه اگر دولت اصلاحات مجددا سر كار آمد همان شيوه ها تكرار شود. وي تأكيد كرد: منافع اصلاحات و اصلاح طلبان اقتضاء مي كند كه خاتمي بيايد البته به شرطي كه استراتژي ها و تاكتيك تغيير كند.

نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد شديد از عملكرد جريان مدعي اصولگرايي در كشور گفت: اين جريان با بهره گيري از مقدمات و ارزش هاي مشترك نزد مردم بويژه خانواده هاي شهدا و بسيج، قصد بدنام كردن جريان اصيل و ريشه دار اصلاح طلب را دارد اين در حالي است كه تجربه نشان داده و خواهد داد كه كدام جريان، اصول و ارزش هاي نظام و انقلاب را زير سووال برده است و از كيسه آنها براي مطامع دنيوي و سياسي خرج مي كند.

دكتر كواكبيان با انتقاد از رييس جمهور در معرفي نكردن زود هنگام وزير پيشنهادي امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: نبايد به خاطر تعامل و انجام ندادن وظيفه از رهبري نظام مايه بگذاريم. وي در خصوص آرايش سياسي نمايندگان مجلس هشتم گفت: 70 تا 80 نفر فراكسيون اقليت، 60 نفر فراكسيون حاميان دو آتشه دولت، 80 تا 70 نفر فراكسيون اصولگرايان سنتي و 100 تا 120 نفر را اصولگرايان منتقد دولت (راست سنتي) تشكيل مي دهند.

علي اصغر يوسف نژاد از تشكيل كميسيون تدوين آيين نامه داخلي مجلس خبر داد و گفت: در تركيب اصلي اين كميسيون بنده، دكتر محسني و مهندس نريمان حضور دارند و بر اساس مصوبه اين كميسيون، كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به دو كميسيون تغيير مي كند. نماينده مردم ساري افزود: اصلاح طلبان بايد از گذشته و تجربيات آن درس بگيرند و برآيند حركت آنها به نفع مردم باشد. وي وظيفه هر دولتي را برقراري رفاه، آرامش و آسايش و ايجاد شرايط زندگي سالم براي مردم دانست و با انتقاد از اصولگرايان كه 57 هزار نيروي مجرب با تحصيلات و سابقه 20 تا 30 سال كار در نظام را كنار گذاشته اند، خاطرنشان كرد: با روندي كه دولت به پيش گرفته است نه تنها وضعيت زندگي مردم بهبود پيدا نكرده است بلكه روز به روز وضع اقتصادي مردم بدتر مي شود.

نماينده مردم ساري در مجلس هشتم تصريح كرد: دولت قوي در سايه مجلس قوي بهتر و مفيدتر به مردم خدمت مي كند در حاليكه با روند كنوني چنين چيزي اتفاق نمي افتد. وي افزود: اصلاح طلبان بايد به فكر مردم باشند. توده هاي مردم را فراموش نكنند و صرفا بدنبال خواص و نخبگان نروند. عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم يادآور شد: اصلي ترين وظيفه اصلاح طلبان، حفظ انسجام و همدلي است و آنان بايد از حداكثر امكانات در انتخابات رياست جمهوري سال آينده استفاده كرده تا پيروز شوند.

وي تأكيد كرد: اصلاح طلبان از حاشيه ها پرهيز كنند و به دنبال اجماع و توافق نظر بروند در غير اينصورت با وضع موجود اميدي نيست كه بتوانند به ساخت قدرت برگردند.

 لازم به ذكر اين است در اين نشست اعضاي و فعالان گروههاي اصلاح طلب استان از حزب اعتماد ملي، مردمسالاري، مشاركت، مجاهدين انقلاب اسلامي، كارگزاران، خانه كارگر، حزب اسلامي كار، ‌انجمن اسلامي معلمان، دفتر تحكيم وحدت، مجمع روحانيون مبارز، انجمن اسلامي مهندسين، انجمن اسلامي مدرسين، دانشگاهها و صدها تن از اقشار مختلف مردم بويژه خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.(bashirnews)


  • اکبرنژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 8 مرداد 1387-0:0

    اصلاح طلبان بايد به فكر مردم باشند. توده هاي مردم را فراموش نكنند و صرفا بدنبال خواص و نخبگان نروند. آقای خاتمی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده است .


    ©2013 APG.ir