تعداد بازدید: 2738

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 14 بهمن 1387-0:0

کريمي:تنها سه روستا در مازندران برق ندارند

استاندار مازندران گفت:مازندراني‌ها تا 10 سال ديگر زميني براي تملك نخواهند داشت.


استاندار مازندران با ابراز نگراني از افزايش بي‌رويه تغيير كاربري اراضي كشاورزي در استان گفت: ميزان تغيير اراضي كشاورزي و ساخت ويلاها به‌حدي نگران‌كننده است كه مازندراني‌ها تا 10 سال ديگر زميني براي تملك نخواهند داشت.

سيدمحمد كريمي يادآور شد: با بهره‌برداري از بافت‌هاي فرسوده شهري و هدايت گردشگران و علاقه‌مندان به داشتن واحد مسكوني در مازندران، مي‌توان بدون از بين بردن اراضي كشاورزي توريست و گردشگران استان را نيز حفظ كرد.

 وي با تاكيد بر تهيه طرح جامع اراضي كشاورزي از سوي سازمان جهاد كشاورزي، اظهار داشت: با توجه ميزان نگران‌كننده تغيير كاربري اراضي كشاورزي و افزايش ساخت ويلاها در استان بايد تدابير خاصي در جلوگيري از آن انديشيده شود.

كريمي با بيان اينكه از شش محور تدوين شده توسعه مازندران سه محور تراكم كشت، صنعت و معدن است تصريح كرد: طرح‌هايي مانند سورتينگ و بسته‌بندي و مهار آب‌هاي سطحي در روستاها بايد اجرايي شود. به گفته وي در حال حاضر تنها در 30 درصد از اراضي كشاورزي كشت دوم صورت مي‌گيرد كه در محور توسعه استان هدف رسيدن به چند برابر اين مقدار است.

وي افزود: طرح خروج آب از زمين‌هاي كشاورزي در ماه‌هاي مهر و آبان براي كشت دوم از سوي جهاد كشاورزي استان در حال مطالعه است. استاندار مازندران با اشاره به اينكه روستاييان در پيروزي و تداوم انقلاب تاثير بسزايي داشتند، يادآور شد: تنها 47 درصد از جمعيت مازندران قبل از انقلاب با سواد بودند ولي در همين ايام جشن ريشه‌كني بي‌سوادي در مازندران برگزار خواهد شد در حالي كه درس خواندن براي فرزندان روستاييان ممنوع بود.

وي افزود: در حال حاضر مازندران داراي 180 هزار دانشجو است كه اين ميزان در قبل از انقلاب دو هزار و 600 دانشجو در استان بوده است.

 كريمي با اعلام اينكه هيچ روستايي در مازندران بدون راه دسترسي نيست، گفت: راه دسترسي آخرين روستاهاي مازندران در رامسر و منطقه 3 ‌هزار تنكابن نيز در دهه فجر امسال بهره برداري خواهد شد.

 وي خاطرنشان كرد: تنها سه روستا در مازندران برق ندارند كه آنان نيز امسال از نعمت برق برخوردار خواهند شد.(farsnews)


  • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 14 بهمن 1387-0:0

    به اقای کریمی بگویید از اول شهریور امسال سال نواوری وشکوفایی برق پنج روستا در دهستان لفور شهرستان سوادکوه قعط شده ( روستاهای حاجیکلا ،اسبوکلا، گشنیان ، میرار کلا و لفورک )


    ©2013 APG.ir