تعداد بازدید: 3222

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 بهمن 1387-0:0

طنزي که آقاي استاندار را آشفته ساخت

استاندار مازندران در انتقاد از يك ميان برنامه طنز گفت:در ارج نهادن به هنرمندان، شيپور ازسر ديگر آن باد نشود.


به نوشته سايت استانداري مازندران، سيد محمد كريمي -استاندار مازندران- در همايش شوراهاي اسلامي استان كه دربابلسر برگزار شد، به ميان برنامه طنز اين مراسم كه اجراي نمايش با موضوع شش سال مردود شدن يك دانش آموز مازندراني دركلاس اول بود، واكنش نشان داد و با انتقاد از اجراي اين گونه برنامه ها كه فرهنگ اصيل مازندراني را به تمسخر مي گيرد گفت: كارهنر هرچه باشد قابل ستايش وداراي پيام است اما براي اشاعه فرهنگ و ارج نهادن به هنرمندان شيپور ازسر ديگر آن باد نشود.


وي گفت : وقتي رئيس جمهور محترم درسخنان خود از مازندران به عنوان استان عالم پرور ياد مي كند و يا ما با افتخار ازفرهيختگي ونخبه پروري مازندران درهمه جا سخن مي گوييم ،بسيارسخت است كه به جاي اينكه به طنزي بپردازيم كه به فرهنگ ما خدشه اي وارد نشود ، با نمايش دبيري كه يك دانش آموز را به خاطر تنبلي وماندن دركلاس اول تنبيه مي كند، بخنديم.


كريمي گفت: اين ادبيات درخصوص مازندران ومازندراني هاي شريف و فرهيخته غيرقابل قبول است و بايد اين گونه ادبيات كه ناشي از برنامه اي استعماري است و ما برخي اوقات به دليل بي توجهي آن را تشويق مي كنيم،دوباره تكرار نشود، و ازفرهنگ ما برچيده شود.


وي افزود : اكنون ۳۰سال از انقلاب گذشته و بايد اين مسائل را ازخودمان دوركنيم،چرا كه اساس انقلاب اسلامي ايران و هدف شهدا ي عزيز ما، عزت مداري و سرافرازي ايرانيان است نه اين كه فرهنگ خود رابه تمسخر بگيريم.


كريمي گفت :اين لطيفه ها براي زيركردن استان ماست.

وي افزود:شايسته نيست درمورد فرهنگ استاني كه مهد بزرگ ترين عالمان و دانشمندان است و بسياري از جوانان و نخبگان آن در عرصه هاي مختلف مي درخشند و افتخار آفريني مي كنند، اين گونه قضاوت شود.


جانشين شوراي فرهنگ عمومي مازندران درادامه از همه دست اندركاران وكارشناسان  فرهنگي و هنرمندان استان به خصوص سازمان تبليغات اسلامي ،صداوسيماو اداره فرهنگ وارشاد اسلامي استان خواست تا با برنامه هاي عميق و غني  خود، به گونه اي تدبير كنند که ديگر شاهد برگزاري اين گونه برنامه ها در استان  نباشيم.


  • پنجشنبه 24 بهمن 1387-0:0

    نماینده محترم ولی فقیه در مازندران ، نمایندگان محترم مازندران در مجلس شورای اسلامی ، استاندار محترم مازندران در مقابل بومی سازی دانشگاههای ملی به نفع تهرانیها ساکت نباشید . وارثان و فرزندان مازندران و لشگر 25 کربلا را محروم نکنید . این یک تبعیض آشکار است ...؟! دانش آموزان نخبه مازندرانی که در دوران تحصیل از امکانات کمتری نسبت به آموزش و پرورش تهران برخوردارهستند با تلاش مضاعف در کنکور سراسری دانشگاهها از تهرانیها پیشی می گیرند اما با قانون تبعیض آمیز بومی سازی دانشگاههای ملی از ثبت نام در رشته واقعی و حقیقی مطابق با رتبه خویش باز می مانند؟! آقای رئیس جمهور ، مجلس محترم ، آیا به دستور مقام معظم رهبری (حفظه ا... تعالی) مبنی بر اتحاد ملی و انسجام اسلامی ، نوآوری و شکوفایی ، توجه به نخبگان ، التزام عملی دارید و یا فقط شعار آن را می دهید ولی عمل نمی کنید ؟همانطور که لشگر 25 کربلا در جبهه خط شکن بود فرزندان آنها هم می توانند در جبهه علمی خط شکن باشند و به قله اهداف سند چشم انداز بیست ساله مقام معظم رهبری برسند ....

    • دوشنبه 21 بهمن 1387-0:0

      نه این استاندار مازندرانیه!!کی گفته غیر مازندرانیه!!

      • يکشنبه 20 بهمن 1387-0:0

        آفرين بر اين استاندار غير مازندراني ولي با تعصب ظاهري مازندراني. واقعاً ما و هنرمندان ما دچار يك تخدير فرهنگي شده ايم. يكي از نويسندگان قوي و خوشفكر راجع به تفاوت دلغك با هنرمند مقاله بنويسد بسيار قابل استفاده خواهد بود.


        ©2013 APG.ir