تعداد بازدید: 3448

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 26 شهريور 1388-0:0

مجيدي:سه بار اعلام كردم این خانم هنرپیشه نیست

گزارشي از دردل مجيد مجيدي با مقام معظم رهبري و ماجراي ساختگي بازيگر بودن بانوي بابلي فيلم انتخاباتي مهندس موسوي.


ديدار اهالي فرهنگ و هنر با رهبر معظم انقلاب، با سخنان صميمانه برخي از هنرمندان از جمله مجيد مجيدي برگزار شد.

در اين نشست مجيد مجيدي-سازنده فيلم انتخاباتي مهندس موسوي-در بخشي از دردل هاي خود با رهبري به موضوع هنرپيشه نبودن بازيگر بابلي فيلم تبليغاتي موسوي اشاره کرد:

"چرا همدیگر را متهم می كنیم ... همه چی یكطرفه است... من همین جا اعلام می كنم تلویزیون حق ندارد اصلا تصویر من را پخش كند. برای اینكه مجیدی را می برد در لیست سیاه ... من هیچی ندارم . هرچی دارم از مردم و انقلاب است ...

 اگر درایت و تدبیرخردمندانه شما نبود هر كاری می خواستند می كردند... من آن لیست را دیدم ... تلویزیون حق ندارد حتی در مدیریت جدید هم حق ندارد تصویر من را پخش كند ... همه ضررها بخاطر این است كه عصر خودمان را فراموش كردیم ...به یك وضع نامتعادلی رسیدیم ، به یك وضع بی اخلاقی ، فضای دروغ ، تهمت ... فیلمی كه من ساخته بودم سه بار اعلام كردم این خانم هنرپیشه نیست اما سه بار در رسانه های رسمی اعلام كردند هنرپیشه است ... چرا به اینجا رسیدیم .

فلاش بک:ماجراي آن فيلم چه بود؟

فيلم مستند ميرحسين موسوي شنبه شب،نهم خرداد ماه از شبکه يک تلويزيون پخش شد.در صحنه اي از اين فيلم يک زن دردمند بابلي -که بر روي بخش کوتاهي از صدايش که راجع به انرژي هسته اي بود، نويز انداخته بودند-با هيجان و حرارت خاصي به اظهار نظر پرداخت.

سايت ثانيه نيوز که اخبار مربوط به احمدي نژاد را پخش مي کند مدعي شد اين زن بابلي بازيگر است وجلوي دوربين بازي کرده است.ش

 وجود صحنه هایی از سفر مهندس موسوی به مازندران در این فیلم و اشک های مادری از بابل که در غم و

اعتیاد و بی کاری فرزندان می گریست نمونه ای از مشکلات مناطق شمالی را بازتاب داده بود .


همان زمان مهدي قربانپور-مستندساز بابلي- که سايت هاي حامي احمدي نزاد از او به عنوان دستيار مجيدي نام برده بودند،در گفت و گو با مازندنومه اين خبر را تکذيب کرد:" تصاوير فيلم انتخاباتي ميرحسين موسوي مستند نيست اما من به عنوان يك مستندساز و كسي كه شب گذشته بيننده اين فيلم بودم، بايد بگويم كه تمام فضاهاي فيلم واقعي و مستند است. بنده ارادت خالصانه‌اي به «مجيد مجيدي» دارم و مطمئنم كه ايشان از اعتبار خودشان براي ساخت اين فيلم استفاده كردند و اين فيلم كار خوب و مستندي بود كه در حوزه انتخابات در مورد شخص موسوي ساخته شد."


«مجيد مجيدي» هم همان روزها در گفت‌و‌گو با farsnews با اشاره به انتشار خبري از سوي برخي از سايت‌ها گفت: ادعاي هرگونه بازسازي كاملا كذب محض است و به نظرم انتشار اين گونه اخبار را بايد به حساب بداخلاقي‌هاي سياسي گذاشت. انتشار چنين اخبار كذبي، ترفندهاي نخ‌نما شده و كهنه‌اي است كه نه ما شهامت استفاده از اين ترفندها را داريم، نه مسائل اخلاقي اجازه استفاده از چنين روش‌هايي را به ما مي‌دهد."
مجيدي با اشاره به انتشار اين خبر توسط خبرگزاري فارس به نقل از سايتها گفته بود:"خبرگزاري همچون خبرگزاري فارس بايد متوجه باشد كه با انتشار چنين اخبار كذبي، اعتبار خود را براي هميشه در نزد جامعه فرهنگي از دست خواهد داد."


اما در حالی که سایت‌ها و خبرگزاری‌های حامی احمدی‌نژاد در خبری دروغ مدعی شدند «منیژه حسینیان» در مستند میرحسین بازی کرده و بازیگر محلی است، صدیقه باصری مادری که از اعتیاد فرزندش در این مستند صحبت کرده، کسانی که او را بازیگر خوانده‌اند را به خدا واگذار کرد.


 خبرگزاری‌ها و سایت‌های حامی احمدی‌نژاد، در ادامه‌ی انتشار اخبار کذب و تخریبی علیه میرحسین موسوی در خبری کذب، زنی که در مستند میرحسین از وضعیت اعتیاد و توزیع هرویین و کراک سخن گفته و از موسوی تقاضای تامین سلامت فکری فرزندانش را داشت، «منیژه حسینیان» بازیگر تئاتر خواندند و عنوان کردند که این زن بابلی با هماهنگی قبلی و با سناریوی از پیش تعیین شده به اجرای برنامه خود پرداخته و نقشی عمده را در واقعی جلوه دادن فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی ایفا کرده است.

این دروغ‌پراکنی‌ها در حالی صورت گرفته است که خانمی که فیلم حضور داشت، صدیقه باصری بانوی 51 ساله و رنج دیده شهرستان بابل بود که پس از پیگیری و تماس ghalamnews  برای یافتن وی، او، اعتیاد فرزند جوان خود را تنها دلیل بیان مشکلات به مهندس موسوی دانست.

وی گفته بود: "هیچ پاسخی برای ادعای کسانی که مرا بازیگر خطاب کرده‌اند، ندارم و آنها را که از احساسات پاک و مادرانه من سوءاستفاده کرده‌اند، به خدا واگذار می‌کنم."

این بانوی بابلی اعلام کرده بود: هنگام حضور مهندس موسوی در بابل، مسافت زیادی را برای رسیدن به اتوبوس ایشان دویدم و با اصرار فراوان، ماشین حامل ایشان را متوقف کردم. مهندس موسوی که اصرارهای مرا برای ملاقات با خود دید اجازه ورود مرا به داخل ماشین داد و من که تمام راه‌های نجات برای فرزند جوانم را بسته شده می‌دیدم به ایشان التماس کردم تا برای نجات فرزندم چاره‌ای بیندیشد.

صدیقه باصری یادآور شد: "من مشکلات فرزندم که در این جامعه، آلوده به مواد مخدر شده است را به کسی که احتمال می‌دهم رییس‌جمهور آینده ایران باشد، انتقال دادم تا دیگر فرزندان من و همه جوانان ایران زمین به دام این بلای خانمان‌سوز گرفتار نشوند."


محسن نریمان -نماینده بابل در مجلس -هم درباره ادعای کذب سایت‌های حامی دولت و خبرگزاری فارس که بخشی از فیلم مستند مهندس موسوی را جعلی و ساخته یک بازیگر تئاتر خوانده بودند، اظهار داشت:"من در آن سفر همراه با مهندس موسوی بودم و این زن را که از شهروندان بابلی است به خوبی می‌شناسم.

 گله این زن از اعتیاد فرزندش حقیقتی است که مانند بسیاری حقایقی دیگر از شدت تلخی نمی‌خواهیم آن را باور کنیم. بنابراین عده‌ای با دروغ دانستن آن سعی در کتمان وقایع دارند. این زن شهروندی با تحصیلات زیر دیپلم و خانه‌دار است که فرزند معتادش دانشجوی رشته عمران و از اهالی این شهرستان بوده و من آنان را به عنوان نماینده می‌شناسم.

همچنین در جریان نامه‌های ارسالی آنان در خیل میلیون‌ها نامه ارسال شده و بازنشده به رئیس جمهور هستم که پاسخی نگرفتند و امروز برای کتمان این سوز دل مادری دلسوز، انگ بازیگر تئاتر را به او می‌زنیم. این دروغ، رسوایی دیگری از دروغ‌پردازی سایت حامیان دولت است و اگر راست می‌گویند صحنه‌ای از بازیگری این زن را به ما نشان بدهند."


نماینده مردم بابل به ماجرای سفر مهندس موسوی به بابل و چگونگی دیدار این زن اشاره کرد و توضیح داد: "نگرانی این زن از وضعیت فرزندش به گونه‌ای بود که در ابتدا با کوبیدن شیشه اتومبیل می‌خواست با مهندس صحبت کند و ماموران امنیتی که نگران بمب‌گذاری و اغتشاش بودند، مانع دیدار این زن با مهندس موسوی شدند اما از آن جایی که من این زن را می‌شناختم ،خواستم که اجازه دهند با مهندس صحبت کند."



    ©2013 APG.ir