تعداد بازدید: 2876

توصیه به دیگران 2

شنبه 25 مهر 1388-0:0

از کجور تا سازمان ملل

دکتر علي اصغر جهانگيري -كارآفرين برتر كشو-ر طرح جديد و مدرن كشاورزي خود را در سازمان ملل ارائه خواهد داد.


دکترجهانگيري به مازندنومه گفت: از سوي دانشگاه تهران در سال جاري به عنوان كارآفرين برتر كشور معرفي شده‌ام و طرح ارائه شده نيز مي‌تواند براي هر ايراني با هر ميزان سواد، سرمايه و انگيزه در هر كجاي ايران ايجاد اشتغال كند.

باني مجموعه مردم شناسي کندلوس افزود: طرح‌هاي كارآفريني ارائه شده مي‌تواند براي خيل عظيمي از جوانان بيكار در استان‌هاي كشور قابل اجرا شود و بدين ترتيب ريشه بيكاري را بخشكاند.

 جهانگيري خاطرنشان كرد: به زودي طرح جديد و مدرن كشاورزي را در قالب DVD تحت عنوان كشاورزي قرن 21 روانه بازار خواهد شد كه در آن شيوه‌هاي مدرن و جديد كشاورزي را كه تاكنون در ايران وجود نداشته است را آموزش خواهد داد كه شامل هزاران سوژه جديد كشاورزي با ارزش افزوده بسيار بالايي است.

وي درباره اين طرح نيز بيان داشت: منطقه كجور كه هيچ امكاناتي نظير برق، تلفن، راه و مدرسه نبود با برخورداري از طبيعت زيباي منطقه و با كمك دانش آموزان و خانواده‌هاي آنها صدها محصول بدست آورده و صدها شغل ارزنده را به همراه آورد در حاليكه كندلوس امروزه به شهرتي جهاني رسيده است و از تمام امكانات رفاهي قرن حاضر بهره‌مند است .

 وي درباره ويژگي‌هاي اين طرح اظهار داشت: يك بار كشت براي 20 سال، عدم نياز به كاشت هرساله، كود و سم و غيره، مصونيت در مقابل حيوانات به‌دليل بوي تند گياهان، ارزش اقتصادي آن كه حداقل 10 برابر محصول سنتي است، عدم نگراني از فاسد شدن محصول و ارسال آن به بازار در فرصت و شرايط مناسب از جمله ويژگي‌هاي اين طرح است.



©2013 APG.ir