تعداد بازدید: 4088

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 27 مهر 1388-0:0

10 دانشجوي دانشگاه مازندران به دادگاه رفتند

دادگاه 10 نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران که به اتهام «اخلال در نظم عمومي» در حوادث انتخابات دستگير شده بودند،هفته گذشته در شعبه 101 دادگاه عمومي و انقلاب بابلسر برگزار شد.


 بنا بر خبر ارسالي به مازندنومه؛

 دوشنبه هفته گذشته دادگاه دسته جمعی 10 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران که پس از حوادث خرداد ماه این دانشگاه بازداشت شده بودند، برگزار شد. محاکمه ی این دانشجویان در حالی در شعبه ی 101 دادگاه عمومی و انقلاب بابلسر برگزار گردید که برای نیمی از این دانشجویان هیچ احضاریه ای برای حضور در دادگاه ارسال نشده بود.

میلاد حسینی کشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی، علی دنیاری، رحمان یعقوبی، مجید اقایی و سمکو بابکری 10 دانشجویی بودند که پس از انکه مدتی را به دلیل تجمعات 25و 26 خرداد در بازداشت بودند، مورد محاکمه قرار گرفتند.

براساس آنچه که در احضاریه ی این دانشجویان ذکر شده، اتهام این دانشجویان «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است. اما هنگام حضور دانشجویان در دادگاه، در کیفرخواستی که بدون حضور مدعی العموم توسط خود قاضی قرایت شد، این اتهام به «برگزاری تجمع غیر قانونی» تغییر کرده بود.

پس از احضار گسترده ی دانشجویان دانشگاه مازندران به کمیته ی انضباطی کمیته ی انضباطی دانشگاه مازندران با صدور 9 ترم تعلیق یک نیمساله به دانشجویان این دانشگاه فشارها بر این دانشجویان را افزایش داد.

  چهار دانشجوی این دانشگاه به نام های مازیار یزدانی نیا، رحمان یعقوبی، علی عباسی و احسان احسانی به یک ترم محرومیت از تحصیل قطعی محکوم شدند و پنج دانشجوی دیگر به نام های میلاد حسینی کشتان، رضا عرب، علی نظری، سیاوش صفوی و آرنوش ازرحیمی به یک ترم تعلیق از تحصیل به صورت معلق محکوم شده اند.

بنابر گزارش رسيده ، دیگر دانشجویان احضار شده به کمیته ی انضباطی که شامل 40 نفر از فعالان این دانشگاه می باشند به توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده محکوم شده اند.

تمامی دانشجویان فوق الذکر به اتهام آنچه که اخلال در نظم عمومی خوانده می شد خرداد و تیر ماه گذشته را در بازداشت به سر بردند.

در همین ارتباط نیز هفته ی گدشته سه نفر از اعضای شورای مرکزی واحد زنان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران به اخراج از خوابگاه محکوم شدند.


  • سه شنبه 28 مهر 1388-0:0

    اينها فكر كردند كه از دماغ مبارك فيل افتاده اند!! برخورد با اين عاملان ناامني فضاي علمي دانشگاه امري بديهي است.


    ©2013 APG.ir