تعداد بازدید: 2360

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 آبان 1388-0:0

همه خبرها در ارشاد است

اظهارنظرهاي جذاب و  شيرين مدير کل جديد ارشاد مازندران حتي برخي اصلاح طلبان و هنرمندان و روزنامه نگاران غيردولتي را ذوق زده کرده و به تعجب واداشته است!


مازندنومه:

نشست هاي پي در پي و اظهارنظرهاي شنيدني مديرکل جديد فرهنگ و ارشاد مازندران اين روزها خبرساز شده است. هادي ابراهيمي با پشتوانه فرهنگي و هنري که از رسانه ملي با خود دارد و نيز چند سالي روزنامه نگاري،نشان داده که حرف هايي تازه براي گفتن دارد.

سخنان شيرين او حتي برخي اصلاح طلبان و هنرمندان و روزنامه نگاران غيردولتي را ذوق زده کرده است!

او در هفته هاي اخير چندين نشست با اهالي فرهنگ و هنر برپا کرده است و تلاش دارد نشاط فرهنگي را در استان تزريق کند.

ابراهيمي مي داند که بايد تلاش مضاعفي از خود بروز دهد،چرا که ارشاد استان  خوابي چهارساله را پشت سر گذاشته است و او هم بايد همراهانش را از اين خواب فرهنگي بيدار کند و هم اين که کارهايي ماندگار و اساسي از خود به يادگار بگذارد.

ابراهيمي توانست استاندار را متقاعد کند که در آغازين روزهاي حضورش در ارشاد از اين اداره کل ديدار کند.او حتي از کريمي قول مساعدت مالي نيز دريافت کرد و استاندار را به ديدار تئاتري ها برد.

ابراهيمي خوب استارت زده است و اميدهايي را دوباره در دل اهالي فرهنگ و رسانه زنده کرده است.او تلاش داشته ثابت کند مجموعه فرهنگ و ارشاد از مدار اصلي خود خارج شده است و وي توانايي آن را دارد که مروج فرهنگ و ارشادي جذاب و به روز باشد.او خود گفته بود هدفش جذب حداکثري و دفع حداقلي است.بايد منتظر نشست و ادامه کار او را تماشا کرد.

چکيده اي از نقطه نظرات خواندني مديرکل ارشاد مازندران را اين جا ببينيد:http://mazandnume.com/?PNID=V10129

آن چه در پي آمده گزارشي است از حضور استاندار مازندران دراداره کل ارشاد مازندران که از سوي روابط عمومي اين اداره کل براي ما ارسال شده است:

_____________________________

استاندار مازندران بعد از ظهر روز شنبه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آمد و با کارکنان این مجموعه دیدار کرد.

مهندس کریمی پس از بازدید از واحدهای مختلف این اداره کل در نشستی با مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به تشریح دیدگاه های فرهنگی خود پرداخت.

وي هدف از این بازدید و حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در راستای رویکرد فرهنگی دولت دهم عنوان کرد و گفت: اگر به فرهنگ مردم بپردازیم و توجه نکنیم در هیچ عرصه ای به موفقیت دست نمی یابیم.

سید محمد کریمی افزود: زندگی زمانی لذت بخش و با مفهوم خواهد بود که توام با مولفه های فرهنگی باشد.

 وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی استان باید زمینه حضور حامیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی را در عرصه فرهنگ و هنر فراهم کنند افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری از جذابیت های فراوانی برای عموم مردم برخوردار است و بخش خصوصی می تواند بهترین بهره را از این جذابیت ببرد.

استاندار به فعالیتهای سایر کشورهای دنیا و منطقه برای جذب و جلب گردشگران با ابزارهای فرهنگي و هنری اشاره کرد و گفت: امروز شاهدیم در دبی با کنسرتهای ایرانی که بسیاری از آنها فاقد هویت و ارزشهای فرهنگی است به جذب مخاطبان ایرانی می پردازند در حالی که مي توان در فضایی توام با معیارهای اسلامی و ایرانی به اجرای کنسرتهای فاخر و با نشاط در استان گردشگرپذیری چون مازندران پرداخت و گردشگری را متحول کرد.

 کریمی به سفر میلیون ها گردشگر در تعطیلات نوروزی به مازندران اشاره کرد و گفت: گردش مالی این سفرها حدود 500 میلیارد تومان است که متاسفانه فعالیتهای فرهنگی و هنری در این درآمدزایی نقش کم رنگی دارند.

 استاندار موازی کاری دستگاه های فرهنگی را یکی از معضلات و موانع توسعه فرهنگی برشمرد و افزود: باید در حوزه فرهنگ به هم افزایی مدیریتی دست یافت.

 کریمی در بخش دیگر سخنانش حمایت معنوی و مالی ازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را برای تحقق توسعه فرهنگی استان ضرورتی اساسی توصیف کرد و برای تامین اعتبارات مورد نیاز این مجموعه قول مساعد داد.

 در آغاز این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از توجه استاندار به عرصه فرهنگ و هنر قدردانی کرد و این حضور را بیانگر دغدغه مقام ارشد استان نسبت به توسعه فرهنگی مازندران توصیف کرد و این حمایت را امیدوار کننده دانست.

 هادی ابراهیمی به ظرفیت های کم نظیر فرهنگی و هنری مازندران اشاره کرد و گفت: تقویت فرهنگ بومی استان ره آوردهای ماندگاری در عرصه های مختلف برای مردم استان به همراه خواهد داشت.

 وی به سرانه ناچیز فرهنگی مازندرانی ها اشاره کرد و گفت: با اعتبارات کنونی نمی توان پاسخگوی مطالبات فرهنگی و هنری مردم استان و میلیون ها گردشگر بود.

 ابراهیمی به داشته های غنی و شخصیتهای برجسته فرهنگی استاان اشاره کرد و گفت: شيخ فضل ا... نوری، علامه میر حیدر آملی، نیما یوشیج و سلمان هراتی و.. . از جمله شخصیت هایی محسوب می شوند که زندگی و آثار پربارشان برای نسل کنونی ناشناخته مانده و بايد به مردم معرفی شوند.

 وی برضرورت راه اندازی شورای راهبردی فرهنگ و هنر استان مازندران تاکید کرد و گفت: نگاه بنیادین و زیربنایی استاندار مازندران که در قالب منشوری هشت ماده ای ترسیم شده است نیازمند برنامه ریزی، تعامل با اهالی فرهنگ و هنر و تخصیص اعتبارات حمایتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره رسانه های دیجیتالی، نمایشگاه بزرگ کتاب، جشنواره امیری خوانی و جشنواره سراسری شعر علوی را از جمله فعالیتهای فراگیر برشمرد که در پاییز امسال برگزار می شود.

پس از این نشست استاندار مازندران، مدیر روابط عمومی استانداری ، مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره تئاتر استان كه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران برگزار می شود رفتند و در نشست نقد و بررسی نمایش خاكريز شمالي حضور یافتند.



©2013 APG.ir