تعداد بازدید: 2635

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 17 آبان 1388-0:0

مازندران ِ دیجیتالي

مازندران روزهاي پاياني آبان ماه ميزبان جشنواره‌ی سراسري رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.


 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اعلام اين خبر به مازندنومه گفت:جشنواره‌ی سراسري رسانه‌های دیجیتال، که با اهدافی مهم و والا همچون جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملّی و اسلامی ‌در حوزه رسانه‌های دیجیتال، ایجاد جایگاهی سالانه برای عرضه و ارزیابی رسانه های دیجیتال در کشور، فراهم کردن محیطی به منظور ‌ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال و نیز توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال 23 ابان در ساري اغاز مي شود.

هادي ابراهيمي افزود:نرم افزارهای رسانه ای، نرم افزار های تلفن همراه، بازیها و سرگرمی های دیجیتال، پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها، هنرهای دیجیتال، فن آوری و نو آوری در رسانه های دیجیتال از جمله بخش هاي اين نمايشگاه محسوب مي شود.

 وي هدف از برگزاري نمايشگاه را ايجاد جايگاه معتبر رسمي نرم افزار هاي فرهنگي، جريان سازي براي توليد نرم افزارها، توسعه زبان و خط فارسي در دنياي مجازي ،افزايش رقابت و هم افزايي اعلام کرد.

 وي اظهار داشت:متخصصين و مديران مرتبط با رسانه هاي ديجيتال در اين نمايشگاه دستاوردها و فعاليت هاي خود را جهت آشنايي عموم و شركت هاي مختلف به نمايش مي گذارند.

 ابراهيمي از جمعيت جوان كشور به عنوان اصلي ترين جامعه هدف رسانه‌هاي ديجيتال و بازي‌هاي رايانه‌اي ياد كرد و گفت: ميانگين سني 90 درصد از مخاطبان اينترنت و بازي هاي يارانه هاي در كشور، كمتر از 25 سال است.

وي افزود: برگزاري جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در شرايطي صورت مي گيرد كه كشور‌ ما در شرايط گذار به مرحله‌اي جديد و مدرن به سر مي‌برد و برپايي اين جشنواره مي‌تواند نقشي مؤثر و هدفمندي در جريان اين انتقال و گذار، ايفا كند.

 ابراهيمي افزود: مقوله رسانه‌هاي ديجيتال به شكل صحيحي براي جامعه تعريف نشده و خلاء فرهنگ‌سازي در اين زمينه محسوس است. مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تصريح كرد: در حال حاضر جامعه ما دچار معضل برخورد با مباني مدرن موجود در رسانه‌هاي ديجيتال بوده و تاكنون به واردات اين‌گونه تكنولوژي‌ها اقدام كرده‌ايم اما فرهنگ‌سازي لازم در اين زمينه انجام نشده است.چنين نمايشگاههايي مي تواند موجبات اشنايي عموم مردم را با رسانه هاي ديجيتال فراهم كند.


خبر دوم ما مربوط به برگزاري نشست مدیران صدا و سیمای مرکز مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 در آغاز این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هدف از تفاهم و تعامل دو دستگاه فرهنگی استان را دست یابی به راهکاری هدفمند در فراگیری و تأثیرگذاری رویدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت : صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی از قابلیت ها و ظرفیت بسیاری برای فعالیتهای مشترک و پر بازده برخوردارند که در سایه ارتباط و همکاری های صمیمانه ره آوردهای ارزنده ای برای مردم استان به همراه خواهد داشت .

 هادی ابراهیمی افزود : بسیاری از تولیدات فرهنگی و هنری ، هنرمندان و فرهیختگان استان می تواند از در سایه تعامل با رسانه ملی مخاطبانی گسترده پیدا کند .

وی اظهار داشت : می توان با برنامه ریزی مناسب تولیدات مشترکی را برای مردم استان رقم زد و مردم استان را توانمندی های هنرمندان و فرهیختگان بهره مند ساخت .

در ادامه این نشست مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه رسانه ملی در مازندران از تعامل و همکاری تنگاتنگ با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال می کند ، افزود : هنرمندان و فرهیختگان بسیاری با انجمن ها و مراکز فرهنگی ارشاد اسلامی در ارتباط هستند که محصولاتشان می تواند از طریق این شبکه انعکاس یابد .

بهرام حمیدی افزود : فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند همچون پلی ، اهالی فرهنگ و هنر را به رسانه ملی مرتبط سازد .

وی خواستار برپایی نشست های ماهانه برای فعالیتهای مشترک دو مجموعه فرهنگی استان شد و افزود : در جلسات مشترک می توان به مهندسی مناسبی برای ترویج و گسترش فرهنگ بومی استان دست یافت .

 مدیر رسانه ملی در مازندران با بیان اینکه ما نمی توانیم خود را از هم جدا بدانیم افزود : فرهنگ و هنر استان مختص به دستگاه خاصی نیست و همگان موظفند در راه تحقق توسعه فرهنگی تلاش کنند .

 وی تصریح کرد : تعامل صدا و سیما و ارشاد در حوزه هایی نظیر نمایش ، موسیقی و فیلم ره آوردهای ارزنده ای برای این حوزه های پر مخاطب خواهد داشت .

در ادامه این نشست پیرامون نحوه برپایی جشنواره امیری خوانی در عید غدیر بحث و بررسی شد .



    ©2013 APG.ir