تعداد بازدید: 2818

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 28 آبان 1388-0:0

همگام با نمايشگاه رسانه هاي مجازي(9)

يک پرسش:استقبال مردم مازندران از نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي چگونه است؟


پنج شنبه- ششمين روز از نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال مازندران- شلوغ تر از روزهاي گذشته برپا شد.برخي غرفه داران از استقبال کم رنگ مردم مازندران-به خصوص ساروي ها- گله داشتند،هر چند حضور مردم هر روز نسبت روز قبل پررنگ تر مي شود.


مازندنومه کم جلوه بودن ظاهري حضور مردم مازندران را در روزهاي اول برپايي نمايشگاه،بنابه دلايلي مي داند که به برخي از آن ها اشاره مي شود:


1- مازندران از نظر جغرافيايي استاني کشيده و دراز است.فاصله مرکز استان-ساري- تا برخي شهرها(از جمله شهرستان هاي غربي)به چند ساعت هم مي رسد.حضور در نمايشگاه ساري براي مردم تعدادي از شهرستان هاي مازندران اقتصادي و به صرفه نيست.


2-مازندران علي رغم ظاهر سبز و دلفريب،فقري نهفته و دروني دارد.مردم مازندران اغلب کارگر و کشاورزند يا در مشاغل کم اهميت خدماتي مشغول کارند.غم نان دل مشغولي نخست بيشتر مازني هاست. در اين شرايط دشوار اقتصادي،حضور در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي و خريد نرم افزار و سي دي و دي وي دي هرگز اولويت آنان نخواهد بود.


3-رسانه هاي مجازي وديجيتالي مقوله اي نو و جوان در کشور است.در ايران و ميان خانواده هاي ايراني هنوز اين پديده تمام و کمال جا نيفتاده است؛بنابراين نمي توان توقع داشت که استقبال از اين نمايشگاه همچون نمايشگاه پوشاک و مبل و خودرو و حتي نمايشگاه کتاب باشد؛چه بازديد از اين گونه نمايشگاه ها بين خانواده ها نهادينه شده است.


4-تبليغات براي حضور مردم در اين نمايشگاه مطلوب نبود.تا امروز تصاويري از نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال بر روي آنتن تلويزيون محلي نرفت و بيل بوردها و بنرهاي برپايي نمايشگاه را  حتي در شهر ساري به ندرت مي توان مشاهده کرد.شايد اگر مردم آگاه تر مي شدند، آمار بازديدکنندگان چند درصدي بالاتر مي رفت؛هر چند بنا بر دلايل گفته شده در بندهاي بالا و نيز موضوعي مهم به اسم آخر برج(!)- که در ذهن برگزار کنندگان مغفول مانده است- استقبال فوق العاده را از استاني مثل مازندران نمي توان انتظار داشت.


به نظر مي رسد استقبال از چنين نمايشگاه هايي در سال هاي آينده و در دوره هاي آتي بهتر خواهد شد.غرفه داران-که قريب به اتفاق از پاي تخت آمده اند-نبايد فضاي فرهنگي و اقتصادي تهران را با استاني چون مازندران مقايسه کنند و بايد به فروش و سود نسبي قناعت کنند.هر چند بانيان نمايشگاه با تمهيداتي چون اعطاي غرفه هاي رايگان،وعده ناهاررايگان،سرويس رفت و آمد رايگان تا هتل و اقامت با هزينه کم تر از يک سوم قيمت واقعي در هتل بادله سعي کرده اند به غرفه داران سخت نگذرد و زيان نبينند.


به نظر ما حضور اين شرکت ها در مازندران منفعت نسبي براي هر دو طرف داشته است:هم مازندراني ها که از نزديک با رسانه هاي ديجيتالي و مجازي آشنا شدند و نرم افزار خريدند و هم شرکت کنندگان که چند روزي را در هوا و طبيعت استان گذراندند و ضرر هم نکردند.


پيش بيني مي شود در روزهاي پاياني نمايشگاه حضور مردم بيشتر شود.اوج مراجعه بازديدکنندگان روز جمعه خواهد بود.


  • پنجشنبه 28 آبان 1388-0:0

    شنیدم بنرهای ارشاد رو راه ترابری و شهرداری ساری کنده!!پیش این تهرانی ها خیلی آبروداری کردند!حالا نمی شد چند روز راه و ترابری و شهرداری دندون رو جگر مي گذاشتند و پارچه ها و بنرها رو پاره نمي کردند؟!مثلا"خیلی قانون مدارند؟اسب با بارش گم می شاه اینا پالان رو چسبیده اند!


    ©2013 APG.ir