تعداد بازدید: 2699

توصیه به دیگران 1

جمعه 29 آبان 1388-0:0

همگام با نمايشگاه رسانه هاي مجازي(11)

علي صابري-دبير جامعه اسلامي مهندسين و دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري در مازندران-در بازديد از غرفه مازندنومه گفت: انتصاب طاهايي دليل تضعيف اصولگرايان نيست؛چرا که رفتار استاندار جديد قطعا"اصولگرايانه خواهد بود-مجمع نمايندگان مازندران بايد سليقه هاي شخصي را کنار بگذارند و استاني فکر کنند.


صابري که صبح روز جمعه از نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال بازديد کرد،پس از چند ماه سکوت و به قول خودش روزه خبري با مازندنومه گفت و گو کرد.


وي درباره استاندار جديد مازندران اين گونه نظرداد:"طاهايي فردي جنرال  وکل نگر است.او معاون سياسي مجدآرا بود و در التهابات سال هاي 64-63 با احتياط عمل کرد."


صابري افزود:استاندار مازندران را فردي هوشمند مي دانم که تلاش دارد همه طيف ها را راضي نگه دارد،طاهايي در زمان جنگ هم تعادل سياسي داشت و علما را راضي نگه داشته است.


از اين فعال سياسي پرسيديم که چرا انتصاب طاهايي باعث خرسندي چپ سنتي و برخي اصلاح طلب ها ي مازندران شده است؟صابري تصريح کرد:برنامه دولت دهم آرامش بخشي و رفع التهابات در استان است و انتصاب طاهايي دليل تضعيف اصولگرايان نيست؛چرا که رفتار استاندار جديد قطعا"اصولگرايانه خواهد بود.


از دبير جامعه اسلامي مهندسين درباره انتظاراتش ازاستاندار مازندران پرسيديم که پاسخ داد:چون طاهايي مازندران را به خوبي مي شناسد انتظار دارم کم و کاستي هاي مازندران را رفع کند،نقاط مثبت را تقويت کرده، کمبودها را از بين ببرد.


وي تاکيد کرد:از مهندس طاهايي انتظار مي رود حضور بيشتري در استانداري داشته و در دسترس باشد و محدوديت هاي دفتري را کنار بگذارد.


صابري ضمن تاکيد بر اين نکته که مهندس طاهايي بايد ديوار بين استاندار و مردم را بردارد، افزود:استاندار بايد 12 تا 14 ساعت در شبانه روز وقت بگذارد و کار کند و به ملاقات هاي عمومي سه شنبه ها با مردم پايبند باشد و شان پاسخگويي خودش را حفظ کند.


اين فعال سياسي اصولگرا در بخش ديگري از اين گفت و گو درباره وضعيت مجمع نمايندگان مازندران و عملکرد نماينده هاي مازندران در مجلس گفت:اگر مردم نماينده هاي باتجربه،توانا و داراي تحصيلات بالا را انتخاب کنند،بسياري از مشکلات کنوني پيش نمي آمد.


وي ادامه داد:منتخبان مردم قبل از ورود به مجلس بايد سابقه موفق کار اجرايي داشته باشند و تلاش نکنند با تبليغات رنگارنگ و صرف مخارج زياد وارد مجلس شوند،در اين صورت بعد از ورود به مجلس تصميم هاي آنان زيربنايي نخواهد بود و سليقه اي عمل خواهند کرد.


صابري استدلال کرد:در دنيايي قرار داريم که کار جمعي جواب مي دهد و فرديت طرفداري ندارد؛وقتي شرکت هاي چند مليتي در دنيا تشکيل شده،کار انفرادي و سليقه اي ديگرجوابگو نيست.


وي توصيه کرد:مجمع نمايندگان مازندران بايد سليقه هاي شخصي را کنار بگذارد و استاني فکر کند و هدف بايد توسعه استان مازندران باشد.

در ادامه گفت و گو از رييس شوراي هماهنگي اصولگرايان مازندران پرسيديم:چرا مجمع نمايندگان ساير استان ها در کنار هم کار مي کنند و همه دعواهاي سياسي شان درون مجلس است،نه خارج از آن و در استان خود کنار هم تصميم مي گيرند،اما بين نماينده هاي مازندراني انشقاق و پراکندگي وجود دارد؟ که اين فعال سياسي اظهار داشت:براي اين که متاسفانه بيشتر نماينده هاي مازندراني تشکيلاتي نيستند و با مفهوم حزب و کار تشکيلاتي بيگانه اند.


وي ضمن مهم دانستن حزبي بودن نامزدها و نمايندگان مجلس افزود:اگر پشت نماينده اي حزب و تشکيلات باشد-مثل نماينده هاي برخي استان هاي کشور- و فرد يا افراد خاصي به عنوان اسپانسر مالي وسياسي دخالتي نداشته باشد،آن وقت اين مجمع نمايندگان تشکيلاتي-از هر گروه و جرياني که باشند- بلدند چگونه کنار هم کار کنند.

دبير جامعه اسلامي مهندسين استان تصريح کرد:بيشتر نمايندگان مازندراني عضو تشکيلات نيستند و کار حزبي را برنمي تابند،به همين دليل به مهارت کار کردن کنار هم  آشنا نيستند  وشخصي عمل مي کنند که نتيجه همين است که مشاهده مي کنيد.


در بخش ديگري از اين گفت وگو از مدير کل فني وحرفه اي مازندران درباره عبدالرضاشيخ الاسلام- وزيرکار دولت دهم-سئوال کرديم که پاسخ داد:وي فردي آرام،مذهبي و باحوصله است که کم تر اظهار نظر مي کند و سعي مي کند کارشناسانه نظر بدهد،از جمله اظهارات شان درباره تغيير قانون کار که نظراتي کارشناسانه ارائه دادند.


در ادامه پاي رسانه هاي استان و رابطه شان را با مديران دستگاه هاي اجرايي به وسط کشانديم و از پاسخگو نبودن و انتقاد ناپذيربودن برخي مديران گفتيم که مديرکل فني وحرفه اي مازندران اظهار داشت:برخي مديران تلاش مي کنند با دادن رپرتاژ به مطبوعات به معرفي عملکرد و ارايه آمار بپردازند که اين کار غيرقانوني است،بازتاب عملکرد دستگاه ها بايد از طريق روابط عمومي به رسانه ها ارسال شود.خبرنگارارن هم نبايد براي گرفتن آگهي و رپرتاژ نزد مديران بروند و بايد با ارايه خبرهاي مفيد و سازنده باعث توسعه استان شوند.


صابري افزود:ما در استان مديران خوبي داريم که رسانه  و ابزاري براي مطرح شدن و بازتاب کارشان ندارند اما در عوض مديران ضعيفي داريم که با در اختيار داشتن امکانات مالي و...سريع مطرح شده اند.


اين فعال سياسي اصولگرا در پايان اظهارداشت:مازندنومه را رسانه اي بي نظر مي دانم که سعي مي کند خبرها و اطلاعات دست اول و تازه را به مخاطبان برساند.



©2013 APG.ir