تعداد بازدید: 2286

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 آذر 1388-0:0

رحيمي:شهيد محسوب شدن كردان به نظر بنياد شهيد بستگي دارد

اعضاي هيئت دولت به اتفاق معاون اول رئيس جمهور در مراسم تشييع مرحوم علي كردان در ساري شركت مي‌كنند.


 مرحوم علي كردان كه دو روز گذشته بر اثر بيماري سرطان خون دار فاني را وداع گفت، روز سه شنبه از مقابل مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري تشييع شد و قرار است روز چهارشنبه در زادگاهش شهرستان ساري نيز تشييع شود.


به گفته عضو ستاد ترحيم و تشييع مرحوم علي كردان، رحيمي معاون اول رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در مراسم تشييع علي كردان شركت مي‌كنند.


هادي ابراهيمي به مازندنومه گفت: امشب نيز مراسم شب وداع علي كردان با حضور همشهريان وي در حسينيه عاشقان كربلاي ساري برگزار مي‌شود.


وي درباره لغو مراسم شب وداع شهداي گمنام ساري نيز خاطرنشان كرد: اين مراسم به دليل همزماني با مراسم تشييع و تدفين مرحوم علي كردان به هفته بعد موكول شد.

اما معاون اول رئيس جمهور در خصوص شهيد محسوب شدن كردان گفت: موضوع شهيد محسوب شدن كردان به نظر و تشخيص بنياد شهيد بستگي دارد و آنها بايد در اين زمينه بررسي و اظهار نظر كنند.

به نوشته farsnews  محمد رضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور در حاشيه مراسم تشيع پيكر محروم علي كردان در جمع خبرنگاران در خصوص اينكه آيا كردان شيميايي بوده است و آيا شهيد محسوب مي‌شود؟ گفت: اين موضوع به نظر و تشخيص بنياد شهيد بستگي دارد و آنها بايد در اين زمينه بررسي و اظهار نظر كنند.


وي افزود: آقاي كردان وقتي براي بازرسي به پيرانشهر رفته بودند بعد از بمباران شيميايي عراقي‌ها، به مواد شيميايي آلوده شده بودند، البته ما هم كه از دوستان ايشان بوديم از اين موضوع اطلاعي نداشتيم و ظاهرا ايشان در جلسه استيضاح خود به اين مساله اشاره كردند.


معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه در برخي سايت‌ها نوشته‌اند مرحوم كردان از يك بيماري صعب‌العلاج رنج مي‌برد و در اثر اين بيماري فوت كرده است گفت: بيان اينگونه حرف‌ها در حالي است كه بنا بر آنچه پزشك ايشان گفته بودند، آثار بيماري قبلي در ايشان نمانده بود و به نظر من مجموعه رفتارهايي كه در مورد آقاي كردان انجام شد يكي از عللي بود كه وي را در اين سن از دنيا رفت.

در همين راستا نماينده ساري در مجلس پيامي صادر کرد که يک نسخه از آن به دست ما رسيده است.

در بخشي از متن پيام تسليت شجاعي آمده:" وداع غم انگيز و جانكاه عزيزترين يار وهمراهم را در حال‌و هوايي تجربه مي‌كنم كه آسمان از سياه ترين رنگ ممكن بر من تگرك غم مي‌بارد و در غبار آلود ترين حالت خويش زير پاي من مي‌نالد و مرا در اين مصيبت عظيم تنها تر از هميشه به امتحاني بزرگ فرا مي‌خواند.

در بخش ديگري از اين پيام آمده:"كردان كه در برادري همتايي نداشت با كوله باري از خدمت و خاطراتي از محبت و يادگاري از مظلوميت دار فاني را وداع گفت و به ديار باقي شتافت،خادم بي‌نظيري كه به شهادت مديراني همچون حقير ، هرگز خستگي و دلسردي و ياس را ملاقات نكرد و حتي يك لحظه انديشه بلند ديني اش را فداي مشاجرات فردي نكرده و در ولايت پذيري و اسلام خواهي اش ، درنگي را جايز نمي‌دانست".



    ©2013 APG.ir