تعداد بازدید: 2354

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 آذر 1388-0:0

فوقي:مسئولان نمي دانند مساجد چه وضعيتي دارد!

مسوول کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران گفت:مهمترین مشکل ما این است که مساجد متولی خاصی ندارند-برخی مسوولان از وضعیت مساجد با خبر نیستند


فوقی ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت : مازندران 3 هزار و 500 مسجد دارد که از این میان 800 مسجد دارای امام جماعت ثابت هستند.

به گزارش مازندنومه مسوول کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان این که از گلوگاه تا آمل مساجد دارای امام جماعت هستند، افزود: به علت نبودن امام جماعت، کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در غرب استان کم تر از ساير نقاط استان است.

وي تصریح کرد: سال گذشته استان مازندران دارای 143 کانون بودکه تاکنون50 کانون دیگر نیز اضافه شده است.

وی افزود: مهمترین مشکل این است که مساجد متولی خاصی ندارند.

فوقی با اشاره به این که برخی مسوولان از وضعیت مساجد با خبر نیستند،افزود: بعضي مسوولان نیز با مطلع بودن از وضعیت مساجد درصدد پاک کردن صورت مساله هستند.

 وی اظهار داشت : مساجدی که دارای کانون فرهنگی هستند از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و نام و فضای مسجد مناسب با نشاط و شادابی است.

 فوقی تصریح کرد: دراین مساجد سن نمازگزاران پایین آمده و جوانان حضور بیشتری دارند و سطح سواد دیگر نمازگزاران نیز افزایش یافته است.

شایان ذکر است کانون مساجد فرهنگی هنری استان مازندران به صورت 7 سال پیاپی جزء استان های برتر بوده است.


  • يکشنبه 8 آذر 1388-0:0

    بنده با قسمت قابل توجهی از حرف های محمد زاهد موافقم . واقعا وضعیت هنر مندان و تولیداتشان بسیار نامطلوب است مثلا دوستی دارم که برای تمرین تئاتر از پارکینگ آپارتمان مسکونی عمه اش استفاده می کند در حالیکه مجتمع فرهنگی ارشاد و اداره کل را کلا کردند پایگاه نظامی !!...دوستان عزیز هنر چه متعهد و چه غیر آن خصوصیت منحصر به فرد متفاوت بودن و نگاه متفاوت داشتن را شامل است . تحمل هنر را ندارید اسم ارشاد را عوض کنید بدتر از همه این است که یک اداره کل به اسم سازمان تبلیغات اسلامی در مازندران است که باید مساجد را از نظر نظارت و پشتیبانی و اعزام روحانی و ... دیگر حمایت کند .دفتر امام جمعه ها و نماینده محترم ولی فقیه از طرف دیگر-...پس این همه نگرانی از چیست? ... لطف کنید مساجد را به مردم واگذار کنید خودشان می سازند . تعمیر می کنند . پر می کنند و به قول حضرت امام «ره » سنگر می کنند . شما مسجد را اداره خود نکنید !

    • زاهدی - محمدپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 4 آذر 1388-0:0

      نامه ای نیست اما حرف خودم است :
      آقای فوقی در ارشاد از مدیر کل بیشتر قدرت داره چون اسلحه ای به اسم مسجد رو به طرف مخالفینش می گیره
      داداش این مردم از وقتی شما مساجد را در اختیار گرفتید کنار کشیدند
      مساجد شان و جایگاه مردمی اش را از دست داد , و دولتی شد حالا مردم نه به روحانی مسجد و نه به متولی مسجد بدون دریافت پول سلام هم نمی کنند
      این تقصیر شماست مساجد را از حالت هیئت امنایی و مسائل مردمی و معنوی تبدیل به بخشی از اداره خود کردید
      نصف اداره ارشاد مهر و جانماز است
      این جای خجالت است که ما سالها با پدر و مادرمان به مساجد می رفتیم از نان شب خود برای کار مساجد از امور وقف و ایمان خود بهره می بردیم حالا آقایان پول نفت را برای این مسائل ... بماند
      مساجد را دیگر دولتی نکنید مشکل مساجد را به مردم محل واگذار کنید آقای فوقی بروید ارباب رجوع های هنری ارشاد را اضی کنید که دارند به دشمن شما بدل می شوند .


      ©2013 APG.ir