تعداد بازدید: 2472

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 آذر 1388-0:0

کردان ِخادم

يادداشتي از فاطمه رجبي،استاد دانشگاه


مرحوم کردان را فقط یک بار دیدم، آن هم چند سال پیش و در حرم امام رضا علیه السلام.

پیش از وزارتش و پیش از تخریب یا افشاگری، یا هر آنچه در سیاست ماکیاولی برای راست ناراست و چپ منحرف یک اصل است. آنچه که اخلاق را، اسلام را، وجدان و انسانیت را، زیر پا می گذارد، تا «هدف شوم قدرت طلبانه» را به دست آورد.


این عمل ننگین سال هاست دنبال می شود، تا هر آنچه خارج از حلقه مافیای قدرت و ثروت است، و هر آن که از «آقازادگی» به دور است، نابود گردد. احمدی نژاد در دوره انتخابات ریاست جمهوری یادمان هست، اما در دولت احمدی نژاد که یک معیار بزرگ برای سنجش مسلمانی شد و انسانیت، این راهکار پنهان، آشکارتر شد و ننگین تر! و کردان یک قربانی بزرگ آن در مسلخ سیاست ماکیاولی.

 راستی آن است که چون این سیاسی کاران به «نام» مسلمانند و قطعا غربزده هم نیستند، از ماکیاول تبعیت نمی کنند. اما جمع شدن زیر خیمه معاویه و پیروی از راهکارهای بسیار سیاست مدارانه عمروعاص! عیب نیست! به ویژه اگر «حزب اموی» و «سبز لجنی» پس از رسوایی بیش از پیش برخی راست های ناراست را از عوامل پنهان خود، بنمایانند.


واقعا اگر کردان به احمدی نژاد روی نیاورده بود این گونه به قربانگاه می رفت؟ مگر محمد خاتمی با یک مدرک لیسانس در تربیت مدرس تدریس نمی کرد، سال های سال، و موسوی خوئینی ها حتی بدون همان مدرک بی ارزش در همانجا مدرس نبود، و مگر میرحسین موسوی بدون داشتن مدرک لازم در تربیت مدرس استاد نبود و کروبی بدون توان خواندن و فهم یک جمله ابتدایی «دول خلیج العربی» خود را دارای جواز اجتهاد از 4 مجتهد نمی خواند و مگر برای این چنین مفسدانی، آیت الله نمی نویسند و مگر خاتمی به دروغ «دکتر» نشد و موسوی جنایتکار و دروغ گوی بزرگ، بارها در نطق های انتخاباتی، به ویژه در تلویزیون وی را دکتر خاتمی نخواند و مگر ... .
آری همه کار در سال های گذشته برای آقازاده ها و حلقه مافیا و جمع شده ها زیر خیمه معاویه مباح بوده است.
حال، کردان در جوار رحمت حق آرمید. حق رحمان و رحیم، حق قهار و ستار، حق غفار و جبار، و روزی بر می خیزد مانند همه.


امروز در تشییع پیکر کردان، آیت الله مهدوی کنی که در این دوران، که دین سیاسی شده بیداد می کند، «وارستگی» و «حریت» روحانیت را بار دیگر به صحنه آورد و بر کردان نماز گذارد. خداوند بر سلامتی و طول عمر این مجاهد وارسته بیافزاید. روحانیون دیگری هم آمده بودند. وزرا و مقامات دولت نهم. و برخی مقامات دولت دهم. نمایندگانی از مجلس و گروه هایی از مردم، کردان را مظلوم خواندند و بر بی رحمی سیاست اموی نسبت به او گریستند. هر چند دوربین تلویزیون نخواست واقعیت را به تصویر درآورد.


اما «علی لاریجانی» نبود. او در جشنواره بود یا جای دیگر، نمی دانم، اما می دانم، که کردان ده سال معاون توانمند وی در صداوسیما بود به طوری که به گفته آگاهان، لاریجانی بدون او نمی توانست این رسانه را بچرخاند. لاریجانی نیامد حتی برای چند لحظه.


در تشییع شنیدم که کردان گفته بود، از دو نفر نمی گذرم، این دو نفر چه کسانی هستند؟ حساب همه ما با کرام الکاتبین است و روز حساب به آن رسیدگی خواهد شد.


کلام آخر آن که از امشب و نه، حتی از دیروز، کردان مزد خادمی امام رضا علیه السلام را دریافت کرده و می کند، این «قول حق» امام معصوم علیه السلام است. کردان آقازاده نبود. از حلقه مافیا نبود. اما خادم امام رضا علیه السلام بود.(ansarnews)


  • جمعه 6 آذر 1388-0:0

    حاج خانم می خواهند برای آقای کردان مرثیه سرایی کنند ؟ یا با اصلاح طلبان تسویه حساب، حاج خانم این موعظه دیگه نخ نما شد، تو را خدا سیاست را ول کن به شوهرت برس.

    • جمعه 6 آذر 1388-0:0

      چرا از ... این خادم بزرگ سخن نمی گویی خانم شیخه السلام.


      ©2013 APG.ir