تعداد بازدید: 2653

توصیه به دیگران 1

جمعه 6 آذر 1388-0:0

کرداني که من مي شناختم

يادداشتي از دکتر سيف الرضاشهابي-بابل


بعداز حدود 20 سال آشنائی دور با مرحوم علی کردان بالاخره در 24 فروردين ماه امسال فرصتی فراهم آمد تا به اتفاق تعدادی از دوستان مازندرانی برای تبریک سال جدید به دفتر کارش در ریاست جمهوری بروم و اورا از نزدیک ببینم .

در آن جلسه او اظهاراتی در زمینه های مختلف کرد و من هم یادداشت برداشتم تا در اينترنت پخش کنم. بعداز تابپ برای اصلاح به دفترش فاکس کردم اما او در هامش نامه فاکس شده مرقوم داشت:" صلاح نیست این مطالب در اينترنت ذکر شود زیرا در جمع خصوصی گفته شده و به مصلحت نمی باشدتا رسانه ای بشود".  در پی آن این جانب از ذکر آن مطالب خودداری کردم  .

        برای بار دوم در اواخر مهر 88در دفتر کارش با او ملاقاتی داشتم که نزدیک یک ساعت طول کشید. در صحبت هایش از بیماری سرطانش که برای شیمی درمانی به اتریش رفت سخن گفت تاعلت رای نیاوردن در مجلس که آن را ناشی از موضعگیری آشکار و پنهان دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس می دانست.

اظهاراتش از اختلاف او با دکتر لاریجانی حکايت داشت. در ادامه به طور مفصل از سفرش به امان پایتخت اردن در اجلاس وزیران کشور و داخلی کشورهای همسایه عراق در دوران کوتاه وزارتش صحبت کرد و ابرازداشت در ملاقات با همتای عربستانی از موضع قدرت و تحقر آمیزبا او برخورد کرد.

       مرحوم کردان در حالی از لاریجانی گله مند بود که او خود در زمانی نه چندان دور معاونت اش را در صدا وسیما بر عهده داشت و ازجمع نزدیکان علی لاریجانی بود.

ظاهرا بنا بر عللی از حلقه یاران لاریجانی منفصل شد وبه جمع یاران دکتر محمود احمدی نژاد اتصال پیدا کرد. آیا  انفصال به خاطرعدم اطمینان دو طرف به یکدیگربود یا اتصال به خاطر آن بود که کردان احساس کرد برای گرفتن مسئولیت باید به احمدی نژاد نزدیک شود و یا علل دیگر براین جانب پوشیده است .

      یک نکته را باید یگویم و آن این که در هنگامی که مرحوم کردان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کرد و برای وزارت کشور انتخاب شد ومجددا با چالش مدرک تحصیلی روبه روشد، اصلاح طلبان بیشتر از اصولگرایان مجلس علاقه مند به ابقای او بودند و او در تلاش بود با اصلاح طلبان همکاری بیشتر داشته باشد .

براي مثال حجت الاسلام علیخانی- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی- با استاندار وقت این استان درگیری داشت و به کردان مراجعه کرد و کردان با تغيیر استاندار، آقای مهندس علی اکبر طاهائی را برای استانداری قزوین منصوب کرد .

        در هر حال برای او و همه درگذشتگان از خدواند بزرگ طلب مغفرت و رحمت طلب مي کنم.


  • سه شنبه 10 آذر 1388-0:0

    خدائيش اين مطلب قابل چاپ است كه شما آن را نشر داديد خوب چه چيز جديدي است كه قابل نشر باشد. فكر ميكنم كه كيفيت مطلبتون را با اين مطالب ساده و پيش پا افتاده پائين مي آريد. فقط افاده مي دهد كه يك چيز را مي دانم ولي خود كردان مرقوم كردند نگو :" صلاح نیست این مطالب در اينترنت ذکر شود زیرا در جمع خصوصی گفته شده و به مصلحت نمی باشدتا رسانه ای بشود". همين


    ©2013 APG.ir