تعداد بازدید: 4684

توصیه به دیگران 1

شنبه 14 آذر 1388-0:0

شهر روياها

در قائم شهر شايعه شده بين دو نماينده شهر اختلافاتي بروز داده است- سرمايه گذار ترک در تصميمش براي احياي نساجي مردد است و از وديعه گذاري در ايران خودداري کرده است- اشتغال 6هزارنفر در صنعت نساجي قائم شهر يك روياست.


 احياي نساجي مازندران شعار و وقول انتخاباتي عزت الله اکبري-يکي از نمايندگان مردم قائم شهر در مجلس وعضو کميسيون صنايع-است.

او آن قدر در تصميمش براي احيا(بدون توجه به اين که امروز ديگر صنعت نساجي سودآوري براي ايران ندارد و ما قادر به رقابت با قدرتمندان اين عرصه نيستيم) جدي بود که به سراغ يک سرمايه گذار ترک رفت و سعي کرد قراردادي با او ببندد.

چندي پيش روزنامه اعتماد گزارشي از برندهاي معروف نابودشده-از جمله همين برند نساجي مازندران-به چاپ رساند که عکس العمل اکبري را در پي داشت.او عليرضابهداد-خبرنگار اعتماد- را به قائم شهر آورد و او را به شرکت نساجي مازندران برد و برايش توضيح داد که نساجي را احياشده ببيند.

گزارش آن بازديد همزمان در مازندنومه و روزنامه اعتماد منتشر شد.اکبري آن روز پاسخي به يک سئوال ما داد که در آن گزارش منتشر نشد.او گفت که تا عيدفطر سال آينده(درست يکسال بعد از آن بازديد مشترک) حداقل دوهزار نفر در نساجي مشغول به کار خواهند شد و دوسوم بعدي به تدريج در اين شرکت کار خواهند کرد.

مصاحبه ها و پيگيري هاي عزت اکبري،ديگر نماينده اين شهر-علي ادياني راد-را نيز به تکاپو انداخت.در شهر شايعه شده سر همين اظهارات بين اين دو اختلافاتي بروز داده است؛اکبري احياي نساجي را حاصل تلاش هاي خود مي داند،اما ادياني-نماينده اصولگراي مجلس-باور دارد نساجي بر اساس مصوبات سفر احمدي نژاد قرار است رونق دوباره بگيرد.

اينک اما چند ماه پس از آن اظهارات،باخبر شديم سرمايه گذار ترک در تصميمش مردد است و از وديعه گذاري در ايران خودداري کرده است.

حالا نوبت ادياني است که به اظهارنظر بپردازد و از قافله احيا عقب نماند.وي گفته اين سرمايه‌گذار بايد بر اساس توافقنامه‌ صورت گرفته مبلغ 5/28 ميليون يورو را به عنوان نشانه و علامت اهتمام به اجراي كار در يكي از بانك‌هاي ايران به صورت آورده قرار دهد.


وي اين را هم گفته که علاوه بر اين بايد تعهدي براي انجام كار نزد بانك ملي ايران به وديعه گذارد كه تاكنون اقدام به اين كار نكرده است.


البته دبير مجمع نمايندگان استان مازندران با اشاره به اينكه انجام نشدن اين تعهدات به معناي عدم‌ علاقه‌مندي ترك‌ها به حضور در قائمشهر نيست،در گفت و گو با farsnews تصريح كرد مسئولان و نمايندگان در چارچوب وعده رئيس‌ جمهور، احيا و بازسازي نساجي‌هاي مازندران را بررسي مي‌كنند.


به گفته ادياني تعهدات و توافقات اوليه در خصوص اين طرح به معناي نهايي‌شدن آن نيست و حتي برخي مفاد اين موافقتنامه در مراحل بعدي اصلاح خواهد شد.


ادياني در خصوص تجمع اخير كارگران اين واحد نساجي درمورد عدم دريافت حقوق شان نيز گفت برحسب قانون هنوز واگذاري صورت نگرفته است و پرداخت حقوق اين كارگران بايد توسط شركت سرمايه‌گذاري بانك‌ملي صورت گيرد.


وي با بيان اينكه اين شركت بايد پاسخگوي تعهدات خود به اين واحد نساجي باشد، يادآور شد پرداخت مطالبات كارگران اين واحد صنعتي را سرمايه‌گذار ترك تعهد كرده است.


ادياني با اشاره به اينكه نقل‌قول‌هاي رسانه‌اي موجب برخي شائبه‌ها در دو طرف شده است، افزود برخي حرف و حديث‌ها موجب تعلل شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي در پرداخت حقوق كارگران شده است.


وي با تاكيد بر اينكه در احياي نساجي و حضور سرمايه‌گذار خارجي بايد واقعيت‌‌ها گفته شود در خصوص ايجاد اشتغال 6‌ هزار نفري متعهد شده از سوي ترك‌ها در قائمشهر نيز گفت: اين ميزان ايجاد اشتغال براي قائمشهر يك روياست!او با اين اظهارنظر به عزت الله اکبري کنايه زده است و ادعاهايش را رويا مي داند.


اظهارات اين نماينده قائمشهر در حالي عنوان مي‌شود كه پيش از اين در مصاحبه‌هاي مختلف نماينده ديگر اين شهرستان خبر از اشتغال بيش از 6 ‌هزار نفر در نساجي‌هاي مازندران داده شده بود.

تا اين جاي کار احياي نساجي موضوع مورد علاقه دو نماينده مردم قائم شهر در مجلس است؛اما اکبري بعد از نساجي به سراغ کشتارگاه صنعتي مازندران هم رفت و طبق يکي ديگر از قول هاي انتخاباتي خود تلاش کرده کشتارگاهي در قائم شهر تاسيس کند.

او در دوره مهندس کريمي نتوانست کاري از پيش ببرد اما با استفاده از خلاء اطلاعاتي استاندار جديد،اکبري همراه چند قصاب همشهري نزد طاهايي مي رود و علي رغم مخالفت اداره هاي ذي ربط همچون اداره کل دامپزشکي استان،بدون رعايت تشريفات و طرح موضوع در کارگروه بهداشت وسلامت استان،نظر مساعد استاندار را جلب مي کند تا در قائم شهر کشتارگاهي راه اندازي کند.

اين در حاليست که تنها کشتارگاه صنعتي مازندران،واقع در جاده ساري به جويبار جوابگوي نياز چند شهر مرکزي استان است و اصلا" ضرورتي در تاسيس واحد جديد نيست.

کشتارگاه صنعتي مازندران براي حدود 400 نفر شغل ايجاد کرده و کاملا" با رعايت موارد بهداشتي و فني اداره مي شود.

عزت الله اکبري نمي داند که هنر، فقط تاسيس واحد صنعتي جديد نيست،بلکه حفظ کارگاه هاي توليدي هاي موجود در اولويت است.

مازندنومه درباره موضع گيري هاي پيش و پس از انتخابات اکبري درباره تنها کشتارگاه صنعتي و قابل قبول مازندران -که با چنگ و دندان مديرعامل کاردان آن سرپا نگه داشته شده- حرف ها ي زيادي براي گفتن دارد که آن را براي وقتي ديگر وامي گذارد.

کارنامه اکبري در اين زمينه چندان درخشان نيست.


  • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

    لطفا" کامنتهای توهین آمیز را اجازه پخش ندهید!اینها جای جواب مستدل ومنطقی غوغاسالاری و هوچیگری می کنند!خالی بندی هم حدی داره!

    • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

      جای ناسزا و خالی بندی جواب این یادداشت را منطقی بدهید.نقد در جواب نقد نه ادعا و گزافه!

      • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

        طرفدارن اکبري خودشان را زود لو دادند.می بینید که چقدر اهل فحش دادن و تهدیدهای چاله میدونی هستند!!منطق ندارند.چرا کامنت اینها را اوکی می دهید؟

        • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

          مردم ‘ مطالب بالا جزء نقد خصمانه كه باعث به ثمر نرسيدن آرزوي ديرينه شما
          مردم با غيرت و زحمتكش قائم شهر
          مي باشد ‘نمي باشد .جلوي چنين
          حرف بيستيد . بايد عرض كنم به آقاي ادياني و به آقاي اكبري وچه مصوبه دولت باشد چه پيگيري توسط آقاي اكبري مهم نتيجه مي باشد كه دو نمايند باهم بايد براي تحقق آن تلاش كنند به گفته مرد بزرگ و مرد ملي مازندران مرحوم كردان كه خدايش رحمت كند شعار هميشگي آن عزيز " كار ‘ تلاش ‘ پيگيري " كه مي گفت اگر همه
          مي دانستند پيگيري معجزه مي كند دست از تلاش بر نمي داشتند پس دو نمايند شهر قائم شهر از "من "بودن خارج شوند و "ما " شوند تاببين چه معجزه اي پيش مي آيد قطعا نساجي احياء خواهد شد (شما را بخدا قسم مي دهم فقط فكر منافع شهر باشيد مثل اصفهاني ها ‘ كرماني ها ‘ تركها و .............(( يك جوان قائم شهري كه قلبش براي پيشرفت شهرش مي تپد )).از بين رفتن بيكاري در شهر يعني امنيت ‘ آرامش و..........

          • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

            نمایندگان قائمشهر ،اعضای شورای شهر،فرماندار،شهردار،روسای ادارات،امام جمعه محترم با وحدت کلمه و اتحاد ناگسستنی درجهت رسالت و امانتی که به دوش گرفته اید برای توسعه و پیشرفت و آبادانی قائمشهر ،این شهر بزرگ و در عین حال محروم،خالصالوجه الله بکوشید وگرنه در پیشگاه خدای سمیع و بصیر و نزد مردم و تاریخ مواخذه خواهید شد........

            • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

              من تعجب میکنم از وجدانتان !
              اینجا آیا رسالت قلم و حرمت قلم نگه داشته و رعایت میشود ؟ آنجا که قرآن میفرماید ن والقلم و ما سیطرون ؟
              یا اینکه تبدیل به ستاد انتخاباتی شده است ؟
              واقعا زمان آن نرسیده که شماها که نام مسلمان را یدک میکشید و از پیشرفت حرف میزنید دست از این بچه بازیها بر دارید ؟

              اونوقت اعتراض میکنید چرا ایران پیشرفت نمیکند ..
              شما شکمی اومدید یه سری حرفها نوشتید بدون تفکر و با بیرحمی و بی وجدانی تمام ..

              انتظار دارید مردم و کارگراتن قائم شهر که از نزدیک با چشمشان شاهد تلاش بی وقفه آقای دکتر اکبری هستند دروغهای شما را باور کنند ؟
              بقول امام حسین ع اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید ..
              کارنامه رعیت کجاست ؟ چه کرده در 8 سال برای احیای نساجی ..جز اینکه زمین 400 هزارتومانی آنرا با 30 هزارتومان خریده و نساجی را تعطیل کرده است ؟.....
              ادیانی چه کرده ..بجز سنگ اندازی برای تعطیلی کارخانه ؟هنوز بلوتوثی که ادیانی بر علیه احیای نساجی حرف میزند در دستان مردم قائم شهر وجود دارد ..

              تمام اخبار این پست شما کذب محض بود ..واقعا در عجبم از نویسندگانتان که چیزی بنام وجدان را نادیده گرفتند ..
              برادران ..این دنیا میگذرد ..حقیقت آن نیست که شماها تعبیین کنید ..حقیقت راهش را بلد است و خود را نشان خواهد داد
              چیزی که برای شما خواهد ماند دروغ و ننگ و نفرت مردم هست
              شما را دعوت میکنم به تقوای الهی
              عوض تضعیف مملکت در جهت ساختن و آبادی تلاش کنیدبرای این تخریبها نیز نه تنها به شما جایزه ای تعلق نمیگیرد بلکه فقط آخرتتان را خراب کردید ..خراب !!!
              به امید هدایت اهل نفس اماره ..

              اگر وجدان دارید این نظرم را تایید کنید باشد تا عبرتی برای دوستان گردد

              • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

                خوشبختانه مردم برای امثال سایت شما ارزشی قایل نیستند. شما بروید مشکلات مالی خودتان را با آویزان شدن به این و آن و خبرهای کذب و تخریبی تهیه نمائید. نوعی باج گیری همراه با ذلت رسانه ای. خدا مردم را از شر شما حفظ نماید. الهی آمین.

                • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

                  کارنامه شما در دفاع از حقوق مردم چه؟ چه نفعی از این موضع گیریها می برید؟ کسانی که اشتغال را برای مردم رویا می دانند چرا خود را بر مردم تحمیل کردند و نان نمایندگی را می خورند؟ مازند نومه از این مسئله خوشحال است؟ از این که مردم نا امید شوند و آینده
                  روشن را رویای خود بدانند خوشحالید؟
                  شما از بیکاری و هزار و یک مشکل دیگر لذت می برید؟
                  آقای نماینده برای چه حقوق مجلس را می گیرد و پز نمایندگی را می دهد؟ نمی داند این نیز بگذرد و فردا باید با مردم همین شهر در کوچه و بازار روبرو شود و پاسخ دهد؟
                  نمی داند که مردم او را برای تحقق رویا هایشان به مجلس فرستاده اند؟
                  اگر مردم آرزوی اصلاح وضعیت شهرشان را نداشتند چه علتی دارد که در انتخابات ها شرکت کنند و به این و آن رای دهند؟
                  چه علتی دارد که در قبال شهرشان احساس مسئولیت کنند؟
                  متاسفانه آثار بی مسولیتی در این مطلب به روشنی نمودار است.
                  نویسنده محترم برای چه دست به قلم برده است؟ مگر نه اینکه فعالان اجتماعی باید با احساس مسولیت به دنبال تحقق آرزوها و آال مردم باشند؟ اگر نه چه دلیلی برای حضور خود می جویند؟
                  واقعا متاسفم. امیدوارم با حذف این کامنت صحه بر بی مسولیتی خود در قبال مردم نگذارید.

                  • دوشنبه 16 آذر 1388-0:0

                    براي اظهار نظر كردن هنوز زود است /اكبري نساجي را احيا مي كند / گذر زمان همه چيز را روشن خواهد كرد / صبح نزديك است فقط كمي صبر كنيد.

                    • شنبه 14 آذر 1388-0:0

                      آقا هیچوقت بین دو نماینده این شهر وحدت نبوده!اگه بوده که وضع شهر ما اینطوری نبود!!بدبخت جوونهای قائمشهری!

                      • شنبه 14 آذر 1388-0:0

                        به نظر من آقاي اکبري درصدد خراب کردن هرانچه که آقاي رعیت فراهم کرده است،مي باشد.ای کاش مردم موقع رای دادن بیشتر دقت می کردند.

                        • شنبه 14 آذر 1388-0:0

                          بنام خدا.
                          مردم قائمشهر، سوادكوه، جويبار و كياكلا زماني كه تصميم به راي دادن به اكبري بي عرضه كنند بايد فكر اين جا را هم مي كردند.
                          آن زماني كه آن مرد دور ميدان طالقاني در ستاد تبليغاتي كوچك و ساده اش اعلام مي كرد اگر حضرت مسيح هم بيايد نمي تواند كارخانجات نساجي را زنده كند هيچ كس حرف او را به ارزني حساب نياورد، بكشيد اي مردم كه بايد بكشيد.


                          ©2013 APG.ir