تعداد بازدید: 8152

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 16 دی 1388-0:0

امامزاده اي نويافته در بابل

بعد از گذشت بيش از 9 قرن،مزار امامزاده هيبت‌الله نوه امام موسي كاظم (ع) در روستاي داوود‌كلا از بخش لاله‌آباد بابل شناسايي و بازسازي مي‌شود.


به دنبال انتشار خبر يکي از خبرگزاري ها مبني بر اينكه قبر امامزاده هيبت‌الله نوه امام موسي كاظم (ع) در بين نيزارهاي داوود كلاي بابل گم شده است، بلافاصله رئيس اوقاف و امور خيريه بابل دستور از بين بردن ني‌هاي مزار امامزاده هيبت الله (ع) را صادر كرد و ظرف كمتر از يك هفته بعد از گذشت بيش از 9 قرن با تلاش رئيس اوقاف بابل و اعضاي هئيت امنا اين امامزاده مزار امامزاده هيبت‌الله (ع) شناسايي و بناي اوليه آن احداث شد.گزارش خبرنگار farsnews را در زير بخوانيد: 

---------------------------
زماني كه گروه 10 نفره متشكل از رئيس اوقاف و هئيت امنا امامزاده درصدد يافتن قبر امامزاده هيبت‌الله (ع) بين خروارها خاك برآمديم هيچ‌گاه فكر نمي‌كرديم مزار امامزاده هيبت الله (ع) از بين خروارها خاك پيدا شود.

 
با هماهنگي اعضاي هئيت امناي امامزاده براي خاك برداري و مسطح كردن زمين امامزاده لودري مشغول كار شد و بعد از گذشت بيش از دو ساعت آثاري از قبر امامزاده را نيافتيم، كم‌كم همه گروه از يافتن قبر امامزاده نااميد شده بودند كه ناگهان مار سبز رنگي از محل دفن امامزاده بيرون آمده و به همراه آن پارچه‌هاي سبزي از اطراف قبر مطهر امامزاده هيبت الله (ع) يافت شد.


با پيدا شدن چنين نشانه‌هايي همه به يقين رسيدند كه قبر امامزاده در اين مكان بوده و تلاش براي يافتن قبر ادامه يافت.


با پيدا شدن مار سبز در اطراف قبر مطهر و براي اينكه به قبر امامزاده صدمه‌اي وارد نشود لودر از ادامه كار در آن مكان خوداري كرده و اعضاي گروه به اتفاق رئيس اوقاف بابل به وسيله بيل درصدد يافتن قبر امامزاده بر آمدند.


اعضاي گروه به وسيله بيل مشغول كندن زمين بودند كه ناگهان به چوب و آجر بالاي سر امامزاده رسيدند و براي اينكه به امامزاده بي‌حرمتي نشود از ادامه كندن زمين صرف نظر كرده و محل دفن امامزاده را براي احداث بارگاه مشخص كردند.


اعضاي گروه بلافاصله با نصب پرچم يا حسين (ع) و گذاشتن چوب و پارچه سبز برروي قبر، مزار امامزاده هيبت الله (ع) را مشخص كرده و بر روي مزار وي نوحه سرايي كردند.


امروز نخستين روزي بود كه بعد از گذشت بيش از 9 قرن مردم بر سر مزار امامزاده هيبت الله (ع) حاضر شده و نسبت به فرزند پيامبر اكرم (ص) اداي احترام كردند.


همه بچه‌هاي گروه از يافتن قبر امامزاده هيبت الله (ع) اشك شوق ريخته و به خاطر لطف و محبت خداوند به درگاه وي سجده شكر به جاي آوردند.


فضل الله اسماعيلي پدر شهيد فرامرز اسماعيلي كه حدود 800 متر از زمين‌هاي خويش را وقف امامزاده هيبت‌الله (ع) كرده است، گفت: بسيار خوشحالم كه بعد از گذشت چند سال هم اكنون قبر امامزاده هيبت‌الله (ع) شناسايي شده است.


وي افزود: اهالي محل شاهد معجزات زيادي از سوي امامزاده عزيزالله (ع) و امامزاده هيبت الله (ع) بودند كه شفا يافتن لال مادرزاد يكي از معجزات اين امامزادگان است.


اسماعيلي تصريح كرد: اين زمين را به خاطر امامزاده هيبت‌الله (ع) و براي شادي روح فرزند شهيدم وقف اين امامزاده كردم.


  • سید ....موسویپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 29 آذر 1394-10:45

    حبیب اله نه هیبت اله

    • شنبه 3 تير 1391-0:0

      انشاالله خیر باشد

      • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

        ايا اين اقدام غير كارشناسانه نيست كه با لودر دنبال قبر بگرديد

        • سه شنبه 4 مرداد 1390-0:0

          اگه تمام امامزاده ها به این صورت پیدا شده باشند وای به حال ما.وای به حال ما که با دیدن مار و چوب پی به بودن امامزاداه ببریم . وای برما که هر چند وقت یکبار یک امامزاده جدید پیدا می شود

          • سه شنبه 13 بهمن 1388-0:0

            خالي بندي ديگه تا اين حد؟؟


            ©2013 APG.ir