تعداد بازدید: 3342

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 دی 1388-0:0

چرا بيانيه؟!

 سخنی با امنا و عقلای شهر بابل (ایرج نیازآذری، سردبیر هفته نامه پیام کشاورز)


 یکی از معضلات سیاسی و اخلاقی که در شهرستان بابل بیشتر از دیگر شهر ها شایع است،صدور بیانیه ها و شب نامه های کور و و اختلاف برانگیز است که در ادامه این سطور بدان می پردازم.

گروهی در بابل هستند که هرگاه موضوعی خارج اراده آنها انجام شد اولین فرصت از تریبونی به نام بیانیه بهره می گیرند و در آن به بدترین شکل ممکن مخالفان خود را تا حد تکفیر له می کنند.

 البته جای گله اینجاست که چرا مدعی العموم و نهاد های امنیتی و انتظامی تاکنون تنوانستند با این گروه ها که متاسفانه بعضا از تابلوهای مذهبی استفاده ابزاری می کنند برخورد قانونی کند!

  نگرانی دیگر آنکه چرا این تندرو های اختلاف انداز در نزدیکی برخی خواص شهرستان حیات خلوت دارند؟!

مدت هاست در شهر بابل جریانات مختلف برای اعتراض به یکدیگر مبادرت به صدور بیانیه ها شناسنامه های گوناگون می نمایند. بیانیه هایی که بعضا بدون شناسنامه و گاهی با عنوان نویسندگان بیانیه ها مساله ای را بهانه می کنند و تند مطالب را علیه مخالفان و منتقدان خود می نگارند.

آنچه که در این بیانیه های غیر رسمی، غیر قانونی و غیر اخلاقی به چشم می خورد دشمن تراشی، تهمت و کینه ورزی است.

بیانیه هایی که به راحتی به برادران مسلمان نسبت محارب و دشمن خدا داده می شود و چه آبرو ها که از هم وطنان برده نمی شود!

متاسفانه این بیانیه های کور اثری از آموزه های دینی ، اخلاقی و انسانی یافت نمی شود. و هدفی جز خرد کردن آنانی که نمی پسندیم یافت نمی شود.

بیانیه هایی که به تشويش اذهان عمومی دامن می زند و گره های کور اختلافات را پیچیده می کند.

خیلی جالبه! یک مساله ساده اداری که شاید 5 نفر آن را ندانند از طریق همین بیانیه ها و در سطح عام پخش می شود و چه حرمت ها که در آن شکسته نمی شود.

 بعید به نظر می رسد صادر کنندگان این نوشته ها قصد اصلاح امور از طریق امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند. آنها عده ای هستند که قصدشان خیر نیست و فقط به دنبال شعله ور نمودن آتش اختلافات، حذف رقیب و کینه توزی هستند و گرنه آموزه های دینی و اخلاقی به ما تاکید می کند از طریق قانون و بدون هیاهو مسائل را پیگیری کنيم. این بیانیه ها موجب بدبینی و آنارشیسم می شود.

حال با عنایت به مراتب فوق تقاضای جدی دلسوزان نظام از امنا و عقلای شهرستان بابل به ویژه روحانیت معظم و انقلابی خاصه امام جمعه معزز این است که تمهیداتی اتخاذ فرمایند تا باب گفتگو و جذب حداکثری که توصیه اکید مقام معظم رهبری می باشد فراهم شود.

 به صادر کنندگان بیانیه ها هم توصیه شود تا درخواست ها و مطالبات شان را از طریق قانون و بدون انتشار بیانیه ها پیگیری نمایند.

امنای شهر مستحضرند دلسوزان انقلاب و نظام در کنار همگرایی در اصول در روش ها و تاکتیک ها نظرات متفاوتی دارند و لذا حفظ همه علاقه مندان به نظام و رهبری و با سلائق مختلف ضروری است.

حذف و طرد رقیب و منتقد ساده ترین کاری است که دشمن می خواهد ولی جذب حداکثری ، سعه صدر تحمل مخالف اراده رهبری معظم انقلاب می باشد که همه باید به آن ملتزم باشیم.

باید انتشار بیانیه ها و ثبت نامه جای خود را به گفتگو و نقد منصفانه مطبوعات و تریبون های عمومی بدهد.

 باید یاد بگیریم که با مخالف و منتقد زندگی مسالمت آمیز و همزیستی برادرانه داشته باشیم. دامن زدن به اختلافات و طرد یکدیگر جز ضرر فایده دیگری ندارد و شهرستان از قافله توسعه عقب می ماند و انرژی مسئولین به جای رسیدگی به مشکلات صرف حل تعارض های عبث می شود.

 امروز برادری، اتحاد، همدلی رمز تحقق وحدت کلمه است و این وحدت در سایه تسلط امنا و عقلا بر امورات شهرستان محقق می شود. و امنای شهر باید عرصه را بر تندروری ما ببندند. 

ايميل نويسنده: (payamekeshavarz@yahoo.com)


  • سه شنبه 22 دی 1388-0:0

    چرا راه دور برویم، این بیانیه ها از طرف ...... و هم طایفه ای های جنابعالی صادر می شود.

    • يکشنبه 20 دی 1388-0:0

      تحليل خوبي بوده است ولي كو گوش شنوا


      ©2013 APG.ir