تعداد بازدید: 3435

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 دی 1388-0:0

شکوفه هاي اصولگرايي

دو يادداشت از عباس مهدوي،روزنامه نگار ساروي؛ 1- آغاز به کار بي سر و صداي پايگاه اينترنتي اصولگرايان مازندران(تي تي نيوز)،2- شوخي ماه نشريه شوراي شهر ساري(سارويه)


1-تولد تي تي

 سايت اصولگرايان مازندران فعال شد . اين خبري بود بود كه روزنامه كيهان چندي پيش ، در ويژه نامه استاني خود منتشر كرد .

تي تي نيوز نامي است كه اين سايت براي خود برگزيده است . ورود تي تي نيوز به عرصه رسانه هاي مجازي استان بي سر و صدا انجام گرفت و بازتاب چنداني نداشت .

محمد اسماعيل امامزاده -مدير كل- و قاسم عزيززاده گرجي -معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در دولت نهم- اداره اين سايت را بر عهده دارند .

 امامزاده كه سال ها فعاليت در كيهان را در چنته دارد ، به اهميت بهره مندي از رسانه براي حضور در عرصه مديريتي و سياسي استان واقف است .

 امامزاده هدف از راه اندازي اين سايت را اطلاع رساني شفاف و ارائه تحليل هاي دقيق توسط تيمي از اصولگرايان عنوان كرده است .

بررسي محتوايي و ساختاري اين سايت بيانگر آن است كه تي تي نيوز در روزهاي نخست فعالايتش نتوانسته موثر و جريان ساز پا به عرصه گذارد و توجه علاقه مندان به رسانه هاي سايبر را به خود جلب كند .

 يك رسانه هنگامي مي تواند توجه اذهان عمومي را به خود معطوف سازد كه در روزهاي نخست تولدش حرفي نو براي عرضه داشته و با رعايت مولفه هاي حرفه اي اعلام حضور كند.

در تي تي نيوز يادداشت ، خبر ، گزارش و مقاله جذابي كه گوياي تحليل هاي دقيق و اطلاع رساني شفاف باشد به چشم نمي خورد .

بخش عمده اي از مطالب تي تي نيوز اختصاص به موضوعات و تحليل هاي فرا استاني دارد و رويكرد بومي در اين رسانه مجازي بسيار كم رنگ است .

توفيق نسبي سايت هايي نظير مازندنومه و شمال نيوز و حضور فعالانه اين سايت ها در عرصه فعاليت هاي رسانه اي استان ، گام برداشتن در مسير رويدادهاي بومي است .

موفقيت تي تي نيوز تنها در گروه بومي گرايي است و اگر اين رسانه مي خواهد به جايگاهي براي فعاليت هاي رسانه اي اصولگرايان مازندران مبدل شود بايد از همه توان و ظرفيت فعالان سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و رسانه اي وفادار به انقلاب بهره گيرد و تنها مختص به عده اي محدود نباشد .

ادامه روند فعلي، تي تي نيوز را به سايتي منفعل همچون ، سرنوشت ده ها سايت ديگر مازندران ، دچار خواهد كرد .

 اميدواريم حضور اين رسانه مجازي بتواند فضاي نقادي و رقابت رسانه اي در استان را رونق بخشد .

2-سارويه در ساير بلاد؟

 چند وقت پيش راجع به ماهنامه سارويه كه توسط شوراي شهر ساري منتشر مي شود ، نقدي را در وارش باعنوان " همشهري ساروي " به چاپ رسانديم كه متاسفانه مورد توجه اعضاي شوراي شهر قرار نگرفت .

در اين يادداشت به روزنامه همشهري در پايتخت اشاره كرديم و گفتيم ، سارويه در صورت برنامه ريزي منسجم و رعايت معيارهاي رسانه اي مي تواند به ماهنامه اي پر خواننده در مركز استان مبدل شود و به خانه هاي بسياري از ساروي ها ورود پيدا كند .

در حال حاضر سارويه را بايد بولتن داخلي شوراي شهر ساري ناميد كه مطالب منتشره در آن فاقد هر گونه جذابيت براي انتشار عمومي است.

 قصد تحليل محتوايي و نقادي مجدد سارويه را نداريم . نكته اي كه در شماره اخير سارويه ، توجه مان را به خود جلب كرد ، فراخواني بود كه سارويه در نيم تاي پايين صفحه نخست خود به چاپ رسانده و اعلام كرده است كه در تمامي شهرهاي استان مازندران ، نماينده فعال مي پذيرد .

اين اطلاعيه سارويه سرشار از طنز است . معلوم نيست تصميم گيران سارويه در اين نشريه چه محتواي جذابي را رويت كرده اند كه آنان را واداشته تا با ايجاد نمايندگي در ساير شهرها ، نشريه فعلي شان را به ساير بلاد هم ارسال كنند؟!

 آيا واقعا اداره كنندگان سارويه بر اين باورند كه اين نشريه در رامسر يا گلوگاه مخاطبي خواهد شد ؟ اين فراخوان سارويه را بايد به حساب شوخي ماه ، اين نشريه گذاشت .

تنها يادداشت توليدي و خواندني سارويه در شماره اخير ، به محمد سعيدي همكار با سابقه مطبوعاتي مان اختصاص دارد. اميدواريم تحريريه سارويه از قلم و توان چنين نيروهايي بيشتر بهره برد.


  • جمعه 25 دی 1388-0:0

    خداهاکنه ورف تتیره نسوزنده

    • منم یک شهروند دیگه !پاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 25 دی 1388-0:0

      ای شهروند!
      احیانا خودت امامزاده نیستی؟
      امازاده کی رسانه خونده که ما خبر نداریم؟
      خدا عاقبت ما رو بخیر کنه اما امیدوارم شما رو هم ببخشه که کورکورانه به طرفداری از افرادی دست می زنید که دل رسانه ای ها از اون خون به جگر شده

      • پنجشنبه 24 دی 1388-0:0

        همین که به جاي چماق دست بعضی آدم ها روي ماوس و صفحه کلید قرار می گیرد،پيشرفت است!مبار ک است.

        • یک شهروندپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 23 دی 1388-0:0

          امامزده که فوق لیسانس رسانه داره می شناسم

          اصلا روح و خونش با رسانه است نمی دونم شما چه پدر کشتگی با اون دارین که اینجور حرف می زنن چندین سال سرپرست یک روزنامه توی مازندران بود دوباره توی رسانه برگشته

          خدا عاقبت شما رو به خیر کنه

          و البته هدایت


          نقد سازنده شخصیت شما رو می رسونه اما نقد حسودانه موجب این می شه که شخصیت خودتون رو معرفی کنین

          • حامی میرحسینپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 22 دی 1388-0:0


            ... روح هنر و فرهنگ رو ... و هنرمندان و فرهنگ نویسان رو ... آدم سیاسی جایی در فرهنگ نویسی نداره ،... !!!!!!!!!!!!!

            • سه شنبه 22 دی 1388-0:0


              اه ...؟ تو که اینقدر .... باشه تو هم بیا بازی کن فقط جر نزنی و باز نری نگی...

              • دوشنبه 21 دی 1388-0:0

                امامزاده که تو ارشاد بود اهمیتی به سایت ها نمی داد،چطور الان که بیکار شده افتاده دنبال سایت بازي!؟


                ©2013 APG.ir