تعداد بازدید: 3234

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 دی 1388-0:0

1 بزرگتر از 19

مديرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت:بودجه فرهنگی 19 شهر استان،به اندازه بودجه روابط عمومی دانشگاه مازندران نیز نیست-دشمن در صدد کمرنگ کردن باورهای ما و ترویج مسیحی گری است-عدالت شعار قشنگی است.


هادي ابراهیمی-مديرکل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران- با بیان اینکه سهم فرهنگ و هنر همواره در اعتبارات پایین است گفت: 19 شهرستان مازندران 250 میلیون تومان بودجه فرهنگی دارند که به اندازه بودجه روابط عمومی دانشگاه مازندران نیز نیست.

به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري، ابراهیمی گفت: صدها شبکه ماهواره ای در خصوص جنگ نرم و جنگ فرهنگی به صورت شبانه روز برای میل ، نیاز و مصلحت جوانان ما برنامه تهیه می کنند.

وی افزود دشمن به این نتیجه رسیده است که صرفا از طریق ادوات و ابزار نظامی ، دست به حمله نزند بلکه خیلی راحت و از طریق ماهواره و اینترنت در خصوص تغییر گفتمان ما فعالیت کند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه دشمن در صدد کمرنگ کردن باورهای ما و ترویج مسیحیگری است اظهار داشت : ما با مسیحیت مشکل نداریم اما با مسیحیت تعریف شده که فقط رنگ و لعاب مسیحیت داشته و در متن آن مظاهر یهودیت بر پایه باورهای صهیونیسم قرار دارد مشکل داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: دشمن تمام باورها ، ارزشها و فرهنگ های دینی ما را نشانه گرفته است و برخی فکر می کنند ما در حال تبادل فرهنگی هستیم در صورتی که تبادل فرهنگی مکانیزم و ساختار خاص دارد.

وی افزود: دشمن با ابزار فرهنگی خود در حال ایجاد گسست بین نسل های اول ، دوم و سوم انقلاب است .

ابراهیمی گفت: به دلیل اینکه مکانیزم خاصی در خصوص نظارت بر محصولات فرهنگی وارداتی نداریم ، این محصولات بدون نظارت در دسترس افراد قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی بسیار سخت ، پیچیده و شکننده است ابراز داشت : یک معمار با ساختن ساختمان عملکرد خود را نشان می دهد اما در کار فرهنگی هرچه فعالیت صورت گیرد ، خروجی کار ، خود را نشان نمی دهد و بازهم فکر می کنیم که از چشم انداز فرهنگی فرسنگ ها فاصله داریم.

به گزارش مازندنومه مدیرکل فرهنگ و ارشاد با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان تصریح کرد: از بودجه فرهنگی سایر قسمت ها گذشتیم و برای اجرای همزمان جشنواره هزینه کردیم چراکه هر مخاطب و شهروندی حق دارد به راحتی در استان خود در جریان همزمان فیلم فجر باشد و این عدالت فرهنگی است.

 وی با بیان اینکه عدالت شعار قشنگی است تصریح کرد: جالب است که عدالت به صورت ملموس در اختیار مخاطب قرار گیرد.

 ابراهیمی از برپایی بزرگترین نمایشگاه کتاب در بهمن ماه در ساری خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 8 بهمن در ساری آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آیا با بودجه کم می توان سند راهبردی فرهنگی را در استان اجرایی کرد ؟ ،خاطرنشان ساخت: به دلیل محدودیت منابع مالی در بسیاری از حوزه ها نمی توانیم ورود پیدا کنیم.

هادی ابراهیمی گفت: مجتمع فرهنگی هنری ارشاد بهشهر و نکا که قرار بود در بهمن ماه افتتاح شود به دلیل کمبود بودجه نیمه کاره باقی مانده است.

 وی با بیان اینکه بسیاری از انجمن های ما در شهرستان ها اتاق ندارند، افزود: بسیاری از مجتمع های ما استیجاری بوده و از کمترین واحد پشتیبانی برای برنامه های فرهنگی برخوردارنیستند.



    ©2013 APG.ir