تعداد بازدید: 3803

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 29 دی 1388-0:0

کودکان محيط زيست را بيشتر دوست دارند

حاشيه هاي راهپیمایی روز هوای پاک در ساري:حتی رییس سازمان محیط زیست استان نیز در راهپیمایی روز هواي پاک حضور نداشت!


به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری ، صبح امروز راهپیمایی روز هوای پاک در ساری همزمان با سراسر کشور با شعار « اصلاح الگوی مصرف ، هوای پاک ، حق شهروندی » برگزار شد.

 این مراسم که با تاخیری کوتاه آغاز شد باعث شد تا کودکان در هوای سرد مقداری بیشتر در خیابان بایستند.  حضور نيافتن مسئولان شهری و استانی در این راهپیمایی شاید نشانگر آن باشد که این راهپیمایی نیز مانند بسیاری در موارد دیگر در حد شعار باقی بماند .

حتی رییس سازمان محیط زیست نیز در این راهپیمایی حضور نداشت و تنها به حضور رییس روابط عمومی در در این راهپیمایی بسنده کرده بود.

هادیان -رییس روابط عمومی سازمان محیط زیست استان-علت حضور نيافتن مسئولان را شرکت کردن آنها در مراسم دوچرخه سواری ساعاتی قبل عنوان کرد و گفت: مسئولان در همایش قبلی شرکت کردند.

در اين راه پيمايي عنوان شد مازندران به عنوان دومین استان آلوده کشور نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر مسئولان است .

 شعارهایی که در این راهپیمایی از زبان بزرگترها و از کانال کودکان داده می شد جالب توجه بود، از جمله شعاری که در خصوص ترافیک شهر ساری خطاب به مسئولان شورای شهر گفته شد.

 شرکت کنندگان مراسم اعلام داشتند مهیا نبودن مسیر دوچرخه سواری از دیگر مشکلاتی است که حجم ترافیک را دوچندان کرده است.

گفتني است به دلیل نبود بستر فرهنگي در خصوص حفظ محیط زیست و هوای پاک و حجم عظیم مسافران در فصول مختلف سال مازندران سرسبز دومین استان آلوده کشور است که یاد جمله معروفی می افتادیم: « مازندران در سایه سرسبزی هایش محروم مانده است » .

به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري نبود هماهنگی در این راهپیمایی بسیاری از خانواده های کودکان را ناراحت و دلخور کرده بود و حضورنيافتن مسئولان را نوعی بی تفاوت بودن احساس می کردند.

همچنین در قطعنامه ای که توسط یکی از کودکان قرائت شد در خصوص استعمال نکردن دخانیات در محیط های بسته و اماکن عمومی ، مهیا شدن مسیر دوچرخه سواری و متوقف کردن وسایل نقلیه شخصی خواستار رسیدگی مسئولان و بزرگ تر ها شدند.



    ©2013 APG.ir