تعداد بازدید: 4157

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 5 بهمن 1388-0:0

میثاق با رهبری

يادداشتي از مجید آرایی،کارشناس ارشد علوم سیاسی


 همانطوری که در خبرها آمده است ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در روز 6 بهمن ماه سال جاری به مناسبت بیست و هشتمین سالروز حماسه تاریخی 6 بهمن 1360، دیداری با مردم استان مازندران خواهند داشت.

مردی که امام خمینی (ره) درباره ایشان می فرمایند:"در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می بخشید".

مازندران سرزمینی است که اقوام بسیاری در طول تاریخ در آن زیسته اند و فرهنگ و آداب ویژه خود را بر تار و پود آن به یادگار گذارده اند.

بعد از پذیرش دین اسلام، فرهنگ شیعی در زمان حکومت مرعشیان در مازندران غالب شد و این ادعا ثابت می کند که مازندران در حقیقت پایتخت علویان و نخستین خاستگاه شیعیان است و اولین بار مردم مازندران بدون جنگ و ستیز، اسلام را به عنوان مذهب متعالی خود پذیرفتند و به خاطر حق طلبی، بسیاری از نوادگان ائمه معصومین (ع) به این دیار پناهنده شده به دلیل علاقه مردم به مذهب شیعه اثنی عشری مورد احترام و اکرام مردم قرار گرفته اند که هنوز مرقد پاکشان، زیارتگاه مردم مازندران است.

ولایتمداری در بطن اندیشه مردم این استان ریشه های تاریخی و قدمتی دیرینه دارد. از بدو ورود اسلام به ایران و به خصوص مازندران، افتخار همراهی و ارادت به مذهب تشیع و قرار گرفتن در مسیر امامت و ولایت و حب ائمه اطهار نصیب مردم این منطقه شده است و امروز نیز ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت، با پیروی از ولی امر زمان حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)، با حضور در عرصه های گوناگون سیاسی و اجتماعی نشان داده اند.

یکی از راه هایی که می تواند ما را به شناخت بهتری نسبت به علایق و سلایق سیاسی مردم یک منطقه یا یک استان برساند، همانا مطالعه کمی و کیفی انتخاباتی است که در آن منطقه یا استان برگزار می گردد.

اگر بپذیریم که مساله اصلی مجلس خبرگان، مساله ولایت است بنابراین در می یابیم که حضور 80 درصدی مردم مازندران در چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال 1385 نشان دهنده عمق علاقه و پیوند مردم شریف مازندران به جایگاه ولایت فقیه و رهبری در استوانه عقیدتی انقلاب اسلامی است.

 در سال 1385 انتخابات مجلس خبرگان رهبری جهت تعیین نمایندگان دوره چهارم این مجلس در استان مازندران به مانند سایر استانهای کشور برگزار شد.

 مردم استان همانند سایر انتخابات، در این دوره نیز در پای صندوق های رای حاضر شده و پس از شمارش آرا مشخص گردید قریب به 80 در صد واجدین شرایط در این انتخابات شرکت نمودند.

 از این حیث، استان مازندران در رتبه ششم در میان تمام استانهای کشور قرار داشته و نکته حائز اهمیت اینکه میزان مشارکت سیاسی مردم استان مازندران در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان حتی از استانهایی مانند قم، خراسان رضوی، یزد، تهران، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هم بالاتر بوده است.

 شرکت پرشور مردم استان در انتخابات گوناگون در طی این سی و یک سال با حضور 97 درصدی مردم مازندران در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به اوج خود رسید و برگ زرین دیگری به افتخارات مردم این منطقه اضافه نموده است که نشان دهنده حضور فعالانه و مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت سیاسی کشور می باشد.

 مردم مازندران نشان داده اند که از شعور اجتماعی و سیاسی بسیار بالایی برخوردار بوده و در تمام صحنه های پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی حضور فعال دارند.

حضور فعالانه مردم استان در به ثمر رسیدن انقلاب در سال 1357، حضور پرشور در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از ده هزار شهید والا مقام و سرافراز، تقدیم سرداران شهیدی همچون حاج بصیر، شهید طوسی، شهید ابوعمار و علمای شهیدی همچون شهید هاشمی نژاد، حضور علمای برجسته ای نظیر آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی،آیت الله صادق لاریجانی،آیت الله طبرسی و وجود تعداد قابل توجهی از رزمندگان زمان دفاع مقدس، جانبازان و ایثارگران صحنه های نبرد جنگ تحمیلی، همه و همه نشانگر پایبندی همیشگی مردم این منطقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

 حماسه 6 بهمن 1360 مردم آمل نقطه عطفی در تاریخ فداکاری و ایثارگری مردم استان در دفاع همه جانبه از جمهوری اسلامی است.

در این سال، تعدادی از سرسپردگان استکبار جهانی از گروهک کوردل وابسته به منافقین با حمله به شهر آمل نسبت به تخریب اماکن عمومی و سلب آسایش مردم اقدام کرده و با شرارت تمام حدود 40 نفر از مردم بی دفاع و بی گناه این شهر را به شهادت رساندند اما مردم دلاور و شجاع این شهر آن چنان پتکی بر سر آنان فرود آورده و آن چنان مقاومت دلیرانه ای در برابر آنان انجام داده اند که بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درباره آنها فرمودند:" ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم".

امروز هم دیدار مقام معظم رهبری با مردم مازندران و آمل در سالروز این حماسه بزرگ، نشان دهنده عظمت این روز در تاریخ معاصر ایران می باشد.

ايميل نويسنده: (majid.araei@yahoo.com)


  • حمید آری براری پاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 23 دی 1389-0:0

    عرض تسلیت خدمت شما بخاطر فوت پدر گرامی شما...
    از اینکه پشتیبان ولی امر مسلمین هستید سپاس..
    هم الگو و هم درسی برای بنده حقیر است..
    ایام به کام با عرض تسلیت مجدد..

    • اسدپور از شهر هزار سنگر آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 6 بهمن 1388-0:0

      ...واقعه آمل مربوط به منافقین نبود،بلکه اتحادیه کمونیستها به آمل حمله کردند!!!!!!!

      • دوشنبه 5 بهمن 1388-0:0

        سلام علیکم
        برادر ارزشمند جناب آقای آرایی
        امیدوارم که همچنان راه ولایت را پیشه راه خود کنید و در عرصه های مختلف منشا خدمات برای ایران اسلامی باشید
        با آرزوی توفیق


        ©2013 APG.ir