تعداد بازدید: 4039

توصیه به دیگران 2

جمعه 7 اسفند 1388-0:0

مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران:به مشکل برخورده ایم

مشهدي گفت:به علت قطع بودجه سازمان انجمن تالاسمی ایران در 4 سال گذشته نتوانسته ایم به خانواده ها خدمات خاصی ارائه دهیم.


 به گزارش خبرنگار مازندنومه از قائمشهر محمدرضا مشهدی در سمینار یک روزه تالاسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: بیش از 18 هزار و 616 نفر افراد تالاسمی در کشور به ثبت رسیده است.

ایران با بیان اینکه در 3 سال اخیر میزان متولان تالاسمی در کشور کاهش یافته،تصریح کرد: تنها در 2 استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان این روند کاهشی را نداشته ایم.

 وی در خصوص بیمه مبتلایان به تالاسمی گفت: غیر از افراد شاغل که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند ، افراد عادی مبتلا به تالاسمی با معرفی نامه از انجمن تالاسمی می توانند از بیمه خدمات درمانی استفاده کنند و دفترچه خاص برای آنها صادر می شود.

 مشهدی افزود: استفاده از بیمه در سال های گذشته برای مبتلایان به تالاسمی رایگان بود اما اکنون با مصوبه بیمه ایرانیان به مشکل برخورده ایم و بیمه شدگان باید مبلغ حق بیمه عضویت را پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 نفر از مبتلایان به تالاسمی به دیابت نیز دچار شده اند اذعان داشت : 30 درصد از مبتلایان به تالاسمی به هپاتیت نیز مبتلا شده اند.

مشهدی با اشار به اینکه بسیاری از هزینه های فرد مبتلا به تالاسمی را بیمه پرداخت می کند گفت: مشکل اصلی بیماران تالاسمی درمان های جانبی است چراکه یک فرد تالاسمی به بیماری های دیگری نیز مبتلا می شود که هزینه آن را خود باید پرداخت کند.

وی ضمن تاکید بر کنترل شدن همه خون های تزریقی به بیماران تصریح کرد: همه خون ها داخلی هستند و خون جایگزین حذف شده است.

مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران با اشاره به طرح « اهدا کننده مستمر و اهدا کننده آشنا » خاطرنشان ساخت: با اجرای این طرح افرادی که به صورت مستمر خون اهدا می کنند شناسایی شده و خون های سالم از این افراد دریافت میشود.

 وی خاطرنشان ساخت: در چند سال اخیرابتلای افراد تالاسمی به هپاتیت در کشور به صفر رسیده است.



    ©2013 APG.ir