تعداد بازدید: 2329

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 اسفند 1388-0:0

اینترنت لاک پشتی و نظارت اردکی

... می گن تو ایران اینترنت برای مردم لاک پشتی است و برای وصل شدن حتما باید از 72 ساعت قبل اقدام شود تا صفحه کامل بالا بیاید!(طنز نوشته اي از محمدرضا بحرگرد-فريدون کنار)


 مادر بزرگ که تازه از سفر افغانستان، پاکستان به خانه مان آمده بود، اعتراض کرد که چرا تو خونه کامپیوتر و اینترنت ندارید؟ و یا چرا برای کارهای کوچک بدن تان را زحمت می دهید؟!

امروزه اینترنت در کشورهای روبه رشد " مثل...برای منزل واجب است وحتی پدر و مادرها برای خرید لپ لپ از فروشگاه های اینترنتی استفاده می کنند و آن جمله قشنگ ترش که می گفت: عصر، عصر ارتباطات است .

بالاخره با قرض و قوله یک کامپیوتر خریدیم . با خرید رایانه تازه مشکلات ورود به عرصه دنیای مجازی شروع شد.

 پس از راه اندازی رایانه گفتم حالا چه جوری باید بریم تو اینترنت؟ مادر بزرگ گفت: اول باید نرم افزار وصل کنید.

 طبق سفارش مادربزرگ با یکی از دوستان که با مدرک کامپیوتر مشغول مسافر کشی بود تماس برقرار کردیم و بنده خدا راس ساعت مقرر حاضر شد.

 مادر بزرگم اصرار که پسرم اول یاهو مسنجر، دوم آیدی ،سوم میل و خیلی چیزهای دیگه یادتان نرود و برای اینکه تلفن اشغال نباشد باید از وایرلس ، ADSL و یا وایمکس استفاده شود.( به قول دوستم که می گفت : چه مادر بزرگ به روزی داری انگار تو ماکروسافت کار می کنه)

با توجه به نبود سومی در استان مان دومی را انتخاب کردیم و جالب تر این که دومی هم در شهرمان موجود نبود.

با واریز نمودن مبلغ 18000 تومان برای ADSL 128/ 2 گیگ از شهرستان همجوار ، طی جشن شامی با حضور فامیل ها و همسایگان برای ورود به دنیای اینترنت با یک"لعنت خدا بر شیطان بزرگ" گزینه کانکت را انتخاب کردیم .

چشمتان روز بدنبیند! الآن 72 ساعت می گذرد که نتوانسته ایم به اینترنت وصل شویم!

 می گن تو ایران اینترنت برای مردم لاک پشتی است و برای وصل شدن حتما بایستی از 72 ساعت قبل اقدام شود تا صفحه کامل بالا بیاید.

حال با توجه به عصر ارتباطات در جهان امروز بهتر نیست از خصلت های اردکی دست برداریم و این مشکل را برای همیشه در کشورعزیزمان حل کنیم؟!

شعار اخلاقي:مخابرات یادت باشه ، اینترنت بايد پر سرعت باشه!


  • امیرهوشنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 9 اسفند 1388-0:0

    محمدرضا بحرگرد عزیز ، خدا مادربزرگتان را برای شما حفظ کند ، ولی با این انتظارات نابجایی که شما از سیستم مخابرات مملکت دارید ! بعید می دانم خدا شما را برای او حفظ کند ( البته دور از جان شما باشد ) ، برادر گرامی ، درست است که نوشته می شود مخابرات ، ولی وقتی خوانده می شود معنا چیز دیگریست .


    ©2013 APG.ir