تعداد بازدید: 2020

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 اسفند 1388-0:0

محسن پور:شورای شهر هستیم،نه شورای شهرداری!

رييس شوراهاي اسلامي استان مازندران گفت: بعضی از اعضای شورای شهر حتی یک مرتبه هم قانون شوراها را مطالعه نکرده اند-بعضی از شوراهای شهرستان طی دو سال نیم ، حتی یک جلسه هم نداشته اند-مصوبات شورای شهر باید در رسانه ها و سایت ها به اطلاع مردم برسد


به گزارش مازندنومه،رييس شوراهاي اسلامي استان مازندران با ابراز تاسف اینکه بعضی از اعضای شورای شهر حتی یک مرتبه هم قانون شوراها را مطالعه نکرده اند،افزود؛ شوراها باید از تجربیات دانشگاهیان و متخصصان سطح شهر بیشتر استفاده کنند تا کمیسونهای قوی تر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وقتی شهرداریهای ما طرح و لوایه می دهند متاسفانه مطالعات خوبی در کمیسونهای شورا صورت نمی گیرد و رئیس شورا بلافاصله موضوع را در صحن شورا مطرح می کند و هر آنچه را شهرداری ها ارائه دادند با کمی پالایش بلافاصله تائید می کند.

به گزارش خبرنگار ما،محسن پور ضمن انتقاد به کمیسون فرهنگی شورای شهر و میزان هزینه های ناچیز این بخش اظهار داشت: چرا برای شناخت جایگاه شورا در میان مردم هزینه نمی کنید و در زمینه فرهنگ سازی بودجه های ناچیز اختصاص می دهید ولی در بحث کمک ها هزینه میلیونی می کنید؟

 وي دلیل اینکه بعضی از مسئولان اجرائی از شوراها انتقاد دارند را نبود آشنائی با قوانین و آئین نامه شوراها و مطالعه در اساس نامه ها دانست و افزود: متاسفانه بعضی از شوراهای شهرستان طی دو سال نیم ، حتی یک جلسه هم نداشته اند.

 بر اساس اين گزارش وی با بیان اینکه شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، همکارانش را به راه اندازی سایت مجازی  توصیه کرد و گفت: مصوبات شورای شهر باید در رسانه ها و سایت ها به اطلاع مردم برسد و رئیس شورای شهر باید تمهیداتی برای حضور تعدادی از مردم به عنوان تماشاچی و ناظر شوراها در پارلمان محلی و جلسات فراهم کند.

 وی با بیان اینکه این مهمانان حق اظهار نظر در جلسه را ندارند، بر علنی بودن جلسات شورای شهر تاکید کرد: شورای شهرستان ، شهر و روستا اختیارات خوبی دارند ولی از آن به موقع و به جا استفاده نمی کنند.


  • ایرج نیاز آذریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 11 اسفند 1388-0:0

    جناب محسن پور خودشان دراطلاع رسانی وارتباط بامطبوعات باید بیشتر تلاش کنند

    • دوشنبه 10 اسفند 1388-0:0

      وای به روز بکند نمک - خداعاقبت مارا ختم به خیر کند ......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • امیرهوشنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 9 اسفند 1388-0:0

        جناب آقای محسن پور عزیز ، شناخت وقتی با منفعت طلبی اشخاص عجین گردد نتیجه ای صد البته مخرب تر از عدم شناخت به همراه دارد ، متاسفانه شوراهایی که باید منجی شهر ها و شهرداری ها می شدند تبدیل شده اند به اهرمهای فشار بر سر شهرداران غیر مازنی و بعضا مازنی ، چرا هیچ تصمیم عاجلی برای زد و بندهای پشت پرده شوراهای شهر اتخاذ نمی گردد؟!


        ©2013 APG.ir