تعداد بازدید: 3453

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 اسفند 1388-0:0

تجليل از فداکاري

بازتاب يک يادداشت؛ انعكاس خبر مظلوميت فداكاري جوان مازندراني و محروميت خانواده اش با واكنش ستودنی مسوولان ارشد استان روبه رو شد.(يادداشتي از عباس مهدوی ،روزنامه نگار ساروي)

 


  اين خبر به فداكاري جواني اختصاص داشت که در شهریور امسال، پس از نجات 3 نفر از هموطنان مان در دریای طوفانی بابلسر، جان ارزشمند خود را فدا کرد.

اين گزارش خبري در مازندنومه:(http://www.mazandnume.com/?PNID=V10522)و چند نشريه و سايت خبري ديگر بازتاب يافته بود.

زنده یاد مهدی یوسف زاده پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در دکه ای ساحلی در بابلسر به امرار معاش مشغول بود که پس از شنیدن فریاد ملتمسانه 4 نفر از مسافرانی که به شنا مشغول بودند به دریا زد و جان 3 نفر را نجات داد.

این جوان نوعدوست هنگامی که برای نجات نفر چهارم به دریا برگشت به دلیل خستگی مفرط و ناتوان شدن، با زندگی وداع گفت و ایثارگرانه به دیار باقی شتافت.

از آنجایی که زنده نام یوسف زاده نان آور خانواده بود و معیشت زندگی پدر و مادر پیرش را تامین می کرد، پس از وی والدین داغدیده با شرایط سختی روبه رو شدند و روزگار پر مشقتی را سپری می کنند.

در اين گزارش خبري از استاندار مازندران خواستیم تا به پاس بزرگداشت ایثارگری این جوان مازندرانی، از فداکاری یوسف زاده تجلیل شود.

خرسندیم که این پیشنهاد با استقبال دلگرم کننده و نویدبخش مهندس طاهایی- استاندار مازندران- همراه شد و وی عصر روز دوشنبه به دلیل حضور در همایش استانداران استان های مرزی در قطر از هادی ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی خود، خواست تا پیگیر این ماجرا باشد.

 ابراهیمی با وجود مشغله فراوان به اتفاق مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاون فرماندار بابلسر به دیدار والدین زنده یاد یوسف زاده رفت تا جویای احوال آنان باشد.

در این فضای صمیمی ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران اقدام مهدی یوسف زاده را هم مسیر با راه شهدا و ایثارگران توصیف کرد.

ابراهیمی به این پدر و مادر سالخورده که چنین فرزند مهربان و نوعدوستی را تربیت و روانه جامعه کرده اند ، تبریک گفت.

وی درآستانه سال نو برای رفع مشکلات معیشتی این خانواده قول مساعد داد و از فرمانداری بابلسر خواست در اسرع وقت، نسبت به تحت پوشش قراردادن والدین اين جوان فداکار مازندرانی اقدام کنند.

ابراهیمی با اهدا هدیه ای نقدی و لوح سپاس ، از خودگذشتگی شادروان یوسف زاده را ارج نهاد.

 حضور سرزده معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و مدیران ارشاد که با هدف ترویج فرهنگ ایثار انجام گرفت برای خانواده یوسف زاده غیر منتظره بود و اشک شوق را بر چشمان شان جاری کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در روزهای گذشته نیز به دیدار دانش آموزي رفت که والدینش توان پرداخت هزینه های بیمارستان را نداشتند و به همين دلیل از بیمارستان مرخص نشده بود.

 این رویکرد مردم محور مدیران ارشد استان که همواره مورد تاکید دکتر احمدی نژاد قرار دارد، با استقبال گسترده ای در محافل عمومی و رسانه ای همراه بوده است.

 امیدواریم مدیران دستگاههای اجرایی نیز توجه به شرایط معیشتی و مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه را مورد توجه قرار داده و این اصل اساسی و محوری اصولگرایی را بسط و گسترش بخشند. 

ايميل نويسنده: (abbas_mahdavi2009@yahoo.com)


  • يکشنبه 13 دی 1394-16:21

    مهدی همیشه در قلب ما جای دارد

    • پنجشنبه 20 اسفند 1388-0:0

      به عنوان یک شهروند مازندرانی از اقدام شایسته این مسئول قدردانی می کنم.

      • سه شنبه 18 اسفند 1388-0:0

        از شما به دليل پيگيري چنين گزارشهايي تشكر مي كنم.به اين روزنامه نگار دست مريضاد مي گويم.اي كاش همه مثل اين اقاي معاون بودند و به مشكلات مردم در رسانه ها توجه مي كردند.

        • سه شنبه 18 اسفند 1388-0:0

          آقای مهدوی یک کمی جنابعالی به فکرامورجاری ارشادباش تامردم سرگردان نشوندو....

          • سه شنبه 18 اسفند 1388-0:0

            آقای ابراهیمی مسند استانداری در آینده ای نه چندان دور بر شما مبارک باشد


            ©2013 APG.ir