تعداد بازدید: 2727

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 27 اسفند 1388-0:0

هاشمي:مسئولان بايد برنامه ريزي کنند،نه ما

معاون عمراني استاندار مازندران گفت:باید راه های ورودی استان را از نظر مسافرپذیری زیبا کنیم-راه های استان از نظر هندسی دارای مشکل هستند- امروز می توانیم بگوییم که در یک زمین لجنزار نیز می توان ساختمان یکصد طبقه ساخت-هنوز خدماتی که برای مسافران و در شان آنها باید آماده کنیم ، آماده نشده است.(گزارش مازندنومه از جلسه افتتاحيه ستاد تسهيلات سفر مازندران)


مراسم افتتاح ستاد تسهیلات سفر استان مازندران صبح روز پنج شنبه در ساري برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری ، عیسی هاشمی-معاون عمراني استاندار مازندران- در اين مراسم گفت: سال گذشته استان مازندران وضعیت مناسبی در ستاد تسهیلات سفر داشت و نائل به کسب رتبه نخست کشوری شد.

وی با بیان اینکه برای پذیرایی و استقبال خوب از مهمانان نوروزی 4 نوع نگرش لازم است، اظهار داشت : ایجاد ظرفیت برای اسکان آبرومند ، تهیه ارزاق مناسب ، حمل و نقل شایسته مسافران و هم استانی ها و احساس امنیت از دغدغه های ما در ستاد تسهیلات سفر است.

 هاشمی با اشاره به اینکه باید راه های ورودی استان را از نظر مسافرپذیری زیبا کنیم تصریح کرد: ما به دنبال برنامه روزی نیستیم بلکه از مسئولان برنامه ریزی می خواهیم .

 وی در خصوص جاده های استان مازندران ضمن اشاره به تاریخی شدن زمان افتتاح آزادراه تهران- شمال اذعان داشت : راه های استان از نظر هندسی دارای مشکل هستند و به علت وجود تقاطع های فراوان در جاده ها ، دچار ترافیک های سنگین می شویم.

جانشین ستاد تسهیلات سفر استان با بیان اینکه از منظر مهندسی اجتماعی ، فرهنگی ، ترافیک ، اقتصادی و ... هیچ کاری نشدنی نیست ، خاطرنشان ساخت: امروز می توانیم بگوییم که در یک زمین لجنزار نیز می توان ساختمان یکصد طبقه ساخت.

 معاون عمرانی استانداری مازندران ضمن اشاره به رتبه برتر استان در زمینه نیروی انسانی ، گفت: مازندران به جایی رسیده است که حتی می توانیم نیرو به سایر نقاط صادر کنیم.

  جانشین ستاد تسهیلات سفر استان با بیان اینکه با تفکر و فرمان های سنتی نمی توانیم بگوییم کار مدرن یا پسادرن انجام می دهیم گفت: این ادعایی بیش نیست و تفکرات و اندیشه افراد باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،رحمت عباس نژاد نيز در مراسم افتتاح ستاد تسهیلات سفر استان گفت: در صورت مساعد بودن اوضاع جوی استان ، افزایش 15 درصدی مسافران خواهیم داشت.

وی در خصوص کمیته های ستاد تسهیلات سفر اظهار داشت : یکصد پایگاه نیروی انتظامی ، 30 پایگاه هلال احمر و 90 پایگاه امداد پزشکی تجهیز شده اند.

 وی با اشاره به حدود یکصد پایگاه اطلاع رسانی ، تصریح کرد: امسال با یک میلیون و 500 هزار قلم تبلیغاتی به استقبال مسافران برای اطلاع رسانی خواهیم رفت.

. وی افزود: همه دستگاه هایی که در رابطه با نگهداری نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی وظیفه داشتند ، دستور ایجاد شرایط رفاهی ، خدماتی و عبادی برای مسافران را دریافت کردند.

 عباسعلی ابراهیمی -مسئول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- هم گفت: 81 مسجد برای ارائه خدمات به مسافران آماده شده اند.

 ابراهیمی با اشاره به تهیه بسته های فرهنگی با مشارکت دستگاه های عضو اظهار داشت : 24 هزار دفترچه یادداشت ، 4 هزار دفترچه مساجد بین راهی ، 4 هزار معرفی اماکن متبرکه ، 10 هزار دعای سفر و 30 هزار پازل نقشه مازندران ، در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی از برگزاری مراسم تحویل سال در بیش از 80 امام زاده در استان خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی ، آماده سازی موزه ها ، نصب چادر برای اقامه نماز در کنار کانکس های هلال احمر ، تهیه وسایل ورزشی برای مسافران نوروزی و برگزاری همایش پیاده روی نوروزی از دیگر اقدامات فرهنگی است.

 خنجری -مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران- در این جلسه گفت: در محل هایی که مردم به مساجد و تکایا دسترسی ندارند ، اقدام به برپایی خیمه های نماز کردیم .

خنجری افزود: در صورت نیاز و مساعد بودن شرایط جوی استان ، یک عدد چرخبال در امدادرسانی جاده ای استفاده خواهد شد.

 شعبانعلی واحدی -مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی استانداری مازندران- گفت: هنوز خدماتی که برای مسافران و در شان آنها باید آماده کنیم ، آماده نشده است.

وی افزود: در برخی مکان ها ، نمازخانه ها و موکت هایی وجود دارند که زیبنده آن مکان و نمازگزار نیست.

به گزارش خبرنگار ما سبحان بهرامی -مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات نورزی استان مازندران- به علت اینکه در این جلسه برای ارائه گزارش از وی نام برده نشد ، در اواسط مراسم جلسه را ترک کرد.



    ©2013 APG.ir