تعداد بازدید: 7868

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389-0:0

گدوك به تهران رسيد

امور ثبتي روستاي گدوك از سوادكوه جدا و به فيروزكوه واگذار شد.


بنا بر خبر رسيده به مازندنومه با موافقت دكتر تویسركانی -معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور- امور ثبتی روستای گدوك از حوزه ثبتی شهرستان سواد كوه استان مازندران انتزاع و به دهستان پشتكوه بخش مركزی شهرستان فیروزكوه در استان تهران ملحق شد.

 در این موافقتنامه كه با توجه به ماده 14 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری مصوب سال 1362 ، ماده 23 آئین نامه اجرایی قانون مذكور مصوب سال 1363 و دستورالعمل های مربوطه صورت گرفته، بر رعایت كامل مقررات و ضوابط قانونی، مراعات محدوده قضایی، هماهنگی با واحدهای ذی ربط و مراجع محلی و رعایت كامل مقررات مربوطه نسبت به تحویل و تحول پرونده ها و مدارك و اسناد تاكید شده است.

به گزارش مازندنومه در دايره المعارف ويكي پديا درباره واژه گدوك آمده:

"روستای گدوک منطقیه‌ای می‌باشد که در استان مازندران و شهرستان سواد کوه واقع است، و نخستین بخشی از استان مازندران است که مسافران با طی جادهٔ فیروزکوه، از تهران به آن‌جا می‌رسند. این منطقه بلندترین بخش این مسیر می‌باشد، و در اغلب مواقع سال، برف‌گیر و سرد بوده و برای مسافران دشواری ایجاد می‌کند.

این منطقهٔ مرتفع، با زیبایی‌های خاص طبیعت مرتفع، گل‌های زیبای خودرو و دیگر ویژگی‌های آن، زینت‌بخش دیدهٔ مسافرانی است که به مازندران سفر می‌کن گدوک منطقه‌ای کوهستانی و قدیمی است و یکی از صدها نقطه زیبای استان مازندران است . گدوک به خاطر قرار داشتن در ارتفاع در تابستان نیز خنک است و حتی مدتها بعد از بهار نیز نشست برف در این محل نمایان است. بیشترین شهرت این منطقه به آش و دوغ آن است که همیشه نظر مسافران عزیز را به خود جلب می‌کند .

راه آهن سراسری ایران از این منطقه می‌گذرد که جلوه‌ای خاص به این منطقه بخشیده‌است و دارای تونل‌های متعددی است ودر واقع چیز دیگری که این منطقه بدان شهرت دارد یکی از تونل‌ها است که بسیار طویل است و به "تونل گدوک" مشهور است وساخت آن به دوران رضا شاه بر می‌گردد یک ااز محله‌های گدوک شوراب است ودارای یک آبشار فصلی است ودر منطقه نیز آش و دوغ وماست محلی عرضه می‌شود.

گدوک زمستان‌های نسبتا سردارد ولی هوای آن در بهار وتابستان بسیار دلپذیر است و ضمنا نشست سنگین برف در زمستان بسیار تماشایی است."


  • فیروزکوه پاره تنم گدوک خون در رگمپاسخ به این دیدگاه 1 0
    چهارشنبه 15 بهمن 1399-1:23

    ... فیروزکوه و گدوک مال استان تهرانه...

    • سه شنبه 14 مهر 1394-11:33

      بهترین دفاع حمله هسته. بنظرم اما باید مدعی بووشیم فیروزکوه امشه مستندات قانونی هم فراهم هاکنیم . بعد بذار وشون دو بهیرن . حداقلش این هسته که دست از سر اما گیرنه. جدیدا که فرمایش کنه پل سفید امشه.
      سوادکوه ته خسته تنه بلاره

      • دوشنبه 1 دی 1393-10:50

        گدوک مال فیروزکوهه ...

        • سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 4 2
          چهارشنبه 19 شهريور 1393-10:31

          .........شه حواس ره جمع هاكنين.كار نكنين ورودي وخروجي مازرون لوش بليم.شمه دل پاره بوه

          • شنبه 23 فروردين 1393-21:52

            اولا به جای توهین به مردم فیروزکوه توصیه می کنم طبق سند و مدرک صحبت کنید.ثانیا طبق اسناد موجود در اداره ثبت و اسناد فیروزکوه که متعلق به سال 1306 می باشد ,حدود 2 کیلومتر بعد از گدوک (به طرف شوراب )یال اولین تپه که امروزه روبه روی جاده جدید می باشد مرز بین فیروزکوه و سوادکوه می باشد.ثالثا به خاطر تجاوز شما مازنی ها به گدوک فیروزکوه و اضهار مالکیت گدوک و نصب تابلو هایی با مضمون ''به استان مازندران خوش آمدید''مردم فیروزکوه طی اعتراضی به استانداری و قوه قضاییه خواستار پیگیری مسولان شدند,که با اتفاق استانداران دو استان و مسولیین محلی دو شهرستان و با استناد به مدارک ثبتی تصمیم به این شد که گدوک مال فیروزکوه است و سوادکوهی ها هیچ مالکیتی بر گدوک ندارد.رابعا مملکت قانون دارد!!!حرفی نزنید که استان و فرهنگ خود را زیر سوال ببرید!!!!!!!!!!!!!

            • مازیار پسر قارنپاسخ به این دیدگاه 7 5
              يکشنبه 29 دی 1392-21:10

              واقعا متاسفم.تپورستان بزرگ(مازندران) به این شدت ضعف رسیده.مسئولان محترم شما جانشینان اسپهبدان تبرستان هستید.همون هایی که ذره ایی ازین خاک رو به اسکندر و اعراب و مغولان و.. ندادند.شما رو چه شده ؟ اصلا ماباید سرزمین های ازدست رفته فیروزکوه و دماوند و شهمیرزاد و فولاد محله و سنگسر و کردکوی و علی آباد و گرگان و الموت و... رو باز پس بگیریم.ولی دوستان چون این شهرها فرهنگ مازندرانی دارن یه روزی خودشون به سرزمین مادری خو بر میگردن.مگه نشنیدید که اهالی و بزرگان و مسئولین شهمیرزاد چند ماه پیش روبروی استانداری مازندران اعتصاب کردن و خواهان بازگشت به سرزمین اجدادیشون بودن؟ حتما بر میگردن.شک نکنید

              • عاشق سوادکوه پاسخ به این دیدگاه 4 3
                شنبه 14 مرداد 1391-0:0

                آهاي نمايندگان بي لياقت وپول پرست فقط مردم ساده از در ودهات رو گول ميزنيد که راي بياريم چنان ميکنيم ولي کو ؟؟؟فقط اصل ونسب خودتونو ميبريد سر کار ومال وملال ميديد وبفکر جوانهاي روستائي نيستيد نکنيد که خدا هست ؟ولي چرا بايد بگذاريد زبان واصالتمون رو بدن به استان ديگه ؟پس چرا دفاع نکرديد چرا به مردم نگفتيد بيايد قيام کنيد از پست ومقام خودتون ميترسيد ؟

                • دانشجو-قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 5 3
                  سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

                  مازندرانیها بی عرضه اند. جایی که مردمش مازندرانی هستند چه دلیلی داره که مال استان تهران باشه اصلا خود فیروزکوه باید مال مازندران باشه.جاهایی که از مارندران جدا شد:شهمیرزاد-فولاد محله-فیروزکوه-گدوک
                  رضاشاه خدا ته و ته پیر و مار بیامرزه که مازرون ته کاراجه آباد بیی بیه.

                  • شنبه 4 ارديبهشت 1389-0:0

                    شهری که کلانتر نداره وک هم هفت تیر کشه ----کرج به شهرستان البرز تبدیل میشه ؟ مازندران با آن یال و کوپالش روز به روز کوچکتر -بدا به حال ما -ترا بخدا توجه کن -تا اونجایی که من میشناسم چندین مقام مسئول فیروزکوه سوادکوهی هستند- دادستان فیروزکوه-شهردار فیروزکوه-و .........

                    • محمد جواد فیروزیپاسخ به این دیدگاه 3 3
                      شنبه 4 ارديبهشت 1389-0:0

                      همینجور بین بیرن، کم کم تا سوادکوه ره مال فیروزکوه کننه بعد نوبت رسنه به شهرهای دشت و جلگه ای مثل چالوس و آمل و قائمشهر

                      • بهمن حمیدی پاسخ به این دیدگاه 3 3
                        جمعه 3 ارديبهشت 1389-0:0

                        شرم بر نمایندگان و مردم فیروزکوه باد که انسانیت را با آن کار زشت(گروگان گیری) زیر پا نهاده.مردمی که برای مداوا و بسیاری از کارها به شهرهای مازندران پناه می آورند حالا دیگر نظر ما کاملا نسبت به خود عوض کردند. بهمن حمیدی -قائمشهر

                        • پنجشنبه 2 ارديبهشت 1389-0:0

                          روند تحویل اراضی مازندران بی شباهت به تحویل اراضی ایران در گذشته نیست، شاید ریشه های این دو نیز شبیه هم باشند.

                          • پنجشنبه 2 ارديبهشت 1389-0:0

                            خوشا بحال مسئولین مازندرانی فقط دعوی میافتند کل مازندران را هم ببرند انان خواب هستند به کدامین منطق انان مسئول شده اند

                            • بهمن کلبادی پورپاسخ به این دیدگاه 4 2
                              پنجشنبه 2 ارديبهشت 1389-0:0

                              بمرده گو شیردار کفنه اسا که ازدست بورده منطقه توریستی تاریخی رضاشاهی گردشگری و هزار چیز دیگه هم بنشنه باهوتن اما تا دیروز همین گدوک گردنه مرگ بیه .


                              ©2013 APG.ir